Následující etický kodex představuje základní hodnoty a pravidla webu Autotrip.cz a společnosti HETRA Media, s. r. o. Vymezenými pravidly se řídí všichni pracovníci společnosti a veškeré další osoby vykonávající činnosti v její prospěch.

Pravidla etického kodexu serveru Autotrip.cz platí pro všechny členy redakce, ať už interní či externí, kteří se podílejí na tvorbě obsahu Autotrip.cz. Redaktor dodržováním těchto pravidel ctí právo čtenářů na pravdivé, nezkreslené a objektivně podané informace. Nedodržení tohoto kodexu má pro redaktory pracovně právní následky.

  1. Redaktor je povinen poskytovat čtenářům pravdivé, nezkreslené a objektivně podané informace, které se opírají o fakta. V případě, že jde o subjektivní názor redaktora či spekulaci (tedy status, kdy neznáme fakta), musí být v textu jasně uvedeno.
    • Pokud redaktor zjistí, že informace, které uvedl, jsou v rozporu s bodem 1, je povinen upravit je tak, aby odpovídaly bodu 1.
    • Redaktor pracuje nezávisle a nenechá se ovlivnit za účelem podání nepravdy či polopravdy.
  2. Redaktor dbá na to, aby při tvorbě obsahu dodržoval zákony České republiky.
  3. Redaktor nemá právo slibovat vytvoření článků nebo jejich úpravu výměnou za jakoukoliv finanční odměnu, inzerci či jinou formu protislužby.
  4. Redaktor nepoužívá v textu vulgarismy, nediskriminuje a vyhýbá se předsudkům.
  5. Redaktor nevynáší interní informace ven, a to ať už se týkají chodu redakce, jednotlivých redaktorů a kolegů, tvorby obsahu a případně i partnerů Autotrip.cz. Pokud si to situace vyžádá, konzultuje to nejprve se šéfredaktorem nebo vedením společnosti.
  6. Redaktor na tiskových konferencích a dalších setkání s partnery či s jinými novinářskými subjekty jednoznačně hájí Autotrip.cz a reprezentuje svou redakci. To samé platí i na sociálních sítích a internetu obecně; zvláště potom, jedná-li pod jménem své redakce.
  7. Redaktor nekopíruje práci ostatních. Při převzetí informací vždy uvádí zdroj – minimálně na konci článku včetně hypertextového odkazu, v ideálním případě i v textu samotném. Redaktor tím respektuje práci ostatních novinářů z jiných médií.
    • Redaktor se snaží získat více než jeden zdroj, přičemž všechny zdroje, ze kterých čerpal, následně uvede včetně odkazu na konci článku.
    • Pokud redaktor přímo cituje zdroj (tedy slovo od slova, např. v případě vyjádření), musí to jasně uvést. Zároveň redaktor nikdy necituje (tedy slovo od slova) celý článek, ale pouze nezbytně nutnou část. Článek musí být z většiny napsán svými slovy.
    • Redaktor myslí kriticky.
  8. Redaktor se zcela jasně věnuje obsahu, na který je server Autotrip.cz zaměřen.
  9. Redaktor respektuje pracovní pokyny šéfredaktora a vedení společnosti.
  10. Všechny reklamní články musí být a jsou označeny jako „Reklamní sdělení“.

Etický kodex schválen ke dni 1. 1. 2025