Domů » Historie » Historie italských býků

Historie italských býků

0

Co si představíte při pomyšlení na Itálii? Pizza, těstoviny, slavní fotbalisté, krásné modelky a samozřejmě superauta. Mezi ty neodmyslitelně patří jména jako Alfa Romeo, Ferrari, Maserati, Pagani a Lamborghini. O vzniku automobilky se traduje mnoho pověr a historek. Pojďme se tedy podívat, jak to doopravdy bylo.

Historie italských býků

Na počátku byl traktor?

Ferrucio Lamborghini se narodil roku 1916 v malé italské vesnici v provincii Ferrara. Již od raného věku projevoval neobyčejný zájem o techniku a mechaniku. Po absolvování technických studií v Boloni, během válečných let pracoval mladý Lamborghini na ostrově Rhodos jako mechanik italského letectva. Po konci druhé světové války se rozhodl založit vlastní podnik. V roce 1948 tak ve městě Cento vznikla společnost Lamborghini Trattori S.p.A. věnující se výrobě traktorů. Po deseti letech úspěšné výroby traktorů se Furrucio Lamborghini rozhodl rozšířit výrobní portfolio své společnosti. Pokud očekáváte, že se společnost vrhla na stavbu dvanáctiválcových supersportů, budete na omylu. Dosti překvapivě se ve městě Cento rozjela i výroba klimatizačních zařízení.

Lamborghini v sobě ale nikdy nezapřel nadšení pro motorismus. Jako bohatý podnikatel si s oblibou užíval jízdu ve vozech Ferrari a Maserati. A zde začíná ta část vzniku automobilky, která bývá často předmětem různých historek.

Enzo Ferrari si pěkně nadrobil

Ferrucio Lamborghini nikdy nebyl úplně spokojen s vozy Ferrari, dráždily ho časté poruchy spojek a převodovek. Po jedné takové nehodě se rozhodl postěžovat si samotnému Enzu Ferrari. Ten na jeho stížnost nebral zřetel a přešel ji ve smyslu, že člověk který se celý život věnuje stavbě traktorů, nemůže mít ani tušení jak postavit automobil.

Ferrucio se po tomto rozhovoru naštval, odvezl svůj maranellský vůz do dílen svých traktoráren, kde rozebral spojku. Ke svému překvapení zjistil, že součásti spojky do sporťáku Ferrari dodává stejná společnost, jako pro jeho traktory. Ve skladu tak nelezl náhradní díl a vůz byl opraven.

Tehdy Enzo Ferrari ani netušil, jaké trable své automobilce způsobil. Ferrucio Lamborghini se totiž spojil s maranellskými inženýry se záměrem stvořit sportovní vůz, který ve všech směrech překoná vozy se vzpínajícím se hřebcem ve znaku.

San't Agata se dočkala své chlouby

Vzniká tak společnost Automobili-Lamborghini S.p.A., sídlící v San't Agatě. Ta prezentuje svůj prototyp s označení 350GTV na autosalonu v Turíně roku 1963. O rok později se již svět v Ženevě dočkává odhalení produkční verze. O 350GT je díky jejímu svěžímu designu, který byl navržen italským Scaglione-Touring a nejmodernější technice obrovský zájem. Automobilka velmi rychle vyprodala všech 130 kusů. Stejně úspěšná písnička je i s dalším modelem automobilky – 400GT.

Zrození Miury

Historie znalí čtenáři jistě tuší, na co přijde řeč nyní. Samozřejmě na třetí a nejrevolučnější vůz v historii „Lamba“ – Miurru. Ten ale nevznikl jako běžný projekt. Jeho historie je poněkud komplikovanější.

Ferrucio Lamborghini se již od začátku snažil k výrobě automobilů odlišným způsobem, než Enzo Ferrari. Často by se dalo jeho chování přirovnat k chování trucovitého chlapce. Pokud totiž Ferrari investoval nemalé prostředky do vývoje závodních vozů, Lamborghini prohlásil, že jeho vozy se závodů nikdy účastnit nebudou.

Ale toto rozhodnutí šlo proti vůli jeho inženýrů. Ti tak začali potají ve svých volných chvílích vyvíjet závodní vůz s motorem uprostřed. To se Ferrucio samozřejmě dozvěděl. Vývoj tohoto vozu ale překvapivě nezakázal, naopak ho podpořil. Namísto závodního speciálu vznikl první supersport s motorem uprostřed, který se kdy proháněl po veřejných silnicích – Lamborghini Miura.

Zdroj fotografií: Wikipedia.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články