Nesnášíte lepení dálničních známek na okno a ještě více vás rozčiluje odstraňování zbytků lepidla na konci jejich platnosti? S elektronickými dálničními známkami všechna otravná martýria s odlepováním kuponu z čelních oken nadobro mizí. Letos navíc můžete elektronické dálniční známky nakoupit více ekologicky. Jak je to s nákupem, platností, převodem i kontrolou dálničních známek?
Elektronická podoba dálniční známky
Asi nám dáte za pravdu, že nám všem ten čas ubíhá stále rychleji. S dálničními známkami a jejich platností to není jinak. Její platnost nám končí vždy v tom nejméně vhodném okamžiku. To se dá ale vše změnit. Elektronická podoba dálniční známky totiž letos zahájila v České republice již čtvrtou sezonu. Papírová samolepka, jejíž lepidlo šlo z čelního skla odstranit jen s velkými obtížemi, už řidiče nemusí tížit. Jak je to tedy s pořízením, platností, možným převodem i kontrolou dálničních známek?
Jednodenní dálniční známka
Od března roku 2024 je k dispozici nová jednodenní dálniční známka pro ty, kdo potřebují přístup na dálnice jen pro jednodenní cesty. Využijte tedy její maximální flexibilitu pro krátkodobé cestování, nečekané pracovní cesty a spontánní jednodenní výlety plánované na poslední chvíli. Máte tak možnost využít dálniční síť bez zbytečných výdajů na dálniční známky s delší platností. Můžete si zvolit, zda má její platnost začít ihned, nebo si ji můžete nastavit na konkrétní budoucí datum.
Ekologičtější elektronické dálniční známky inovativně
Jezděte po dálnici zeleněji. V letošním roce si můžete nakoupit elektronické dálniční známky více ekologicky a inovativně. Projekt prodeje elektronických dálničních známek zastřešuje platforma Czdalnice, která v roce 2024 přináší další technologickou inovaci a značný ekologický přesah navíc. Nově totiž všem řidičům nabízí snadný přechod k udržitelnější a ekologičtější formě mobility, která je v souladu s nejpalčivějším globálním cílem ochrany životního prostředí a udržitelným rozvojem.
Elektronické dálniční známky s ekologickým přesahem
Elektronické dálniční známky jsou už samy o sobě ekologické. Neexistencí fyzických plastových samolepek s notnou dávkou obtížně odstranitelného lepidla lepených na čelní sklo automobilů se podařilo notně snížit jejich ekologickou stopu. Pokud si zakoupíte dálniční známku na webu Czdalnice.cz, dobrovolně zaplatíte k ceně dálniční známky i malý ekologický poplatek, jehož následné využití přináší do oblasti cestování zcela nový ekologický rozměr a obrovský užitek.
Manipulační eko poplatek
S každou zakoupenou dálniční známku vám bude zaúčtován téměř neznatelný manipulační eko poplatek, jehož výtěžek bude následně věnován na různé ekologické projekty. Veškeré takto získané finanční prostředky pomohou mnohem snadněji financovat projekty pro ochranu životního prostředí a samotným řidičům dávají možnost se aktivně podílet na různých ekologických iniciativách. V praxi tedy s každou zakoupenou známkou přímo přispějete na výsadbu stromů a podpoříte boj proti klimatickým změnám. Celý projekt je transparentní a všichni si mohou přímo ověřit, jakým způsobem jsou takto získané prostředky investovány. V praxi je to tedy snadné a velmi účinné.
Novodobá revoluce v kontrole a ověřování platnosti dálničních známek
Elektronická dálniční známka navíc přináší nebývalou revoluci v kontrole a ověřování platnosti dálničních známek. Systém online ověření platnosti dálniční známky najdete přímo na Czdalnice.cz. Tam se platnost prověří ihned v reálném čase. Tato funkce mnoha řidičům usnadní život a ochrání je před zbytečnými pokutami. Řidiči mají navíc možnost okamžitého zakoupení nové dálniční známky. Elektronické dálniční známky tak ve srovnání s tradičními papírovými verzemi poskytují značný ekologický přesah a přínos pro ochranu životního prostředí. Snadno navíc můžete přispět i vy.
" ["post_title"]=> string(57) "Ekologické aspekty elektronických dálničních známek" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(51) "ekologicke-aspekty-elektronickych-dalnicnich-znamek" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-09-25 11:23:24" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-09-25 09:23:24" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(50) "https://autotrip.cz/?post_type=clanky&p=44923" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [1]=> object(WP_Post)#14971 (24) { ["ID"]=> int(44916) ["post_author"]=> string(2) "17" ["post_date"]=> string(19) "2024-09-25 09:18:00" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-09-25 07:18:00" ["post_content"]=> string(6148) "Několikahodinové cesty autem mohou být velmi vyčerpávající. Dvojnásob to platí v případě, kdy takové cesty absolvujete pravidelně. Jak se připravit, aby se vám cestovalo co nejlépe?
Bolesti kloubů či svalů
Typickým projevem mnoha hodin prosezených v autě jsou nejrůznější bolesti zad, zatuhlé klouby (typicky kolena či kyčle) nebo otlačená místa včetně sedacích partií. Pakliže jde o i váš případ, v první řadě byste se měli zaměřit na to, jak máte nastavenou sedačku.
O něco jednodušší to mají majitelé a majitelky luxusních automobilů nejvyšší třídy, kde spíše než o sedačky jde o luxusní nadmíru pohodlná křesla. I v cenově dostupnějších automobilech jde ale často nastavení sedačky alespoň upravit tak, aby se vám sedělo pohodlněji. Řidiči by měli zvážit také úpravu polohy volantu a zamyslete se i nad zpětnými zrcátky. Každý detail hraje na dlouhých cestách roli.
Kromě toho nezapomeňte na pravidelné zastávky. Alespoň jednou za hodinu si dejte minimálně pět minut na krátké protažení, vašemu tělu to velmi prospěje.
Únava za volantem je velkým strašákem
Další bod se sice týká zdraví v pravém slova smyslu jen okrajově, přesto je na místě jej zmínit. Jde spíše o vliv na vaši aktuální kondici. Jízda autem – zejména pokud řídíte – totiž umí být velice vyčerpávající. Musíte se dlouhé hodiny bedlivě soustředit. Silnice jsou totiž plné nebezpečí a kromě kontroly vlastního auta musíte sledovat také počítání ostatních.
Není proto divu, že se po několika hodinách na cestě objeví vyčerpání. Kvůli tomu klesá vaše pozornost, schopnost rychle reagovat a v nejhorším případě se může objevit i mikrospánek, který je předzvěstí nehody s tragickými následky.
Potřebujete-li za každou cenu jet dál, může pomoci šálek kávy nebo energetický nápoj, nejlepším řešením je ale pustit za volant někoho jiného nebo si dopřát odpočinek (nejlépe v podobě spánku). Účinně proti vyčerpání funguje i dostatek kvalitní stravy a již zmíněná zastávka s procházkou.
Dlouhodobé vyčerpání ale může mít i zásadnější dopady na naše zdraví. Vyčerpaný organismus celkově pracuje méně efektivně. Oslabená imunita znamená vyšší riziko onemocnění. Není divu, že malé děti nebo senioři velice často celodenní cestování odnesou například angínou. Unavené tělo se totiž nedokáže efektivně bránit bakteriím a virům a nákaze snáze podlehne.
Únava očí a zhoršená kvalita zraku
Zrak je při řízení obrovsky namáhán. Oči si totiž nemohou ulevit ani na vteřinu. Neustále musí ostřit na dění před vámi, ale i kolem vás. Musíte se soustředit na drobné objekty ve zpětných zrcátkách, do toho vás mohou oslňovat, zejména v moderních vozech, velké svítící displeje.
Oči jsou kvůli tomu po několika hodinách jízdy unavené. Během šera nebo za špatného počasí najednou zjistíte, že snadno přehlédnete věci, které jinak běžně vidíte, nebo již nejste schopni zaostřit na ukazatele. Pomoci mohou sluneční brýle. Skvělou volbou jsou antireflexní či polarizační brýle, které oči šetří. V případě horšího zraku si vždy na řízení berte dioptrické brýle nebo kontaktní čočky.
Zdroj foto: olezzo / Adobestock.com
" ["post_title"]=> string(77) "Jak dlouhé cestování ovlivňuje vaše zdraví a jak se na něj připravit?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(68) "jak-dlouhe-cestovani-ovlivnuje-vase-zdravi-a-jak-se-na-nej-pripravit" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-09-25 09:45:21" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-09-25 07:45:21" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(50) "https://autotrip.cz/?post_type=clanky&p=44916" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [2]=> object(WP_Post)#14926 (24) { ["ID"]=> int(44780) ["post_author"]=> string(2) "17" ["post_date"]=> string(19) "2024-09-16 09:16:39" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-09-16 07:16:39" ["post_content"]=> string(10170) "Dacia Duster – styl, komfort a odolnost v jednom. Se skvělou kombinací ceny a výkonu si Duster získal srdce mnoha řidičů nejen v České republice, ale i po celé Evropě.
Proč si pořídit vůz Dacia Duster?
Pokud hledáte spolehlivé a odolné SUV za dostupnou cenu, bude právě Dacia Duster jasnou volbou. Duster vyniká svou robustností, jednoduchým, ale moderním designem a všestranností, která vyhoví jak městskému provozu, tak i výletům mimo zpevněné cesty. Duster se i díky těmto vlastnostem stal jedním z nejprodávanějších SUV v Evropě.
Inovativní design
Nový Duster přichází s modernizovaným vzhledem, který si však zachovává všechny klíčové estetické prvky, jež přispěly k úspěchu předchozích generací. Jeho robustní SUV charakter zůstává, ale rovněž přebírá nový designový směr značky Dacia, čímž se posouvá na vyšší úroveň. Nový Duster tak sebevědomě prezentuje svůj inovovaný design.
Více prostoru a lepší jízdní komfort
Nasazení platformy CMF-B v novém Dusteru přináší větší vnitřní prostor pro cestující i zavazadla, a to bez navýšení celkové délky vozu oproti předchozí generaci. Moderní konstrukce této platformy navíc zajišťuje lepší jízdní komfort a snižuje úroveň hluku a vibrací během jízdy.
Nová Dacia Duster: cena
Duster nabízí širokou škálu motorizací, které uspokojí potřeby různých řidičů. Základní modely s benzínovým motorem patří mezi cenově nejdostupnější, přičemž u vozů Dacia Duster 2024 cena začíná zhruba na 400 000 Kč, ale samozřejmě se liší dle motorizace.
Dacia Duster 2024 LPG
Pokud hledáte úsporný provoz a nízké náklady na palivo, zaměřte se na novou Dacia Duster 2024 LPG, která vyniká nízkými provozními náklady, ale ani její pořizovací cena není nijak vysoká.
Dacia Duster 4x4 benzín
Nedržíte se jen silnic a dálnic, ale zavítáte občas i do terénu? Vyzkoušejte nekompromisní SUV Dacia Duster 4x4 benzin. S cenou 587 500 Kč v základní výbavě stále benzínový Duster 4x4 patří mezi nejlevnější čtyřkolky na trhu.
Nový pohon Terrain Control 4×4 můžete ovládat pomocí různých jízdních režimů zaměřených na mokro, do sníh, těžký terén i úsporu paliva.
Za tuto cenu dostanete skvělé SUV s výkonem 99 kW, manuální šestistupňovou převodovkou a spotřebou 6 l/100 km.
Dacia Duster hybrid
Pro řidiče, kteří hledají pořádný výkon, ale i úsporu paliva, bude pro vás ideální varianta Dacia Duster hybrid.
Hybridní pohon vychází z prověřených technologií skupiny Renault a zahrnuje 1,6 litrový benzínový čtyřválec s výkonem 94 koní, dva elektromotory (jeden s výkonem 49 koní a druhý fungující jako vysokonapěťový startér/generátor) a elektrifikovanou automatickou převodovku.
V praxi se tedy téměř vždy rozjíždíte na elektřinu, ale v parných letních dnech, případně v tuhé zimě rovnou naskočí spalovací motor.
Auto Belda: Spolehlivý prodejce vozů Dacia
Pokud hledáte spolehlivého prodejce vozů Dacia, je tu pro vás Auto Belda. Prodejce působí na českém trhu již více než 20 let a za tu dobu si vybudoval pevné postavení v oblasti prodeje nových i ojetých vozů.
V Auto Belda se specializují se nejen na prodej nových vozů Dacia a servis, ale poskytují také komplexní služby včetně financování a poradenství. Vozy Dacia z Auto Belda jsou zárukou kvality a spokojenosti.
Jejich tým profesionálů vám ochotně pomůže s výběrem toho nejlepšího vozu Dacia podle vašich požadavků a finančních možností. Ať už hledáte vůz Dacia Duster v jakékoliv motorizaci, nebo Dacia Sandero, v Auto Belda si zaručeně vyberete.
Dacia Duster je jedním z nejlepších SUV ve své kategorii, který kombinuje skvělou cenu s výbornými technickými parametry. Ať už hledáte spolehlivý rodinný vůz, nebo SUV do terénu, Dacia Duster má co nabídnout. Neváhejte a navštivte Auto Belda v Jablonci nad Jizerou nebo stránky https://www.autobelda.cz/ a vyberte si z široké nabídky vozů Dacia.
Zdroj náhledového obrázku: Autobelda.cz
" ["post_title"]=> string(43) "Dacia Duster: Robustní SUV pro každý den" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(39) "dacia-duster-robustni-suv-pro-kazdy-den" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-09-17 08:36:10" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-09-17 06:36:10" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(50) "https://autotrip.cz/?post_type=clanky&p=44780" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [3]=> object(WP_Post)#14923 (24) { ["ID"]=> int(44773) ["post_author"]=> string(2) "33" ["post_date"]=> string(19) "2024-09-16 08:58:28" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-09-16 06:58:28" ["post_content"]=> string(12396) "Rallye trošku jinak. Jak můžete vyčíst z názvu, dnes se budeme bavit o setinové rallye, což znamená, že se nejede na rychlost, ale na přesnost. A to na setiny sekundy. V první řadě jde samozřejmě o zábavu a dobrou atmosféru, na druhou stranu mají takové závody přísná pravidla a těžké testy, u kterých se snadno zapotíte.
Co je to setinová rallye?
Zúčastnit se můžete s jakýmkoliv autem starým alespoň třicet let. To je limit pro to, aby se dal vůz brát jako veterán. Občas ovšem děláme výjimky a dovolíme se zúčastnit i posádkám s mladšími auty. Můžete tedy jet jak s hodnotným veteránem, tak s youngtimerem. Jediný rozdíl bude v případě, že by mělo více posádek stejný počet trestných bodů. Pak rozhoduje právě stáří vozidla.
Vzhledem k tomu, že se nejede na rychlost, se při konání rallye neuzavírají silnice a jede se za denního provozu, takže závodníci musí dodržovat všechna silniční pravidla. Trasa je zakreslena pomocí šipek v takzvaném roadbooku. U toho u nás vždy platí, že se jede od tučné tečky k šipce. Pokud v roadbooku nebude některá křižovatka (nejsou tam zakresleny všechny), pokračuje se po hlavní silnici.
Testy přesnosti
Nezbytnou součástí každé setinové rallye jsou testy přesnosti. Těch je během každého závodu více a přesně toto zpestření naše akce odděluje od jiných. Na slavnou Mille Miglii zatím sice nemáme, ale vlastně jde o dost podobné závody.
V roadbooku je vždy nakreslený plán testu, vzdálenost a to nejdůležitější – čas, za který má posádka danou vzdálenost projet. Jde většinou o kratší vzdálenosti, maximálně pár stovek metrů. Mohu uvést příklad: 200 metrů za 15 sekund. Jakmile se mezi fotobuňkami mihne přední nárazník vozidla, začne se počítat čas. Spolujezdec pustí jeho stopky v momentě, kdy si myslí, že vůz projel startem a počítá nahlas, aby řidič věděl, jestli má přidat či ubrat. To po nějakém čase sladíte a půjde všechno snáz. Na konci testu jsou opět dvě fotobuňky, kterými musí projet přední nárazník a trefit se co nejblíže k zadanému času s přesností na setiny sekundy. Za každou setinu více nebo méně dostává posádka jeden trestný bod. Těch se na konci závodu snažíte mít pochopitelně co nejméně. Uprostřed testu je zakázáno zastavit, tak nepřepalte začátek.
Tajné testy v roadbooku nejsou zakresleny, na cestě je najdete díky ceduli. Na úvodní stránce najdete, kolik má metrů a za kolik máte ujet každý lichý tajný test a každý sudý. Ani těchto testů se ale nebojte, při připravování všech akcí bereme ohled i na nováčky. Určitě se však také setkáte s testy které snadno vystresují i pravidelné účastníky našich závodů.
Když se koná nějaký test přesnosti v obci, vždy se raději domlouváme se starost(k)ou, zdali smíme využít určitou plochu. Na to nám zatím snad vždycky všichni kývli, protože tuší, že několik desítek veteránů dokáže zaujmout spoustu obyvatel. Cestou se tedy můžete setkat i s několika desítkami fanoušků.
Jiná zpestření
Na každé akci pro účastníky plánujeme zastávky na kafíčko a obědy, častokrát se nám povede domluvit se s nějakým areálem, například s muzeem nebo zámkem a na trase jsou čas od času průjezdní kontroly. To abychom věděli, zda jedete opravdu podle roadbooku. Kromě testů tedy narazíte na pár lidí, kteří vám dají do board karty razítko. Tajné testy ani průjezdní kontroly do roadbooků nezakreslujeme, ale taková místa jsou vždy označená příslušnou cedulí. Pokud vám bude v cíli některé z razítek chybět, opět se vám přičtou nějaké trestné body.
Board kartou se rozumí papírová čtvrtka s několika políčky. Do těchto políček zapíšou organizátoři vaše časy odjezdů (ze startu a třeba z obědu) a jízdní průměr vaší jízdy. Ty nenastavujeme nijak vysoko, aby bylo tempo snesitelné i pro starší vozy. Najdete zde také několik políček pro zmíněná razítka. V cíli si tyto karty vybereme a začneme počítat trestné body.
V cíli každé z etap bývá časová kontrola, opět za pomoci fotobuněk, mezi kterými musíte tentokrát projet v čase vašeho příjezdu. Ten si musíte vypočítat sami, z jízdního průměru.
Co s sebou
K měření zmíněných testů budete potřebovat mechanické stopky. Častokrát se jich bude hodit i víc, než jen jedny, protože s oblibou dáváme jeden test do druhého. Vezměme si pro příklad opět těch 200 metrů za 15 sekund a 80 metrů uvnitř těch 200 musíte ujet dejme tomu za 6 sekund. Snad nemusím dále objasňovat, že dva testy najednou se budou měřit s jedněmi stopkami horko těžko.
Zúčastnit se však můžete i s digitálními stopkami (mezi které spadá i mobilní telefon). Pro ty jsme kvůli stále lepším a lepším technologiím zavedli letos nově vlastní kategorii, která ovšem nemá možnost ucházet se o místo celkového vítěze.
Další věc na seznamu s sebou vozí spíše pravidelní účastníci. Mám na mysli tripmaster, který slouží k měření vzdálenosti, což se může mnohdy hodit. V roadbooku jsou totiž uvedeny vzdálenosti mezi jednotlivými políčky. Některé křižovatky mohou vypadat stejně a být od sebe pár stovek metrů a v případě, že by první z nich nebyla v roadbooku a vy jste neměli tripmaster, se snadno stane, že odbočíte dřív.
Dále doporučujeme si vzít pevné desky, ať si nemusíte psát poznámky za jízdy na klíně, propisky a poznámková lepítka, na která si můžete napsat vzdálenosti a časy měřených testů, ať v nich pak nemáte zmatek.
Vzhledem k tomu, že naše trasy jsou dlouhé v řádu stovek kilometrů, by se hodila trochu rozšířenější výbava, než když jedete na zmrzlinu. I přes to, že bude na trase pár občerstvovacích zastávek, si vemte především dostatek jídla a pití.
Mimořádně důležité je k tomu všemu mít s sebou dobrého spolujezdce, protože vaše souhra s ním a s vaším vozidlem bude klíčová k úspěchu.
Naše nadcházející akce
Pokud vás naše činnost zaujala a chcete se dozvědět podrobné informace o konkrétních závodech, nebo byste se rádi podívali na fotky ze závodů, které jsou již minulostí, vše najdete na našem webu classicrallye.cz
Na závěr bych vás rád pozval na jednu akci, a to na letošní ročník speed festivalu v České Lípě, jehož součástí bude opět naše setinovka nesoucí jméno po slavném českém závodníkovi Břetislavu Engem. Přihlášených aut je stále málo, takže vás uvítáme i takhle na poslední chvíli. Každopádně i tady platí, že se můžete přijít podívat, což vřele doporučuji, protože kromě klasických vozů tam bude k vidění mnoho dalších obdivuhodných strojů. Rallye se bude konat v sobotu 21. září a stane se tak naší poslední letošní rallye. A příští rok to zase rozjedeme hned na jaře, budeme se těšit!
" ["post_title"]=> string(71) "Setinová rallye: Kde na rychlosti nezáleží, ale přesnost vítězí" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(15) "setinova-rallye" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-09-16 10:18:38" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-09-16 08:18:38" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(50) "https://autotrip.cz/?post_type=clanky&p=44773" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [4]=> object(WP_Post)#14922 (24) { ["ID"]=> int(44763) ["post_author"]=> string(2) "31" ["post_date"]=> string(19) "2024-09-12 17:00:00" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-09-12 15:00:00" ["post_content"]=> string(29547) "Lowrider je automobil, který je upraven tak, aby měl snížený podvozek a obvykle se vyznačuje výrazným, často barevným a detailním designem. Tyto vozy jsou známé svou schopností jezdit velmi nízko nad zemí a skákajícími nápravy, což jim dává charakteristický vzhled.
Historie a kultura lowriderů
Lowrider kultura má své kořeny v mexicko-amerických komunitách v Kalifornii, zejména v oblasti Los Angeles, v období po druhé světové válce. Mnoho členů této komunity začalo upravovat své vozy jako projev osobního stylu a kulturní identity. Tato úprava byla částečně inspirována tradičními mexickými vozy z 50-70 let, které byly zdobeny a upravovány pro slavnostní příležitosti. Účelem lowriderů, jak napovídá jejich motto "Low and Slow", je co nejpomalejší a nejplynulejší jízda.
Technické úpravy
Lowrider auta jsou plná zajímavých technických řešení, která jim umožňují dosáhnout svého unikátního vzhledu a funkčnosti. Zde jsou některé technické zajímavosti.
Hydraulické systémy
Hydraulické systémy jsou srdcem každého lowridera. Tyto systémy umožňují vozidlu měnit svou výšku a "skákat." Hydraulické čerpadlo tlačí kapalinu do válců připojených k nápravám auta, což zvedá nebo snižuje vůz. Počet čerpadel a baterií se liší podle požadovaného výkonu; některé lowridery mají až šest čerpadel a dvanáct baterií, což jim dává schopnost extrémně rychle měnit výšku nebo provádět složité "tančící" pohyby.
Pneumatické systémy
Méně časté, ale stále populární alternativou k hydraulice jsou pneumatické systémy, které používají stlačený vzduch místo hydraulické kapaliny. Pneumatické systémy jsou obvykle jednodušší na instalaci a méně náročné na údržbu, ale nemají tak rychlou odezvu jako hydraulické systémy, což je činí méně vhodnými pro dramatické skákání.
Přizpůsobené nápravy a rám
Při snížení podvozku na tak extrémní úroveň je často nutné upravit nebo přestavět rám a nápravy vozu. Například, aby se kola vešla do blatníků, mohou být nápravy zúžené nebo přemístěné. U některých lowriderů je také běžné "channelování" karoserie, což znamená, že je karoserie snížena dolů na rám, což ještě více snižuje výšku vozu.
Drátěná kola
Lowridery jsou často vybaveny speciálními koly s tenkými dráty, známými jako "drátěná kola" (wire wheels), které dodávají autu klasický vzhled. K těmto kolům se často přidávají vysoce lesklé chromované poklice. Typická kola jsou 13" nebo 14" palců, což je menší než standardní kola, aby se vůz dostal co nejblíže k zemi.
Bílé pneumatiky a "plátěné" bočnice
Další typickou úpravou jsou bílé bočnice pneumatik, které jsou někdy vyrobeny ručně z tenkých gumových plátů, připevněných na normální pneumatiky. Tento klasický prvek přidává vozu retro vzhled a odkazuje na estetiku 50. a 60. let.
Custom paint a airbrushing
Lakování lowriderů je často velmi detailní a vyžaduje pokročilé techniky airbrushingu, které mohou zahrnovat vrstvení metalických barev, perl mutací nebo i holografických efektů. Malíři lowriderů používají speciální techniky, aby vytvořili hloubku a lesk, které běžné automobilové laky nemají. Populární jsou také motivy jako plameny, náboženské obrazy nebo kulturní symboly.
Interiérové úpravy
Interiéry lowriderů jsou často stejně bohaté jako exteriéry, s detailními úpravami, které zahrnují ručně šité kožené nebo sametové čalounění, personalizované volanty, speciální audio systémy a další luxusní prvky. Nezřídka se v interiéru nachází i nástroje pro ovládání hydrauliky přímo na dosah ruky řidiče, což mu umožňuje předvádět různé pohyby vozu za jízdy.
Lowrider auta jsou tak nejen výrazem individuality a kultury, ale také vrcholem technického umu a kreativity. Každý lowrider je unikát, který často představuje stovky hodin práce a inovativní řešení.
Lowrider auta jsou často vybavena hydraulickými nebo pneumatickými systémy, které umožňují nezávislé pružení jednotlivých kol nebo celé nápravy. Díky samostatnému ovládání každé pumpy lze dosáhnout různorodých a originálních pohybových kreací. Tyto systémy dovolují řidiči "skákat" nebo "tančit" s autem, což je výrazný prvek lowrider kultury.
Oblíbené modely
Chevrolet Impala
- Roky výroby: 1958–1976 (nejoblíbenější jsou modely z let 1961–1965)
- Proč: Chevrolet Impala je asi nejikoničtější lowrider auto. Modely z počátku 60. let jsou oblíbené pro svůj elegantní styl a dostatek prostoru pro hydraulické systémy.
Chevrolet Monte Carlo
- Roky výroby: 1970–1977
- Proč: Monte Carlo má dlouhou, nízkou karoserii, která je ideální pro nízký podvozek. Modely z 70. let jsou oblíbené pro svou robustnost a klasický design.
Buick Regal
- Roky výroby: 1978–1987
- Proč: Buick Regal je kompaktnější než některé jiné klasické lowridery, ale jeho styl a dostupnost dílů z něj činí oblíbenou volbu, zejména u mladších nadšenců.
Cadillac DeVille
- Roky výroby: 1959–1970
- Proč: Cadillac DeVille je symbolem luxusu a elegance. Tyto velké sedany nabízejí spoustu prostoru pro interiérové úpravy a přidání hydrauliky, což z nich činí populární volbu.
Chevrolet Bel Air
- Roky výroby: 1950–1957
- Proč: Bel Air je další ikonický model, který se často přeměňuje na lowrider díky své klasické americké siluetě a širokým možnostem úprav.
Lincoln Continental
- Roky výroby: 1961–1969
- Proč: Lincoln Continental je známý svými charakteristickými "sebevražednými dveřmi" (dveře otevírané dozadu). Je to velké a těžké auto, ideální pro výrazné lowrider úpravy.
Oldsmobile Cutlass
- Roky výroby: 1964–1977
- Proč: Cutlass je populární díky své robustní konstrukci a elegantnímu vzhledu. Modely z konce 60. a začátku 70. let jsou často upravovány na lowridery.
Pontiac Grand Prix
- Roky výroby: 1962–1977
- Proč: Pontiac Grand Prix nabízí stylový design a robustní podvozek, což z něj dělá skvělý základ pro lowrider úpravy.
Ford Galaxie
- Roky výroby: 1959–1974
- Proč: Ford Galaxie je další klasický model, který se hodí k lowrider úpravám díky svému designu a velikosti. Verze z 60. let jsou obzvláště oblíbené.
Chevrolet Caprice
- Roky výroby: 1965–1976
- Proč: Chevrolet Caprice má podobnou konstrukci jako Impala, ale je o něco větší, což ho činí ideálním pro ty, kdo chtějí výrazný a prostorný lowrider.
Tyto vozy jsou populární kvůli své konstrukci, stylu a dostupnosti, což je činí ideálními kandidáty pro přeměnu na lowridery.
Ceny jednotlivých úprav
Cena předělání auta na lowrider může značně kolísat v závislosti na několika faktorech, včetně typu a stavu auta, rozsahu úprav, a použitých materiálů a komponentů. Zde je přehled hlavních nákladových položek a přibližných cen, které vám mohou pomoci získat představu o nákladech:
Pořízení automobilu
- Cena: 110 000 až 330 000 CZK
- Poznámka: Cena závisí na stavu a modelu vozu. Vyšší ceny mohou být za vozy v lepším stavu nebo raritní modely.
Hydraulický nebo pneumatický systém
- Cena: 33 000 až 220 000 CZK
- Poznámka: Cena se liší podle složitosti systému. Základní systémy mohou stát kolem 33 000–66 000 CZK, zatímco pokročilé systémy mohou stát až 220 000 CZK nebo více.
Úprava podvozku a náprav
- Cena: 22 000 až 110 000 CZK
- Poznámka: Náklady zahrnují práci a materiál pro snížení podvozku, přizpůsobení náprav a rámu.
Lakování a airbrushing
- Cena: 44 000 až 220 000 CZK
- Poznámka: Kvalitní lakování a detailní airbrush design mohou být velmi nákladné. Ceny závisí na složitosti a kvalitě provedení.
Interiérové úpravy
- Cena: 22 000 až 110 000 CZK
- Poznámka: Úpravy interiéru zahrnují nové čalounění, volant, audio systémy a další doplňky.
Kola a kování
- Cena: 11 000 až 44 000 CZK
- Poznámka: Další úpravy mohou zahrnovat nové kování, kola, pneumatiky nebo jiné detaily.
Práce a instalace
- Cena: 44 000 až 220 000 CZK
- Poznámka: Cena za práci závisí na místních sazbách a složitosti úprav. Vyšší náklady mohou zahrnovat specialisty na konkrétní úpravy.
Celkové náklady
- Přibližně: 220 000 až 1 100 000 CZK nebo více
- Poznámka: Celkové náklady na přestavbu auta na lowrider mohou být velmi variabilní. Vyšší náklady zahrnují profesionální práci, rozsáhlé úpravy a luxusní materiály.
Při plánování přestavby na lowrider je důležité konzultovat s odborníky a získat několik cenových nabídek, abyste získali lepší představu o celkových nákladech a co všechno je potřeba udělat.
Umělecký a kulturní význam
Kromě technických úprav jsou lowridery často považovány za umělecká díla. Automobily jsou často ručně malované a zdobené složitými vzory, které mohou obsahovat vše od náboženských symbolů po obrazy, které odrážejí kulturní dědictví. Tento umělecký aspekt je důležitý prvek identity pro majitele těchto vozů. Při úpravách se hojně využívá chrom a často se upřednostňuje výrazná okázalost, která dává na odiv bohatství a finanční zázemí.
Moderní vliv
Lowrider kultura se od svého vzniku rozšířila po celém světě a získala si popularitu mimo původní latinskoamerické komunity. Dnes jsou lowrider kluby a srazy populární nejen v USA, ale i v zemích jako Japonsko, Švédsko a Brazílie. Kromě toho lowridery často vystupují ve filmech, hudebních videích a dalších médiích, což dále přispívá k jejich celosvětové popularitě. Hodně populární jsou v rapové komunitě.
" ["post_title"]=> string(53) "LowRiders: Příběh vozů, které tančí na silnici" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(44) "lowriders-pribeh-vozu-ktere-tanci-na-silnici" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-09-12 17:19:47" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-09-12 15:19:47" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(50) "https://autotrip.cz/?post_type=clanky&p=44763" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [5]=> object(WP_Post)#14921 (24) { ["ID"]=> int(44740) ["post_author"]=> string(2) "33" ["post_date"]=> string(19) "2024-09-09 10:51:29" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-09-09 08:51:29" ["post_content"]=> string(8251) "Ford Mondeo čtvrté generace je považováno za všestranné auto, které se osvědčilo jak svou praktičností, tak i výkonnými motory. Mezi nejlepší verze této generace patří model s přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,5 litru, který poskytoval výkon 220 koní a svižnou jízdu, ačkoliv nedosahoval takové dynamiky jako někteří konkurenti.
Flexibilní auto
Jakákoliv generace Mondea byla komfortním autem. Ne každá ale dokázala vypadat tak nenápadně a přitom jet dost svižným tempem. To totiž dokázal zajistit pouze motor o objemu 2,5 litru. Interiér nabízí pohodlné sedačky i dost prostoru na nohy a hlavně kvalitní odhlučení. Bylo by to i vynikající rodinné auto, kdyby v interiéru nebylo tolik součástek vyrobených z levného plastu, který by děti snadno rozbily. Ba ne, objem kufru 550 litrů u sedanu mluví za vše. Rozdíl mezi sedanem a kombíkem už není nijak výrazný, jen asi 20 litrů.
V kombíku to za mě však Mondeu sluší o dost víc, u sedanu kazí zadek až moc zaoblená světla a spoustu dalších drobnůstek. Jestli nevěříte, podívejte se na naše video a rozhodně si pusťte zvuk.
Motor od Volva
Teď už ale přejděme k tomu hlavnímu. Nejvýkonnější motor ze všech generací a modelů je benzínový pětiválec o objemu 2,5 litru přeplňovaný turbem od značky Duratec. Stejný motor, který je mimochodem od Volva, byl použit například i u Focusu ST. Tento řadový pětiválec ovšem nedokáže vyvinout výkon vyšší než 220 koní, kvůli čemuž mu ujede kdejaký jiný sedan či kombík včetně Passatu a Superbu.
Z nuly na sto mu to proto trvá poměrně dlouho – necelých 8 sekund. Neváží však ani 1,5 tuny (verze liftback), což zase pomohlo jeho maximální rychlosti. Ta činí skoro 250 km/h a to už tak špatně nezní, pokud se bavíme o “obyčejném“ rodinném autě.
Motorizací bylo nabízeno více a ty se od sebe lišily především objemem. Až na dnes probíraný 2,5 litr šlo u všech ostatních Mk-čtyřek o čtyřválce. I přes to, že V6 už nebyly dále nabízeny, je to přeci jen pořád Ford, k němuž patří vysoká spotřeba benzínu. Ta se i u řadového motoru pohybuje okolo deseti litrů na sto kilometrů.
Převodovka byla u tohoto specifického modelu nabízena pouze manuální, šestistupňová. Důvod byl prostý, jedná se o nejsportovnější verzi Mondea, a tak chtěl Ford dopřát nadšencům svižnější jízdy nějakou tu zábavu.
Poněkud zajímavý byl také náhon na přední kola. Hlavní konkurenti, jako třeba BMW řady 3 nabízeli buďto pohon zadních nebo všech čtyř kol. Jen u Mazdy 6 byste se setkali s pohonem předních kol, ale i ta měla v nabídce AWD verzi.
Konec produkce
Motoristické magazíny o Mondeu psali jako o skvělém autu, jenže ani to nepomohlo vyšším číslům v prodeji. Zatímco u první generace se prodalo i 100 tisíc kusů ročně a u druhé 80, u této to bylo slabých 30 tisíc a rok od roku se prodejnost snižovala. Nepomohl ani fakt, že jednu z verzí tohoto Mondea řídil slavný James Bond ve filmu Casino Royale. Jestli si Bonda nedokážete představit v jiném autě než Aston Martin, mrkněte na následující video.
Od zahájení prodeje uběhly rychlé tři roky, když byl v roce 2010 představen facelift, který s sebou přinesl novou přední masku, světla, nárazníky a kvalitnější plasty. Tehdy se do nabídky dostal výkonnější motor s technikou EcoBoost, který měl splňovat přísnější emisní normy. Žádný z modelů už ale nebyl schopný dosáhnout tak vysoké maximální rychlosti jako 2,5 litrový Duratec, jenž se v tomto roce přestal dávat pod kapoty.
" ["post_title"]=> string(52) "Nejlepší verze Ford Mondeo Mk4 - 2.5 turbo benzín" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(32) "ford-mondeo-mk4-2-5-turbo-benzin" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-09-09 10:51:33" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-09-09 08:51:33" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(50) "https://autotrip.cz/?post_type=clanky&p=44740" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [6]=> object(WP_Post)#14920 (24) { ["ID"]=> int(44616) ["post_author"]=> string(2) "32" ["post_date"]=> string(19) "2024-08-26 04:58:00" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-08-26 02:58:00" ["post_content"]=> string(22701) "Částka 150 000 Kč tvoří ve většině případů nejrozšířenější budget pro koupi ojetého vozu. Jedná se zde o poměrně široký trh ojetin, ale kterou vybrat?
Malé vozy
Kategorie malých příměstských vozů, pro prostorově nenáročné uživatele.
Toyota Aygo 2. generace
V případě rozpočtu 150 000 Kč pořídíte poměrně mladou ojetinu od Toyoty. Aygo druhé generace rozhodně nepřehlédnete. Její charakteristikou je neotřelý vzhled spojený s japonským duchem, který zkrátka jen tak nezapadne. Jedná se o malé autíčko, které ve městě poslouží velmi dobře. Motor 1.0 VVT-I o výkonu 51 kW s trochou snahy umí s autíčkem o váze 900 kg hnout, ale kopce zkrátka poznáte. Výhodou Toyoty oproti jejím konkurenčním bratrům z koncernu je, že většina těchto vozů neslouží ve firemních flotilách. Vyráběné verze jsou 3 i 5 dveřové. Interiér je velmi dobře zpracován, jak to u Toyoty bývá. Servisně, však bude o něco dražší, než konkurenti koncernu Volkswagen.
Citroën C1
Někdo vzhled Citroënu pomlouvá, jiný jej zbožňuje. Zpracování interiéru není špatné, ale kvalit Toyoty nedosáhne. V čím ji však předčí, je možnost sehnat auto s motorem 1.2 Puretech, který nabídne větší výkon (60 kW) než u výše zmíněného Ayga. Jeho výhodou je i levnější servis. K sehnání je i s motorem 1.0 VTT-I o výkonu 51 kW (původem od výše zmíněné Toyoty Aygo), který je velmi úsporný. Pozor si dejte na vozy, které mohly být využívány ve firmách a na šrámy, které mohou vzniknout při městském provozu. Nabídne zavazadelník o objemu 196 l. Ve městě se cítí, jako ryba ve vodě. Jízdní projev i manévrovatelnost nejsou špatné, ale opět nepodá takové informace od podvozku, jako Toyota.
Vozy nižší střední třídy
Škoda Rapid
Byla by chybou Rapid přehlédnout. Jeho výhody jsou ohromné a do 150 000 Kč se jedná o velmi rozumnou volbu. Za naše peníze seženeme motorizaci 1.2 TSI o výkonu 77 kW. My jsme si testovaly jeho novější verzi 1.0 TSI 81 kW, ale karoserie je vlastně stejná. 1.2 TSI jede zhruba stejně, má však o něco pomalejší reakce a malinko větší spotřebu z důvodu jednoho válce navíc. Výhody Rapidu jsou v kvalitním zpracování interiéru a možností umístit 3 dětské sedačky. Navíc lze vůz poměrně levně servisovat. Pozor si dejte na korozi z případných ťukanců a stav rozvodů motoru TSI. Pohlídejte si samozřejmně i historii a olejový servis. Jízdní vlastnosti jsou na danou třídu velmi dobré. K dostání je verze spaceback a hatchback, kterou doporučuji vzhledem k většímu kufru.
Škoda Fabia 3. generace
U naší domácí automobilky ještě zůstaneme. Výhodou je, že oproti předchozí generaci Fabia narostla. Verze combi je ideální pro rodinu s dvěma dětmi a do 150 000 Kč se dá v pohodě pořídit. Vůz má velmi dobré jízdní vlastnosti a na rozdíl od Rapidu ji za danou cenu seženeme s motorem 1.0 TSI 70 kW. Je velmi úsporná a dobře servisovatelná. Nezvládne však pojmout 3 dětské sedačky. Interier Fabie se Škodovce povedl, ani v dnešní době neurazí. Karoserie je velmi dobře antikorozně ošetřená a její vzhled je nadčasový. Nemá mnoho slabých stránek, ale při koupi se dobře prověřme historii vozu i servisní stav, což nám v budoucnu může ušetřit mnoho starostí. Navíc se jedná o poslední Fabii Combi, protože další generace, již tuto karoserii nenabízí.
Dacia Logan MCV 2
Dacia je mnohdy zbytečně podceňována. Logan 2. generace je toho důkazem, kdo tím vozem nejezdil nepochopí. Ideální motorizací je 0.9 TCE, nejen že není špatná co se týče spotřeby, je i velmi povedená kvalitou. Vůz pojme 3 dětské sedačky a kufr, byť se to papírově nezdá je větší, než u Škody Octavie 2 (sám jsem to vyzkoušel). Výhodou je i světlá výška podvozku, kdy se nemusíme bát polních cest. Odpružení je řekl bych až komfortní, ale trhač zatáček to rozhodně není. Interiér je spíše účelný a dobře čistitelný, ale není tak kvalitní, jako u konkurence. Oželet musíme i výbavu, jako je třeba výhřev sedaček, protože to se zde příliš nenosí. Dacia je ideální pro rodinu co chce za své peníze co nejnovější a nejúčinnější vůz. Servisně je to úplná pohádka, protože ceny dílů jsou opravdu levné. Pohlídejte si, zda nebyl vůz přetěžován /jízdami v terénu –promačklé prahy) ,nebo bourán.
Ford Focus MK3
Za daný peníz seženete Focus kolem roku 2012 až 2015! Vzhledově jen tak nezapadne. Jeho jízdní vlastnosti jsou příkladné a došlo zde k velkému zlepšení, nejlepší se pak objeví po roce 2017, kdy bych po tomto kousku po faceliftu sáhl sám (zde jsme už ale více nad hladinou 150 000 Kč), ale před facelift není špatný. Doporučil bych motorizaci 1.0 Ecoboost s výkonem 92 kW, která nabídne velmi dobré zvezení. Není však tak úsporná, jak by člověk čekal, ale jede velmi pěkně. Interiér je zpracován velmi dobře. Za vyzvednutí stojí i odolnost podvozku. K dostání je verze hatchback, kombi, sedan. Verze kombi je opět dobrým vozem pro rodinu s dvěma dětmi. Motor ani po 100 000 km nevykazoval téměř žádné opotřebení. Důležité jsou intervaly výměny oleje kvůli mazání olejovou mlhou. K zachování dobrých jízních vlastností je i třeba péče o zadní víceprvkovou nápravu.
Volkswagen Golf VI
Golf je velmi oblíbenou ojetinou a občas je i cenově výhodnější, než Octavie ze stejných let výroby, alespoň v ČR, a nebo bývá méně jetý. U této ojetiny jsme spíše na hranici budgetu, ale pokud si dáme na čas, správný kousek nalezneme. Za dané peníze bude nejlepší volbou 2.0 TDI 110 kW, ten bude ideální volbou pro ty, co jezdí spíše delší trasy. Motor prošel evolucí a mnoho dětských nemocí bylo zažehnáno, avšak stále jej občas trápí typické závady TDI motorů. Golf nabídne velmi pohledný a přehledný interiér s krásnou palubní deskou. Z venku je spíše typicky konzervativní, ale to není na škodu. Ve verzi Variant nabízí velký úložný prostor a hatchback zase léty populární vzhled. Jízdní vlastnosti, jak je u Golfu zvykem, jsou na velmi dobré úrovni. Výhodou je široké servisní zastoupení a zkušenosti s řešením závad. Nevýhodou mohou být bourané kusy, stočené, přeceněné, nebo zájem zlodějů. Raději volte k prohlídce mechanika, a nebo možnost prověření vozu servisem.
Vozy vyšší střední třídy
Nyní si ukážeme párek kočárů, které bychom za daný peníz mohli koupit. Bude se jednat o vozy, které neměly pořizovací ceny zrovna nízké, ovšem i dnes nás budou reprezentovat čestně.
Audi A6 C6
Nyní mi řeknete, že si ji koupíte i za méně než nás budget a to je právě ono, kdy vše vysvětlím. Za dané peníze můžeme zakoupit Audi A6 s výborným motorem 2.7 TDI 132 kW V6, výhoda je, že se dodávali bez DPF. Jedná se o poměrně spolehlivý motor, který má však velmi drahou výměnu rozvodů čítající kolem 50 000 Kč (většina ojetin má právě před výměnou rozvodů a to jim sráží cenu), kde bychom se vlastně mohli vejít s finanční rezervou pokud dobře koupíme. Samozřejmně budou i větší náklady na údržbu, ovšem po letech ceny o něco klesly a není to, už tak zlé. Pokud si ji dáme do kupy dostaneme reprezentativní vůz s nadprůměrnými jízdními vlastnosti a klidně i pohonem 4x4 Quattro. Interiér je dokonale zpracován, a ani dnes se neztratí, kdy to samé platí i o exteriéru. Motor má dost síly a jeho spotřeba je velmi dobrá. Může nás potrápit elektronická ruční brzda a někdy i problémy se vstřikovači (jdou repasovat). Pozor si dejte na bourané, kradení nebo zanedbané kusy.
Mazda 6 2. generace
Kdo někdy jel Mazdou 6, tak ví, že tyhle vozy dokáží řidiče uchvátit a pokud se rádi sportovně svezete, ale přesto byste rádi dostali dostatečnou dávku komfortu a vybočili z řady, tak je tu Mazda 6 druhé generace s motorem 2.5 MZR s výkonem 125 kW. Jedná se čtyřválec s velice dobrým výkonem a nadprůměrnou odezvou na plynový pedál. Spotřeba se pohybuje kolem 9l/100 km. Motor je spolehlivý s bytelným rozvodovým řetězem a nemá příliš slabých míst. Interiér je velice dobře zpracován a sedačky poskytují velké pohodlí. Tahle Mazda už nerezne, jako její předchůdce, ale přesto korozi pečlivě zkontrolujte. Tento vůz sežene ve verzi kombi i sedan. Nabídne vám pořádný atmosférický motor, zábavu a ve verzi kombi i dost místa pro rodinu s dětmi. Pozor si dejte na bourané kousky, kde se koroze rychle projeví.
Pro rodiny s třemi dětmi
Kdo má více dětí po sobě, jako já, tak ví, že každá koruna se počítá a dětičky dávají autu zabrat. Občas je třeba v sobě trochu zapřít řidičské choutky a jít cestou rozumu.
Volkswagen Touran 2
Kdybych měl, být úplně rozumný, volil bych Dacii Lodgy, nebo Dokker a vůbec by to nebyla špatná volba, ale pokud budu chtít lépe vybavený vůz, sáhnul bych po Touranu druhé generace s motorem 1.2 TSI s výkonem 77 kW. Ten důvod je jednoduchý, protože spotřeba je srovnatelná s 1.6 TDI a má méně rizik než diesel, kdy navíc ušetříte za povinné ručení. Vzhled Touranu je velice povedený, motor dostatečný pro rodinu a interiér je dobře zpracován po vzoru koncernu. Jízdní vlastnosti jsou velmi příjemné a předností je i dobrý posed za volantem. Kufr je dostatečně velký pro rodinku i díly jsou dostupné a servis není extra nákladný. Touran je skvělou volbou. Pozor si dejte, jak je to u koncernu zvykem na bouračky, stočené vozy, kradené atd. Zvýšenou opatrnost věnujte na chrastící rozvody, včasné výměny oleje a zakarbonované motory.
Styl a pohodlí nejsou pojmy, které se musí navzájem vylučovat, zvláště když se jedná o oblečení pro muže, kteří tráví hodně času za volantem. Ať už se jedná o každodenní dojíždění do práce, víkendový roadtrip nebo dlouhé služební cesty, správné oblečení může mít zásadní vliv na to, jak se cítíte během jízdy. Značka Tommy Hilfiger, která je synonymem pro americký klasický styl s moderním nádechem, ve svých módních kolekcích spojuje estetiku s komfortem – ideální kombinace pro ty, kdo chtějí vypadat dobře a cítit se pohodlně, ať už jedou kamkoli.
Komfort a styl v jednom
Pánská móda se neustále vyvíjí a dnešní muž hledá oblečení, které nejen dobře vypadá, ale také je pohodlné a funkční. Tommy Hilfiger tuto potřebu dokonale chápe a ve svých kolekcích se zaměřuje na pohodlí, aniž by oblečení ztratilo svou stylovou stránku. Nechte se inspirovat např. na webu MODIVO: https://modivo.cz/c/panske/vyrobce:tommy_hilfiger.
Základními prvky jsou kvalitní materiály, které umožňují pokožce dýchat a zároveň poskytují dostatečnou volnost pohybu. Bavlna s příměsí elastanu je ideální volbou pro košile a trička, zatímco lehké, ale odolné materiály jako nylon a polyester jsou vhodné pro bundy a svrchní oblečení. Tyto materiály nejen že dobře vypadají, ale jsou i praktické pro dlouhé hodiny strávené za volantem.
Vhodná obuv pro řízení
Při výběru obuvi pro řízení je důležité, aby byla nejen stylová, ale také pohodlná a funkční. Tommy Hilfiger nabízí několik modelů, které splňují tyto nároky. Ideální volbou jsou například mokasíny nebo lehké tenisky, které mají flexibilní podrážku, což umožňuje lepší kontrolu pedálů a zároveň snižuje únavu nohou během dlouhých cest. Boty s měkkou stélkou zajišťují pohodlí, zatímco prodyšné materiály pomáhají udržet nohy v suchu a komfortu i během teplejších dnů. Navíc, díky elegantnímu designu, se tyto boty snadno kombinují s různými styly oblečení, což je činí univerzální volbou pro každodenní nošení. Nezapomeňte, žabky a pantofle za volant nepatří.
Stylové vrstvení
Klíčem k úspěšnému a pohodlnému outfitu je vrstvení. Tommy Hilfiger přináší elegantní a jednoduché kousky, které se snadno kombinují. Například základní tričko z příjemného materiálu lze doplnit lehkým svetrem nebo mikinou s logem značky, která dodá vašemu vzhledu sportovně-elegantní nádech.
V chladnějších měsících je ideální volbou kvalitní pánská mikina Tommy Hilfiger, která vás zahřeje a zároveň je dostatečně lehká, aby vás neomezovala při řízení. V kombinaci s pohodlnými džíny nebo chino kalhotami získáte outfit, který je nejen praktický, ale také trendy.
Doporučené kousky pro cestovatele
Pokud hledáte konkrétní inspiraci, zde je několik doporučených kousků z aktuální kolekce Tommy Hilfiger:
- Lehké bavlněné košile: Ideální pro ty, kdo preferují elegantnější styl. Díky elastickému materiálu a ergonomickému střihu budete vypadat dobře, aniž byste obětovali pohodlí.
- Pohodlné chino kalhoty: S elastickým pasem a nastavitelnou šířkou nohavic, které vám umožní pohodlně řídit i během dlouhých cest.
- Mikiny s logem: Sportovní a zároveň stylový prvek, který lze snadno kombinovat s dalším oblečením. Mikina je pohodlná, a přitom stále elegantní.
- Stylová a pohodlná obuv: Mokasíny nebo lehké tenisky s flexibilní podrážkou zajišťují pohodlí a optimální kontrolu při řízení, což je ideální pro dlouhé cesty.
Cestování může být náročné, ale s vhodným oblečením od Tommy Hilfiger si dlouhé cesty můžete zpříjemnit a cítit se pohodlně. Jeho kolekce jsou důkazem toho, že mužská móda nemusí dělat kompromisy mezi komfortem a elegancí. Ať už si z nabídky vyberete cokoliv, s těmito kousky budete připraveni na jakoukoliv cestu.
" ["post_title"]=> string(100) "Pohodlí za volantem – podívejte se na módní a komfortní pánské styly značky Tommy Hilfiger" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(88) "pohodli-za-volantem-podivejte-se-na-modni-a-komfortni-panske-styly-znacky-tommy-hilfiger" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-08-22 10:25:51" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-08-22 08:25:51" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(50) "https://autotrip.cz/?post_type=clanky&p=44707" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [8]=> object(WP_Post)#14918 (24) { ["ID"]=> int(44678) ["post_author"]=> string(2) "17" ["post_date"]=> string(19) "2024-08-22 04:19:00" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-08-22 02:19:00" ["post_content"]=> string(6128) "Vlastnit automobil je radost a starost, na jednu stranu cestujete svobodně a kam chcete, na druhou stranu musíte pravidelně tankovat, pořizovat pneumatiky a sjednávat si také autopojištění. Že se vám blíží výročí pojistné smlouvy a budete řešit nové? Pak se vám mohou hodit naše tipy na to, jak vybrat kvalitní pojistku na auto.
Co se skrývá pod pojmem autopojištění?
Když se řekne autopojištění, pak je řeč o dvou jeho složkách, a to o povinném ručení a havarijním pojištění. Povinné ručení je, jak už název napovídá, povinné, sjednané ho musí mít každé vozidlo ještě dřív, než vyrazí na pozemní komunikace. Kryje vás pro případ, že provozem vozidla způsobíte někomu dalšímu škodu na zdraví, životě nebo majetku. Oproti tomu havarijní pojištění si sjednat nemusíte, jeho uzavření je dobrovolné. A na co se vztahuje? Na škody, které vzniknou na vašem vozidle.
Na co se zaměřit, když vybíráte povinné ručení?
Povinné ručení si stejně jako havarijní pojištění a další pojištění můžete sjednat online například tady https://www.klik.cz/povinne-ruceni/. Není na tom nic složitého, stačí vyplnit pár základních údajů o vás a o vozidle, a za pár vteřin můžete srovnávat a vybírat. Zaměřte se přitom na výši pojistných limitů, které udávají maximální částku, kterou pojišťovna poškozenému vyplatí. Minimem je 50 milionů, ani to ale nemusí stačit, proto zvažte vyšší limit. Bez povšimnutí nenechte ani výluky pojištění, tedy situace, při kterých pojišťovna plnit nebude. Ty se mohou pojišťovnu od pojišťovny mírně lišit, mezi nejznámější výluky patří řízení pod vlivem alkoholu nebo jiné omamné látky, jízda s vozidlem bez platné technické, nebo když dojde ke škodě na vozidlech stejného majitele.
Jak vybrat havarijní pojištění?
S havarijkem už to tak snadné není, musíte si důkladně promyslet, proti jakým rizikům se chcete pojistit. Ne každý potřebuje všechna pojistná rizika, tak proč platit za něco, co nevyužijete? Pokud se ale chcete pojistit jak pro případ havárie, tak vandalismu, odcizení, živelných pohrom nebo pádu předmětu, vsaďte na variantu all-risk. Je výhodnější, než když budete hradit každé riziko zvlášť.
Kromě rizik nepodceňte ani nastavení výše spoluúčasti, která udává, jakou část škody zaplatíte ze svého. Uvádí se buď v procentech nebo v konkrétní částce, platí vždy vyšší z nich. Čím je spoluúčast vyšší, tím nižší je pojistné, na druhou stranu, když si sjednáte nulovou spoluúčast, neplatíte žádnou část škody.
Náš tip na závěr: Hledáte nejvýhodnější a nejlevnější pojištění auta? Pokud si chcete sjednat jak povinné ručení, tak havarijní pojištění, zvažte jejich sjednání naráz. Většina pojišťoven vás za to odmění nižším pojistným.
Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com
" ["post_title"]=> string(34) "Výběr kvalitní pojistky na auto" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(31) "vyber-kvalitni-pojistky-na-auto" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-08-21 11:22:55" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-08-21 09:22:55" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(50) "https://autotrip.cz/?post_type=clanky&p=44678" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [9]=> object(WP_Post)#15037 (24) { ["ID"]=> int(44700) ["post_author"]=> string(2) "17" ["post_date"]=> string(19) "2024-08-21 14:25:27" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-08-21 12:25:27" ["post_content"]=> string(5128) "Koupě nového vozu je pro většinu lidí až emocionální záležitostí, hlavně muži by toto tvrzení jistě potvrdili. Na světovém trhu se v rámci automobilovém průmyslu vystřídalo už mnoho výrobců skutečně úchvatných vozů. Jedním z nich je například značka Nissan, jejíž kvality jen tak někde nenajdete.
Nissan Nismo brzy opět v Evropě
Značka Nissan se může pochlubit širokým výběrem, co se týče různých typů vozu. Jednou z divizí, která směřuje své úsilí na výrobu vysoce výkonných vozů určených pro závodní okruhy je Nissan Motorsport, alias Nissan Nismo. V této řadě naleznete jak osobní vozy, tak i vozy typu formule. Poslední z vozů Nismo se však na evropském trhu objevil v roce 2016 a značnou dobu se již nevyrábí. Taková prodleva bývá předzvěstí, že přijde něco velkého a v tomto případě tomu není jinak. Někdy se skutečně vyplatí čekat, protože to, co si pro nás Nissan tentokrát připravil, opravdu stojí za to.
Nismo vstupuje do světa elektrických aut
Na trhu se již brzy objeví plně elektrický vůz Ariya Nismo, jedná se o elektrickou verzi běžného vozu Nissan Ariya. Tento vůz je definicí sportovní elegance, představuje moderní design plný ostrých sportovních detailů a černá barva je obohacena o sytě rudé doplňky. Díky svému aerodynamickému tvaru nabízí rychlost, ale také pohodlí v podobě speciálních sedadel, jež byla navržena pro Formule E.
Odborníci v oboru
S koupí kvalitního vozu nejen od značky Nissan vám rádi pomohou odborníci společnosti Auto Jeremiášova. Společnost dále nabízí kompletní servis vozům od značky Kia, Mazda, Mitsubishi a samozřejmě Nissan. V rámci servisu je samozřejmostí mytí a vysávání vozu, a dokonce i občerstvení.
Máte už dost zbytečných a drahých oprav vašeho opotřebeného vozu? Možná je čas na změnu. Pakliže jste se již pro výměnu vozu rozhodli, vězte, že Nissan Nismo vás určitě nezklame.
" ["post_title"]=> string(51) "Hledáte sportovní vůz? Pak hledáte Nissan Nismo" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(46) "hledate-sportovni-vuz-pak-hledate-nissan-nismo" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-08-21 14:25:28" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-08-21 12:25:28" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(50) "https://autotrip.cz/?post_type=clanky&p=44700" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } } ["post_count"]=> int(10) ["current_post"]=> int(-1) ["before_loop"]=> bool(true) ["in_the_loop"]=> bool(false) ["post"]=> object(WP_Post)#14929 (24) { ["ID"]=> int(44923) ["post_author"]=> string(2) "17" ["post_date"]=> string(19) "2024-09-25 11:23:23" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2024-09-25 09:23:23" ["post_content"]=> string(10240) "Nesnášíte lepení dálničních známek na okno a ještě více vás rozčiluje odstraňování zbytků lepidla na konci jejich platnosti? S elektronickými dálničními známkami všechna otravná martýria s odlepováním kuponu z čelních oken nadobro mizí. Letos navíc můžete elektronické dálniční známky nakoupit více ekologicky. Jak je to s nákupem, platností, převodem i kontrolou dálničních známek?
Elektronická podoba dálniční známky
Asi nám dáte za pravdu, že nám všem ten čas ubíhá stále rychleji. S dálničními známkami a jejich platností to není jinak. Její platnost nám končí vždy v tom nejméně vhodném okamžiku. To se dá ale vše změnit. Elektronická podoba dálniční známky totiž letos zahájila v České republice již čtvrtou sezonu. Papírová samolepka, jejíž lepidlo šlo z čelního skla odstranit jen s velkými obtížemi, už řidiče nemusí tížit. Jak je to tedy s pořízením, platností, možným převodem i kontrolou dálničních známek?
Jednodenní dálniční známka
Od března roku 2024 je k dispozici nová jednodenní dálniční známka pro ty, kdo potřebují přístup na dálnice jen pro jednodenní cesty. Využijte tedy její maximální flexibilitu pro krátkodobé cestování, nečekané pracovní cesty a spontánní jednodenní výlety plánované na poslední chvíli. Máte tak možnost využít dálniční síť bez zbytečných výdajů na dálniční známky s delší platností. Můžete si zvolit, zda má její platnost začít ihned, nebo si ji můžete nastavit na konkrétní budoucí datum.
Ekologičtější elektronické dálniční známky inovativně
Jezděte po dálnici zeleněji. V letošním roce si můžete nakoupit elektronické dálniční známky více ekologicky a inovativně. Projekt prodeje elektronických dálničních známek zastřešuje platforma Czdalnice, která v roce 2024 přináší další technologickou inovaci a značný ekologický přesah navíc. Nově totiž všem řidičům nabízí snadný přechod k udržitelnější a ekologičtější formě mobility, která je v souladu s nejpalčivějším globálním cílem ochrany životního prostředí a udržitelným rozvojem.
Elektronické dálniční známky s ekologickým přesahem
Elektronické dálniční známky jsou už samy o sobě ekologické. Neexistencí fyzických plastových samolepek s notnou dávkou obtížně odstranitelného lepidla lepených na čelní sklo automobilů se podařilo notně snížit jejich ekologickou stopu. Pokud si zakoupíte dálniční známku na webu Czdalnice.cz, dobrovolně zaplatíte k ceně dálniční známky i malý ekologický poplatek, jehož následné využití přináší do oblasti cestování zcela nový ekologický rozměr a obrovský užitek.
Manipulační eko poplatek
S každou zakoupenou dálniční známku vám bude zaúčtován téměř neznatelný manipulační eko poplatek, jehož výtěžek bude následně věnován na různé ekologické projekty. Veškeré takto získané finanční prostředky pomohou mnohem snadněji financovat projekty pro ochranu životního prostředí a samotným řidičům dávají možnost se aktivně podílet na různých ekologických iniciativách. V praxi tedy s každou zakoupenou známkou přímo přispějete na výsadbu stromů a podpoříte boj proti klimatickým změnám. Celý projekt je transparentní a všichni si mohou přímo ověřit, jakým způsobem jsou takto získané prostředky investovány. V praxi je to tedy snadné a velmi účinné.
Novodobá revoluce v kontrole a ověřování platnosti dálničních známek
Elektronická dálniční známka navíc přináší nebývalou revoluci v kontrole a ověřování platnosti dálničních známek. Systém online ověření platnosti dálniční známky najdete přímo na Czdalnice.cz. Tam se platnost prověří ihned v reálném čase. Tato funkce mnoha řidičům usnadní život a ochrání je před zbytečnými pokutami. Řidiči mají navíc možnost okamžitého zakoupení nové dálniční známky. Elektronické dálniční známky tak ve srovnání s tradičními papírovými verzemi poskytují značný ekologický přesah a přínos pro ochranu životního prostředí. Snadno navíc můžete přispět i vy.
" ["post_title"]=> string(57) "Ekologické aspekty elektronických dálničních známek" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(51) "ekologicke-aspekty-elektronickych-dalnicnich-znamek" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-09-25 11:23:24" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-09-25 09:23:24" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(50) "https://autotrip.cz/?post_type=clanky&p=44923" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } ["comment_count"]=> int(0) ["current_comment"]=> int(-1) ["found_posts"]=> int(425) ["max_num_pages"]=> float(43) ["max_num_comment_pages"]=> int(0) ["is_single"]=> bool(false) ["is_preview"]=> bool(false) ["is_page"]=> bool(false) ["is_archive"]=> bool(true) ["is_date"]=> bool(false) ["is_year"]=> bool(false) ["is_month"]=> bool(false) ["is_day"]=> bool(false) ["is_time"]=> bool(false) ["is_author"]=> bool(false) ["is_category"]=> bool(true) ["is_tag"]=> bool(false) ["is_tax"]=> bool(false) ["is_search"]=> bool(false) ["is_feed"]=> bool(false) ["is_comment_feed"]=> bool(false) ["is_trackback"]=> bool(false) ["is_home"]=> bool(false) ["is_privacy_policy"]=> bool(false) ["is_404"]=> bool(false) ["is_embed"]=> bool(false) ["is_paged"]=> bool(false) ["is_admin"]=> bool(false) ["is_attachment"]=> bool(false) ["is_singular"]=> bool(false) ["is_robots"]=> bool(false) ["is_favicon"]=> bool(false) ["is_posts_page"]=> bool(false) ["is_post_type_archive"]=> bool(false) ["query_vars_hash":"WP_Query":private]=> string(32) "479ba47a1c3a0e32c0ed5d864f41916c" ["query_vars_changed":"WP_Query":private]=> bool(true) ["thumbnails_cached"]=> bool(false) ["allow_query_attachment_by_filename":protected]=> bool(false) ["stopwords":"WP_Query":private]=> NULL ["compat_fields":"WP_Query":private]=> array(2) { [0]=> string(15) "query_vars_hash" [1]=> string(18) "query_vars_changed" } ["compat_methods":"WP_Query":private]=> array(2) { [0]=> string(16) "init_query_flags" [1]=> string(15) "parse_tax_query" } }