Domů » Autonovinky » Renault Alaskan – globální pick-up s velkými ambicemi

Renault Alaskan – globální pick-up s velkými ambicemi

0

Disponovat pořádným, chlapáckým pick-upem, je pro automobilku, působící v Jižní Americe prakticky nutností. Automobilku Renault na tamním trhu dosud zastupovala pouze upravené verze Dacie Duster s broušeným diamantem na masce chladiče. Bylo ovšem více, méně jasné, že se jedná pouze o provizorní řešení a bylo jen otázkou času, kdy Renault představí nový model. K tomu došlo před půl rokem, kdy byl světu představen koncept pick-upu na základě Nissanu Navara – Renault Alaskan.

Renault Alaskan – globální pick-up s velkými ambicemi

 

Od konceptu k nerozeznání

Nyní byla odhalena i sériová podoba nového pick-upu, který zamíří nejprve do Jižní Ameriky, následně do Afriky a nemine ani Evropu.

 

 

Podoba produkční verze Alaskanu se od konceptu liší jen v nepatrných detailech. Tedy alespoň, co se týče přední části vozu. Zadní partie a kabina možná až příliš připomínají japonský Nissan Navara, jenž poskytl základ tomuto mladému Francouzovi.

 

Posádka má přednost před nákladem

Zatímco Navara je na trhu k dispozici jak v pětimístném provedení, tak i se zkrácenou kabinou pro dva cestující, Alaskan se dočká pouze větší verze kabiny, na což doplácí korba, která se musí smířit s menšími rozměry.

 

Široká paleta motorizací

Pod kapotou se může nacházet jeden z několika různých motorů. Zážehové motory zastupuje čtyřválec o objemu 2,5 litru a výkonem 118 kW nebo 140 kW. Paleta motorů obsahuje i diesel 2,3 dCi, rovněž ve dvou výkonových variantách, stejných jako u jeho benzínového protějšku.  Dále je možné zvolit si i turbodiesely 2,5 litru, rovněž ve dvou a zcela identických výkonových variantách. Motory budou své výkony přenášet na kola pomocí manuální šestistupňové převodovky nebo sedmistupňového automatu. V případě terénního pick-upu je samozřejmé, že vůz disponuje připojitelným pohonem všech kol, Renault ale uvádí, že počítá i s výrobou verze, čistě s pohonem zadních kol.

 

Interiér Navary s novým volantem

Interiér vozu je, krom loga Renaultu a jiného volantu, prakticky identický s tím, který známe z Nissanu Navara.

Previous article Známe reálnou spotřebu vozů PSA
Next article Prověřený servis aut v Praze
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články

Řidičské oprávnění

Řidičský průkaz – Velký přehled: od autoškoly až k psychotestům

0
Nejspíš se zrovna chystáte do autoškoly, nebo plánujete rozšíření svého řidičského oprávnění. V České republice máme hned několik skupin řidičského oprávnění, které určují, jakou...