Domů Autosalony Elegantní a praktická, taková je Kia Optima Sportwagon

Elegantní a praktická, taková je Kia Optima Sportwagon

0
11714

Nejhezčí kombík Ženevy?

Ruch kolem ženevského autosalonu již pomalu a jistě utichá. My se ale krátce zastavíme u novinky, kterou ve švýcarském velkoměstě představila jihokorejská automobilka Kia.
Ta zde, stejně jako švédské Volvo, odhalila novou karosářskou variantu, své vlajkové lodi na poli sedanů, střední třídy – Optimy.

 

Ta ve verzi kombi nese název Optima Sportwagon. Další podobností novinky na stánku Kii a Volva je vnější design vozu. O obou se dá hovořit pouze v superlativech. Ale zatímco Volvo sází na sebevědomý a přímočarý design, Kia dala svému prvnímu kombi střední třídy do vínku sexy křivky, za které by se nestyděla leckterá modelka. Odborníci dokonce Optimu v tomto karosářském provedení přirovnávají k Alfě Romeo 147 Sportwagon, která bývá za jeden z nejsvůdnější kombi všech dob.

 

 

Vzhled Optimi Sportwagon je viditelně inspirován designovou studií Kia SportSpace, která byla představena v průběhu ženevského autosalonu v loňském roce.
Šířkou (186 cm) i délkou (485,5 cm) je vůz naprosto shodný s verzí sedan. Do výšky vůz narostl o titěrných 5 mm.

 

Interiér této varianty je, krom zavazadlového prostoru, prakticky identický se sedanovou verzí. Nabízí tak přehršel prostoru,plno měkčených materiálů, pravé kůže a dekorací z leštěného hliníku.

 

Již jsme zmiňovali zavazadelník. Ten se chlubí objeme 553 litrů a Optima Sportwagon se řadí mezi nejpraktičtější automobily svého segmentu.

 

Vysokopevnostní ocel – Vyšší bezpečnost, ale dražší oprava

Kia se opět chlubí novou technologií konstrukce, se kterou jsme se již setkali u nové Sportage. Tou je použití dílů vyrobených z lisované, vysokopevnostní oceli. Díky tomu se zvýšila pevnost celkové konstrukce.

 

Pod kapotou nalezne řidič 1,7 litorový diesel CRDi a u verzi GT nový dvoulitr T-GDI.

 

Foto: Kia

 
Sdílejte
Předchozí článekNaplní Haas svá velká očekávání nebo dopadne jako jiní nováčci?
Další článekSeat dosáhl po sedmi letech zisku
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!