
Upravená Škoda Yeti s výkonem 480 koní
Vozy značky Škoda nejsou úplně častým cílem přestaveb tunerů, ale už jsme samozřejmě viděli spoustu upravených škodovek. Jenže koho by napadlo upravovat zrovna pracanta Yetiho?
Celkem překvapivě to není Čech, ale Brit jménem Richard Fox. Kdysi se zamiloval do první Fabie RS – čemuž se nelze divit – a to dokonce tak, že ji sice po nějaké době prodal, ale pak ji zase koupil zpátky, protože se mu po ní stýskalo.
Před třemi lety koupil pro sebe i manželku Škodu Yeti, zejména jako pracovní vůz. Jenže pak mu jeho verze 2,0 TDI 4×4 začala být málo a pustil se do úprav. Začal zvýšením výkonu motoru na 200 koní a odstraněním zadních sedadel… a pak ho napadlo koupit ještě třetího Yetiho, tentokrát s motorem 1,8 TSI 4×4.
Původně nezajímavě stříbrný vůz získal modrou barvu, přišel o těžké sedačky a s pomocí firmy APR se výkon jeho motoru zvýšil na 330 koní. Samozřejmě došlo i k upgradu brzd, podvozku, spojky, sedadel, nakonec Richard vyměnil i kola za lehčí…. ale pořád mu to bylo málo. Chtěl mít auto, které bude vážit 1250 kg a pojede jako blázen.
A tak do své sbírky přidal ještě Audi TT RS, rozebral ho a části z něj použil na Yetiho – konkrétně tedy zejména motor, převodovku, chlazení, pohon všech kol haldex a součásti zavěšení. Motor z Audi TT RS samozřejmě také prošel úpravou a skončil s výkonem 480 koní. Pomocí odlehčování a výměny spousty dílů se nakonec dostal na hmotnost 1300 kg, což vzhledem k tomu, že použil těžší motor není zas takový rozdíl od původní vysněné hmotnosti, a vyrazil testovat.
Richard Fox je ze svého vozu nadšený – ale současně přiznává, že to není auto na každodenní ježdění. Postavil si okruhovou hračku, která ale nemá problém na ten okruh dojet po vlastní ose a tam si teprve člověk pořádně užije.
Můžeme se na to podívat: Richard vzal svého nadupaného Yetiho na Snetterton, kde změřil síly s kamarádovým Nissanem GT, a nezapomněl přibalit kameru.
Foto: turnology.com