Domů Pro řidiče Známe reálnou spotřebu vozů PSA

Známe reálnou spotřebu vozů PSA

0
65

Dá se testům důvěřovat?

Francouzský automobilový koncern PSA ve spolupráci se dvěma neziskovými organizacemi T&E a FNE, představila nejnovější výsledky testů měření spotřeby paliva automobilů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu.

 

O věrohodnost testů se starala dvojice zmíněných nezávislých organizací, T&E (Transport  & Enviroment) a FNE (France Nature Environnement). Pro potvrzení správnosti byly výsledky podrobeny auditu společnosti Bureau Veritas.

 

Dokonalá simulace reálného provozu

Měření probíhala vždy na stejném úseku reálného provozu. Ten se skládal z 25 km jízdy po městě, 39 km mimo město a 31 km jízdy na dálnici. Vozy přitom nebyly nijak šetřeny. Po celou dobu jízdy byla zapnuta klimatizace, kufr byl plný zavazadel, a všechna sedadla ve voze byla obsazena. Jak se ukázalo po konci testu, korespondují tyto výsledky s hodnotami, které byly zjištěny od zákazníků koncernu PSA, což potvrzuje věrohodnost testu.

 

Záchrana pověsti

Pro tento test se vedení PSA rozhodlo kvůli diskusím, které v loňském roce oslabily důvěru ve výsledky udávaných hodnot spotřeby. Krom tohoto testu uveřejní PSA na svém webu i online simulátor, který nabídne řidičům pohled na reálnou spotřebu vybraného vozu, v závislosti na zvoleném jízdním stylu a místě pohybu.

 

Výsledky testu spotřeby vozů PSA v reálném provozu:

 

Modely PEUGEOT

14 MODELŮ PEUGEOT Protokol T&E
l/100km
Homologace
l/100km
Rozdíl
l/100km
108 1.2l PureTech 82 BVM5 pneu 15“ STD 6,1 4,3 1,8
208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 pneu 16“ TBRR 4,7 3,5 1,2
208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 pneu 16“ UBRR 4,7 3 1,7
2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 pneu 16“ TBRR 5,1 3,7 1,4
2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 16“ TBRR 5,2 3,7 1,5
2008 1.2l PureTech 82 BVM5 pneu 16“ TBRR 6,4 4,9 1,5
2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 pneu 16“ TBRR 7,1 4,8 2,3
308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 16“ UBRR 4,9 3,2 1,7
308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 pneu 16“ TBRR 6,6 4,6 2
308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 pneu 16“ UBRR 6,3 4 2,3
3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 17“ TBRR 6,1 4,1 2
3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 pneu 17“ UBRR 7,6 4,9 2,7
508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 pneu 17“ UBRR 6,3 4 2,3
PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 pneu 15“ TBRR 6,1 4,3 1,8

TBRR = velmi nízký valivý odpor / UBRR = ultra nízký valivý odpor

Modely CITROËN

11 MODELŮ CITROEN Protokol T&E
l/100km
Homologace
l/100km
Rozdíl
l/100km
C1 PureTech 82 BVM Feel pneu 15“ STD 6,1 4,3 1,8
C3 PureTech 82 BVM Exclusive pneu 16“ TBRR 6,3 4,6 1,7
C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort  pneu 16“ TBRR 5,7 3,8 1,9
C3 BlueHDi 75 S&S BVM pneu 15“ UBRR 4,9 3,0 1,9
C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine pneu 16“ TBRR 5,1 3,6 1,5
C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine pneu 16“ TBRR 6,1 4,3 1,8
C4 BlueHDi 100 BVM Feel pneu 16“ TBRR 5,1 3,6 1,5
C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive pneu 17“ TBRR 6,5 3,9 2,6
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction pneu 16“ UBRR 5,7 4 1,7
Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive pneu 17“ TBRR 7,4 5 2,4
Berlingo BlueHDi 100 BVM pneu 15“ TBRR 6,1 4,3 1,8

Modely DS

3  MODELY DS Protokol T&E
l/100km
Homologace
l/100km
Rozdíl
l/100km
DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic 5 3,6 1,4
DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic 6 4,3 1,7
DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic 5,4 3,8 1,6

 

Foto: PSA

Sdílejte
Předchozí článekCeny paliva nadále rostou. Kde natankujete nejlevněji?
Další článekRenault Alaskan – globální pick-up s velkými ambicemi
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!