Máme pro vás test zimních pneumatik, se kterým přišel Všeobecný německý autoklub ADAC. Náplní jejich práce je ochrana zájmů motoristů a podpora motoristického sportu a turistiky. Není proto překvapením, že se dali také do testování zimních pneumatik. Ty jsou totiž významným faktorem bezpečnosti motoristů na silnicích v zimní období. V testu najdete 16 modelů pneumatik od nejrůznějších značek, jež byly testovány v nejrůznějších disciplínách. Pojďme se tedy podívat na výsledky a výkony, které jednotlivé pneumatiky předvedly.
Jak dopadl test zimních pneumatik?
V této kategorii pneumatik je poměrně velká konkurence a ve výpisu najdete mnoho kvalitních značek. Některé z nich utvrdily své kvality, zatímco jiné už méně. Na prvním místě najdeme pneumatiku Continental WinterContact TS 860. Už jste se s ní v jiných testech rozhodně setkali. Jedná se o kvalitní pneu s výtečnými vlastnostmi, jež vyhrává mnoho testů a ocenění. Proto je to doporučení číslo 1 pro letošní zimu. I Goodyear UltraGrip 9 prokázala své kvality a skončila na místě druhém. Má vyrovnané kvality napříč různými kategoriemi a na suchu je dokonce o kousek lepší než Continental. Do Top 5 se překvapivě dostala také Kleber Krisalp HP3. Má výborný poměr ceny a jízdních vlastností. Jedná se vlastně o jednu z nejlevnějších pneumatik. Testování ale nebylo plné pozitivních překvapení. Až na desátém místě skončil Nokian WR D4. Hlavní nevýhodou je v jejím případě velké opotřebení. Výsledky na suchu dopadly podprůměrně hlavně pro Semperit Speed-Grip 3, jež si obvykle vede velice dobře. To samé se přihodilo pneu Pirelli Cinturato Winter.
Pořadí | Pneumatika | Hodnocení | Mokro | Sucho | Sníh | Led | Hluk | Opotře–bení | Spotřeba | Cena pneumatiky od |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2,1 | 2,5 | 1,9 | 2,5 | 3,0 | 2,0 | 1,7 | ||||
2,1 | 2,3 | 2,0 | 2,5 | 3,3 | 2,0 | 1,8 | ||||
2,3 | 2,3 | 1,8 | 2,5 | 3,3 | 2,0 | 2,1 | ||||
2,6 | 2,4 | 1,9 | 2,3 | 3,1 | 2,0 | 2,0 | ||||
2,4 | 2,0 | 2,7 | 2,5 | 3,6 | 1,0 | 2,4 | ||||
2,6 | 2,3 | 2,7 | 2,5 | 3,2 | 1,5 | 2,5 | ||||
2,7 | 2,5 | 2,8 | 2,3 | 3,6 | 2,0 | 2,1 | ||||
2,8 | 2,3 | 1,9 | 2,5 | 3,6 | 2,5 | 1,8 | ||||
2,4 | 2,1 | 2,9 | 2,3 | 3,6 | 1,0 | 1,9 | ||||
2,9 | 2,5 | 1,8 | 2,5 | 3,4 | 3,0 | 1,7 | ||||
2,5 | 2,9 | 3,1 | 2,5 | 3,4 | 2,0 | 2,0 | ||||
3,3 | 3,2 | 2,2 | 2,5 | 3,4 | 2,0 | 2,6 | ||||
3,3 | 3,6 | 1,8 | 2,3 | 3,4 | 2,5 | 2,2 | ||||
2,2 | 3,5 | 2,1 | 2,3 | 3,2 | 2,5 | 2,2 | ||||
2,3 | 3,6 | 2,6 | 2,3 | 3,1 | 2,5 | 2,1 | ||||
5,5 | 2,2 | 2,2 | 2,5 | 3,5 | 1,5 | 1,7 |
Pro které vozy jsou pneu 205/55 r16 vhodné?
Kde pneumatiky s tímto rozměrem najdeme? Nejčastěji to bývají vozy Hyundai i30, Škoda Octavia, Škoda Superb, Volkswagen Passat, Volkswagen Sharan, Ford Mondeo, Škoda Yeti, Ford Focus, Ford C-max, Citroën C4. Vždy je dobré první zkontrolovat údaje na boku pneumatiky, abyste náhodou nesáhli vedle.
Kdy musíme přezouvat na zimní pneumatiky?
Dle legislativy jsou zimní pneumatiky povinné od 1. listopadu do 31. března, pokud se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led či námraza. Nebo v případě, že vzhledem k povětrnostním podmínkám můžeme předvídat souvislou vrstvu sněhu, led nebo námrazu. Když bude velice pěkné počasí, tak hned 1. listopadu přezouvat nemusíte. Myslete ale na možné výkyvy počasí. Na silnicích označených značkou přikazující použití zimní výbavy jsou zimní pneu nutné již od 1. listopadu bez výjimek.
U zimních pneumatik je nařízena minimální hloubka dezénu 4 mm. Můžete ji zkontrolovat podle rysek nebo změřit. Pneumatiky také nazouváme na všechna 4 kola. V žádném případě proto nemůžete kombinovat zimní a letní pneumatiky.