Domů Srovnání Srovnání: Dokáže porazit Kodiaq konkurenty z Asie?

Srovnání: Dokáže porazit Kodiaq konkurenty z Asie?

0
11682

Obstojí Kodaiq proti asijské konkurenci?

Není pochyb o tom, že Škoda Kodiaq se bezesporu stal v očích českých zákazníků jedním z nejatraktivnějších zástupců velkých SUV na našem trhu. Kodiaq se na trhu má objevit již na jaře příštího roku. Do té doby mají čeští i evropští zákazníci čas nechat si projít hlavou, zda je Kodiaq skutečně to pravé ořechové pro jejich potřeby. Pro zjednodušení tohoto rozhodování vám přinášíme velké srovnání Kodiaqa a jeho přímých konkurentů.

 

 

Hyundai Santa Fe a Grand Santa Fe

 

 

Jihokorejská automobilka Hyundai patří mezi hlavní konkurenty české Škody prakticky ve všech segmentech a mezi velkými SUV tomu nebude jinak. Zde jsou Korejci reprezentováni známým modelem Santa Fe a prodlouženým Grand Santa Fe se sedmi sedadly. Ačkoli bylo Santa Fe světu představeno již v roce 2012, působí stále svěže a moderně. To hlavně díky faceliftu, kterým vlajková loď korejské automobilky prošla v loňském roce. Po stránce designu tedy Santa Fe nijak nezaostává. Jestli se vám líbí spíše ostré linie Škody nebo korejské kudrlinky, je věc čistě vašeho vkusu. Kde Santa Fe viditelně ztrácí je ovšem interiér. Designeři popustili uzdu své fantazie až příliš, což má negativní vliv na ergonomii ovládacích prvků, které nikdy nejsou tam, kde by je člověk očekával. Za Kodiaqem Santa Fe ztrácí také při pohledu do nabízených variant. Vzhledem k nižším prodejům je do České Republiky dovážena pouze jedna jediná motorizace (dieselový motor 2,2 CRDi s výkonem 200 koní). Zákazník si tak může vybrat pouze mezi automatickou a manuální šestistupňovou převodovkou. Největším problémem Santa Fe je ale jeho cena. Se základní výbavou, která neobsahuje ani navigaci, vyjde vůz na 899 990 Kč. Nesmíme ale na Santa Fe házet jen špínu. Faktem zůstává, že se jedná o velice schopný vůz, který řidiči nabízí dostatek pohodlí, jistoty a obrovský pocit bezpečí.

 

Kia Sorento

 

 

Na stejné modulární platformě jako Hyundai Santa Fe stojí i jeho korejský bratranec z dílny Kie. Velké Sorento si svou světovou premiéru odbylo již před dvěma lety. Na rozdíl od Hyundai sází Kia na relativní jednoduchost tvarů, která nikoho neurazí. Přehlednost a jednoduchost jsou slova, která přesně popisují i interiér Sorenta. Na rozdíl od zmatečného Santa Fe nabízí Sorento přehlednou palubní desku s menším počtem tlačítek a jejich správným umístěním. Stejně jako Hyundai, i Kia sází u svého velkého SUV pouze na motor 2,2 CRDi o výkonu 200 koní, který je možný spárovat s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Stejnou pochvalu, kterou jsme vyřkli nad jízdními vlastnostmi Santa Fe, musíme vyjádřit i Sorentu. Bohužel, stejně jako je tomu u Santa Fe i Sorento se v našich očí zdá jednoduše předražené. V porovnání s konkurencí pokulhává jeho výbava, ať co se týče funkčních prvků, tak i bezpečnostních asistentů. Přesto cena Sorenta startuje na hodnotě 948 980 Kč.

 

Honda CR-V

 

 

Vozy japonské automobilky Honda jsou na našich silnicích k vidění čím dál častěji, a o modelu CR-V to platí dvojnásob. Tento model se na silnicích pohybuje již od roku 2012. V loňském roce ovšem prošel výrazným faceliftem, který krom designového osvěžení exteriéru přinesl i novinku v podobě nové automatické převodovky s devíti převodovými stupni. Design vozu patří rozhodně mezi ty povedenější. Co se naopak Hondě již tolik nevydařilo, je zmatečné rozložení ovládacích prvků v interiéru. Proti Hondě také hovoří fakt, že na rozdíl od všech vozů v našem srovnání nedisponuje sedmi sedadly. Nabídka motorizací je tvořena jedním zážehovým dvoulitrem a dvojicí vznětových motorů o objemu 1,6 litru. Velkým tahákem Hondy CR-V je její cena. Model s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 koní a pohonem předních kol vyjde se základní výbavou na 589 900 Kč.

 

Mitsubishi Outlander

 

 

Japonská automobilka s trojicí diamantů ve znaku se aktuálně potýká s emisním problémem, v jehož důsledku jí byl vystaven zákaz prodeje. Ten se naštěstí netýká Evropského trhu. Naši zákazníci se tak stále mohou poohlížet po oblíbeném modelu Outlander. Ten se v loňském roce dočkal výrazného faceliftu a stal se prvním vozem této značky, který se chlubí novou přídí s názvem Dynamic Shield. Celkový design Outlanderu se dá popsat jako velice jednoduchý. Nenalezneme na něm žádné výrazně agresivní ani nijak výrazné prvky. Pokud je to dobře či špatně, je na každém z nás. V interiéru potěší kvalitně zpracované příjemné materiály a relativní přehlednost ovládacích prvků. Výhodou Outlander v porovnání s jeho zmíněnými konkurenty je široká nabídka motorů. Na výběr jsou motory benzínové i naftové. V nabídce ale nechybí ani verze spalující zemní plyn a své zastoupení má u Outlanderu i plug-in hybridní technologie. V důsledku takto široké nabídky motorů nalezneme v ceníku Outlanderu obrovské rozdíly. Zatímco za vůz se základní výbavou a benzínovým dvoulitrem dáte 608 450 Kč, vrcholný model s hybridní pohonnou jednotkou vyjde na 1 252 850 Kč.

 

Nissan X-Trail

 

 

Nissan X-Trail vždy platil za velice schopný offroad. To se ovšem s příchodem třetí generace v roce 2013 změnilo. Velké SUV je postaveno na stejné modulární platformě jako jeho menší bratr Quashqai. Tím sice X-trail ztratil mnoho ze svých terénních schopností, na druhou stranu dokáže nyní nabídnout cestujícím vysoký jízdní komfort. Designově si X-trail bere mnoho právě od svého menšího bratra Quashqaie. Přináší tedy velice atraktivní design, čímž se výrazně odliší od mnohých svých konkurentů. V interiéru vozu zamrzí levnější materiály a celkově horší zpracování než v případě konkurentů. Nabídka motorů se skládá z benzínového motoru 1,6 a turbodieselu 1,6. Benzínová varianta motoru disponuje výkonem 160 koňských sil. Vznětová varianta se chlubí výkonem 130 koní. Základní cena v případě benzínové varianty činí 563 900 Kč a v případě dieselu 727 900 Kč.

 

Foto: Škoda, Hyindai, Kia, Honda, Mitsubishi, Nissan

Sdílejte
Předchozí článekJak rychle dokáže jet VW Brouk? Tomu neuvěříte
Další článekNejčastější pokuty za dopravní přestupky – přehled
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!