Domů Aktuality Toyota Mirai míří do Evropy

Toyota Mirai míří do Evropy

0
2201

Oslní nás parametry i designem

Spojené státy se již dočkaly, stejně tak jako Asie. Nyní přichází řada i na Evropu. I my se nyní budeme moci vozit ve vlastní Toyotě Mirai, vozidle na vodíkový pohon s opravdu zajímavým designem.

Toyota-Mirai_2016_800x600_wallpaper_02

Toyota vypustila zprávu o tom, že do Evropy vypouští svého koně, který využívá vodíkového pohonu. Co se technických údajů, měla by bát totožná s americkou verzí s volantem na levé straně a dalšími zásadními prvky. Pokud se přeci jen nějaké rozdíly najdou, budou se týkat především drobných odchylek v přepočtech.

Toyota-Mirai_2016_800x600_wallpaper_05

Vysoká cena, žádný luxus

Velké změny se však odehrály v designu a to zejména v designu interiéru. Vůz, který stojí přes 1,4 milionů korun by měl poskytovat svému majiteli dostatečný komfort a odpovídající materiálové zpracování. Za adekvátní se však to, co nám Mirai v předchozích verzích pro neevropské trhy nabídla, označit zcela jistě nedá. Levné plasty s prapodivnými odlesky a kabina, která působí, jak vstup do černé jeskyně určitě nebyla tím, co by zákazníka oslovilo.

Toyota-Mirai_2016_800x600_wallpaper_06
Zdá se však, že evropská verze si vzala předešlé výtky směřující k interiéru opravdu k srdci a celá kabina se přeměnila. Nevzhledný interiér vystřídala kombinace bílé s černou, zpracování a kvalita interiérů šla taktéž jednoznačně nahoru a celkový vzhled interiéru a dojem z něj je oproti předchozí variantě něco zcela nového a jednoznačně lepšího.

Toyota-Mirai_2016_800x600_wallpaper_07

Hnací ústrojí

O pohon vozu se bude starat vpředu umístěný elektromotor disponující výkonem 114 kW. To tomuto automobilu zajišťuje zrychlení z nuly na 100 za 9,6 sekundy s maximální možnou rychlostí 178 km/h. Toyota překvapivě neuvádí hmotnost automobilu, ani objem nádrže na vodík. Napříč tomu však slibuje možný dojezd až 483 kilometrů, když předešle odhady a přání hovořili o 700 kilometrech. Stejně jako u předchozích verzí bude možno i tu evropskou nastavovat do režimů, Eco, Power a Br. První dva z nich mají jasné úkoly, buď snižovat spotřebu či zvyšovat výkon. Poslední Br má za úkol maximalizaci rekuperace.

foto: netcarshow.com

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!