Test letních pneumatik 205/55 R16 – 2015

Test letních pneumatik 205/55 R16
Test letních pneumatik 205/55 R16

Největší německý automotoklub každoročně testuje pneumatiky, letní i zimní, a my jsme si pro vás těsně před přechodem na letní čas připravili výsledky srovnání nejpoužívanějšího rozměru letních pneumatik – tedy 205/55 R16.

Poprvé ADAC testoval dva různé dezény od jednoho výrobce 

Test této velikosti pneumatik je letos zvláštní tím, že vůbec poprvé se ADAC věnoval testování dvou „typů“ dezénů od jednoho výrobce – a to jak v posledních letech protežovaných ECO verzí, tak i prémiových verzí. U všech čtyř výrobců, kteří mají v testu dvoje pneumatiky (jsou to Continental, Michelin, Bridgestone, Hankook) se ukázalo, že prémiové verze mají výrazně lepší výsledky, a to skoro ve všech sledovaných parametrech. Zajímavý je obrovský rozdíl mezi vítězem testu od firmy Michelin, pneumatikami Primacy 3, a úspornější verzí Saver+, která skončila mezi posledními z hodnocených pneumatik. Koneckonců podobné je to i se značkami Continental a Bridgestone. Hankook pro změnu má svoje prémiové a „obyčejné“ pneumatiky mezi nejlepšími a nejslabšími z uspokojivých.

V hlavním sledovaném kritériu ECO pneumatik, kterým je spotřeba paliva, byly rozdíly mezi pneumatikami prémiové i ECO verze minimální, pohybovaly se do 5%, zato rozdíly v opotřebení byly naopak veliké, a to zásadně v neprospěch ECO verzí. Výsledkem tohoto testu tedy je prosté zjištění, že ECO verze pneumatik se z finančího hlediska rozhodně nevyplatí.

18 letních pneumatik prošlo, 1 totálně vyhořela

Jako už několikrát se ukázalo, že pneumatiky v testu jsou víceméně kvalitativně vyrovnané. Šest druhů pneumatik získalo v testu známku „dobrá“, kromě už zmíněných značek Michelin, Continental a Bridgestone je v první šestce Dunlop, Pirelli a Goodyear, a dalších dvanáct získalo známku „uspokojivá“. Tady najdeme pneumatiky značek Fulda, Semperit, zmíněný Hankook, i u nás celkem populární Vredestein, dále Falken a Nokian. Mezi nejslabšími jsou značky Kumho a Kleber. Jediná pneumatika, která při testování úplně propadla, je od firmy Nankang, a to kvůli nevyhovující známce v chování na mokru. To je u letních pneumatik logicky považováno za hlavní ukazatel spolehlivosti pneumatik.

Celkem se hodnotilo na základě čtyř faktorů – chování na suchu – tam byly nejúspěšnější konečný vítěz Michelin Primacy 3 a třetí Continental PremiumContact 5, chování na mokru (tam nesplnila představy o dokonalém chování ani jedna ze značek), hluk (nejtišší byly překvapivě pneumatiky z druhé poloviny konečné tabulky, Bridgestone Ecopia EP001S, Continental ContiEcoContact 5 a Hankook Kinergy Eco K425), spotřeba (zde získaly všechny značky shodně čtyři z pěti hvězdiček) a opotřebení. Nejméně se podle testu opotřebovávají obě řady od značky Michelin – jak Primacy 3, tak ECO verze Energy Saver+, a celkem překvapivě též poslední tříhvězdičková neboli uspokojivě hodnocená pneumatika Kleber Dynaxer HP 3.

Za nejdůležitější bylo považováno již zmíněné chování na mokru, známka měla nejvyšší váhu, celých 40%. Po dvaceti procentech váhy pak má chování na suchu a opotřebení a desetiprocentní důležitost se v testu přikládala hluku a spotřebě.

WordPress Table