
Vůz, který řídí sám sebe, jezdí v testovacím provozu už šest let a najezdil 2,73 milionu kilometrů.
Polovinu najezdilo google auto v automatickém režimu. Za tu dobu boural pouze jedenáctkrát, mírně, a to ještě ne vlastní vinou.
Za celou dobu zkoušek google auta nedošlo k žádnému zranění. Z celkového počtu jedenácti nehod došlo podle šéfa programu samořídících aut u Google, Chrise Umsona, k sedmi nabouráním zezadu – hlavně na semaforech, ale i na dálnici.
Využití technologií
Google auto se orientuje na silnici zejména díky kamerám, laserovým radarům a podrobným mapám, které byly vypracovány na základě satelitních snímků, street view a 3D modelům. Další důležitou součástí je i simulace provozu a abstraktní vnímání ostatních účastníků. Potenciálním problémům předchází automatické auto zejména propočítáváním všech variant a defenzivní pomalou jízdou.
Už letos v létě se prototypy Google auta vydají na silnice v Kalifornii a budou testovat situace, kdy živý řidič musí improvizovat například kvůli uzavírce. Uvidíme, jak se s tím auto bez řidiče vyrovná…