Domů Historie Vlajková loď Škody slaví kulatiny

Vlajková loď Škody slaví kulatiny

0
85

To nejlepší od Škody

Škoda Superb se poprvé představila světu v roce 2001. Touto limuzínou, postavenou na základě Volkswagenu Passat škoda oživila tradiční jméno, které v minulosti symbolizovalo moc a úspěch. Jak se za patnáct let Superb proměnil? To se dozvíte v následujících řádcích.

 

 

První generace

 

 

Velkolepý sedan tuzemské automobilky byl světu představen na ženevském autosalonu v roce 2001 jako studie Škoda Montreux. Výroba sériového Superbu byla spouštěna v prosince stejného roku ve výrobním závodě v Kvasinách. První generace Superbu byla zákazníkům nabízena pouze v jedné karosářské verzi a trojici výbavových stupňů. Základ vozu tvořila platforma B5 z dílny Volkswagenu, kterou využíval i Volkswagen Passat a Audi A4 a A6. Pod kapotou Superbu první generace pracovali zážehové i vznětové čtyř a šestiválcové motory v objemech 1,8 – 2,5 litru. Nejvýkonnější agregáty poskytovaly výkon až 190 koňských sil. V roce 2006 se Superb dočkal faceliftu a příchodu nové, luxusní výbavy Laurin a Klement. Celkově bylo prodáno takřka 135 000 vozů.

 

 

Druhá generace

 

 

V roce 2008 byla představena veřejnosti druhá generace Škody Superb. Její výroba opět probíhala v kvasinském závodě. Druhá generace škodovácké limuzíny zaujala především díky své speciální stavbě karoserie. Nejedná se totiž o klasický tříprostorový sedan, ale ani o liftback typu Octavia. Superb druhé generace totiž disponoval speciální technologií Twindoor, která kombinovala obě možnosti, v závislosti na přání zákazníka. Na rozdíl od první generace představila Škoda u druhé generace Superbu i verzi kombi, která svým objemem zavazadelníku naprosto převálcovala všechny své konkurenty. Pod kapotou Superbu druhé generace se nacházeli motory TSI, FSI i TDI o objemech 1,4 až 3,6 litru. Nejvýkonnější zážehový šestiválec nabízel výkon až 250 koňských sil. Kvality Superbu druhé generace potvrdil zisk titulu Luxury Car of the Year pro rok 2009 od britského časopisu Top Gear. Facelift v roce 2013 Superb přiblížil novému designovému jazyku, který v mladoboleslavské automobilce nastolil Jozef Kabaň.

 

Třetí generace

 

Třetí a poslední generace Superbu se světu představila v únoru roku 2015. Je ovšem více než zbytečné se tu sáhodlouze rozepisovat o této vlajkové lodi naší automobilky. Ostatně náš web vám již o novém Superbu přinesl mnoho zajímavých článků, včetně rozsáhlého redakčního testu:

Nová Škoda Superb v Ženevě zazářila

TEST: Škoda Superb 3 combi

Škoda Superb vs Volkswagen Passat

 

Foto: Škoda

 

 

Sdílejte
Předchozí článekAntiradary – pomocníci na hranici zákona
Další článekPovinné ručení se bude vztahovat na nový druh vozidel
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!