Téměř 9,5 tisíce km z Buenos Aires do Rosaria
Je dobojováno a „zbraně“ jsou zase na rok složeny. Po dvoutýdenním maratonu je za námi jedna z neslavnějších a nejnáročnějších motoristických soutěží na světě – Rally Dakar. Letošní, třicátý sedmý roční byl opět, jako v několika posledních letech, pořádán v Jižní Americe. Trasa závodu startovala v Argentinském Buenos Aires. Pokračovala směrem na sever až do Bolívie. Zde se stočila na jih a zavedla závodníky zpět do Argentiny, kde se ve městě Rosario nacházel cíl poslední měřené etapy. My jsme Vás o dění na Dakaru informovali již před několika dny. Tehdy jsme si shrnuli dění po prvních třech ujetých etapách. Nyní si shrneme zbylých deset etap.Lopraisův konec
Při shrnutí třetí etapy jsme se radovali z úspěchů našich českých reprezentantů. To platilo i po etapě čtvrté. Kolomý dokázal se svou Tatrou obsadit sedmou příčku a těsně za ním, na místě osmém, dokončil etapu Aleš Loprais se Ivecem. Bohužel to mu vypovědělo služby během spojovací etapy. [su_carousel source="media: 4879" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel] Po celodenních opravách levého předního kola se Lopraisovi sice podařilo svůj kamion opravit, bohužel ale na start páté etapy dorazil s velkým zpožděním a do jejího startu nebyl organizátory vůbec vpuštěn.Prokop otočil Toyotu
V problémech se ale ocitl i další Čech. Během čtvrté etapy český závodník Martin Prokop nezvládl řízení. V průjezdu jednou ze zatáček vůz vylétl z trati, dvakrát se převrátil přes střechu a skončil v příkopě. Naštěstí v tomto sportu platí, že gentlemani ještě nevymřeli. Martinu Prokopovi a jeho týmu s převracím auta zpět na kola a vytažením jej zpět, pomohl polský závodní, známý také ze skoků na lyžích – Adam Malisz.Macháček končí, Kolomý nabral ztrátu
Další rána pro české fanoušky přišla v šesté etapě. V její průběhu se na buggyně Josefa Macháčka objevila neopravitelná závada převodovky, kvůli které musela posádka odstoupit ze závodu. Zdá se tak, že pro Josefa Macháčka je dokončení Dakaru v buggyně zakleté. Smůle se opět nevyhnula ani Martinu Prokopovi, který opět převrátil svou Toyotu. V sedmé etapě přišlo to, co si nikdo z českých fandů nepřál. Během jízdy za jedním z Kamazů najel Kolomý se svou Tatrou FatBoy na velký kámen, který způsobil poruchu předního kola. Posádce se naštěstí podařilo vůz opravit a vrátit se do závodu. Bohužel Kolomý nabral na čelo velkou ztrátu. Do cílové etapy dorazil na čtyřicátém místě se ztrátou dvou hodin, na prvního Rusa Nikolajeva, jedoucího s Kamazem.Klymčiw podstoupil operaci
V deváté etapě přišla další velká rána. Náš český zástupce v kategorii motocyklů jedoucí na Husqvarně, Ondřej Klymčiw, se již od čtvrté etapy trápil se zraněným kotníkem. V deváté etapě ale Klymčiwa postihla ošklivá nehoda. Po tomto pádu byl Čech převezen do argentinské nemocnice, kde podstoupil náročnou operaci. Při nehodě si přivodil opravdu ošklivá zranění pánve, kyčle ale i vnitřních orgánů. Dnes je už je v České republice, kam byl dopraven běžným linkovým letem v doprovodu lékaře.Tragické nehody na Dakaru
Naštěstí se jednalo o poslední drama, do kterého se čeští reprezentanti dostali. Nutno říci, že letošní, třicátý sedmý ročník Rally Dakar, patří mezi ty nejnáročnější. Jak po emoční, tak po fyzické stránce. Na startu mnoha etap panovaly pochybnosti, zda budou kvůli extrémním dešťům a celkové nepřízni vůbec zahájeny. Počátek soutěže poznamenala nešťastná událost čínské pilotky, která nezvládla svůj závodní speciál Mini a vůz narazil do hloučku deseti diváků. Jen několik dní po té se stala další tragédie. V průběhu sedmé etapy neukočíroval francouzský pilot Lionel Baud svou závodní buggynu a omylem srazil diváka. Ten bohužel neměl ani sebemenší šanci srážku přežít.Celkové pořadí motocyklů
[su_carousel source="media: 4877" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel] Během letošního ročníku Dakaru se museli závodníci vypořádat s prudkým deštěm, sněhem i extrémním horkem. S těmito podmínkami se v kategorii motocyklů dokázal nejlépe poprat mladý Austral, Toby Price. Za ním se na skvělém druhém místě umístil slovenský reprezentant, také v barvách týmu KTM, Stefan Svitko. Nejlepšími Čechy se v této kategorii stali, David Pabiška s třicátým čtvrtým místem a Jan Veselý, na místě sedmdesátém prvním.Celkové pořadí automobilů
[su_carousel source="media: 4878" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel] Kategorii automobilů ovládl již po několikáté Francouz Peterhansel, který se letošního Dakaru účastnil s továrním týmem Puegeot. V patách mu byl loňský vítěz Nasser Al-Attiyah se speciálem Mini. Mnoho očí se v této kategorii upíralo také na Francouze Loeba, který se před nedávnem rozhodl ukončit své působení ve WRC týmu Citroënu a přešel k týmu Peugeot. Po skvěle vydařeném úvodu, měl ale Loeb nehodu, kvůli které nabral velkou ztrátu na čelo. Ze svého prvního Dakaru si ale i tak přiváží skvělé osmé místo. Na místě čtrnáctém se na svém prvním Dakaru umístil Čech Martin Prokop a těsně za ním, na místě šestnáctém, skončil další český reprezentant, Miroslav Zapletal.Celkové pořadí kamionů
[su_carousel source="media: 4738" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel] V České republice je tradičně nejsledovanější kategorie kamionů. V té se o vítězství přetahovaly vozy Kamaz a Iveco. Závod do vítězného konce nakonec dotáhl nizozemský pilot Gerard de Rooy s Ivecem. Se ztrátou hodiny a deset minut, se do cíle dostal rus Madeejev. Bohužel českým reprezentantům v této kategorii nepřála štěstěna. Největší naděje vkládali naši fanoušci do známých jmen jako je Loprais, Vrátný, Kolomý a Macík. Bohužel žádný z jmenovaných se neprobojoval mezi deset nejlepších závodníků. Vrátný skončil na místě šestnáctém, Kolomý na místě sedmnáctém, Macík na devatenáctém a Randýsek skončil čtyřicátý. Nejrychlejším Čechem v kategorii kamionů stal Jaroslav Valtr, který dokončil závod na skvělém osmém místě, hned za ostříleným Rusem Nikolaevem s Kamazem. Foto zdroj: Mini, Michelin, Tatra, PixieBay, Loprais" ["post_title"]=> string(17) "Dakar je za námi" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(16) "dakar-je-za-nami" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 09:32:52" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 07:32:52" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(27) "https://autotrip.cz/?p=4876" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [1]=> object(WP_Post)#14969 (24) { ["ID"]=> int(4737) ["post_author"]=> string(2) "10" ["post_date"]=> string(19) "2016-01-07 00:08:14" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2016-01-06 22:08:14" ["post_content"]=> string(5195) "Třicátý sedmý Dakar startuje
Druhého ledna letošního roku se na plno rozeběhl kolotoč, na který se mnoho z nás již dlouhou dobu nemohlo dočkat. Rok se s rokem sešel a je tu opět tradiční závod – Rally Dakar. Stejně jako je tomu již od roku 2009, se opět tato slavná rally, jejíž základy položil v roce 1979 slavný motocyklový závodník Thierry Sabine, odehrává na území Jižní Ameriky. Konkrétně závod začíná v Argentnickém Buenos Aires, vede na sever až do Bolívie a následně se stáčí zpět na jih. Cíl závodníci spatří v městě Rosario.Tragický úvodní prolog
Stejně jako každý ročník i ten letošní byl zahájen tak zvaným prologem. Jedná se o velmi krátkou etapu, která se do výsledku závodu nijak nezapočítává, pouze určuje pořadí, ve kterém jezdci odstartují do první ostré etapy. Bohužel hned během úvodního prologu se stala velká tragédie. Jedna ze závodnic, Číňanka Kuo Mej-ling nezvládla své Mini v průjezdu jedné ze zatáček v průběhu sedmého kilometru trati. Nekontrolovatelný automobil najel do skupiny deseti lidí. Po této nehodě zůstává v kritickém stavu čtyřiatřicetiletý muž a jeho desetiletý syn. Zranění ostatních účastníků nehody byla pouze lehká, sama Kuo Mej-ling vyvázla z nehody bez zranění. Po této tragické události byl zrušen celý zbytek prologu. Jeho cíle tak dosáhli pouze jezdci na motocyklech a část posádek v automobilech. Většina osobních automobilů a ani jeden závodní kamion ale nespatřili ani start prologu.První etapa byla zrušena
Po nešťastném úvodu Dakaru se všichni těšili na začátek ostrého závodění v první etapě. Bohužel ani toho jsem se nedočkali. První etapa závodu byla totiž kvůli nepřízni počasí zrušena. Kvůli přívalovým lijákům a extrémně silnému větru nemohli odstartovat vrtulníky, v důsledku čehož nebyli pořadatelé schopni zajistit adekvátní lékařskou pohotovost. Proto bylo rozhodnuto o zrušení první etapy závodu. [su_carousel source="media: 4740" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel]Konečně se závodilo
Prvních ostrých, závodních kilometrů jsme se tak dočkali teprve ve druhé závodní etapě. Pořadatelé museli trať etapy před jejím startem upravit, aby se závodníci mohli vyhnout rozbahněným a jinak nebezpečným místům, která vznikla v důsledku předcházejících lijáků. Namísto 510 km na závodníky čekalo „pouze“ 387 km. Největším překvapením se stal triumf Sébastiena Loeba. Ten, jak jsme vás informovali, nedávno ukončil své účinkování v závodním týmu Citroënu a nyní hájí na Rally Dakar barvy Peugeotu. Pro Loeba je to premiérová účast na Rally Dakar. Přesto v sobě nezapře své zkušenosti, coby devítinásobného mistra světa z klasické rally. Z těch dokázal vytěžit maximum a hned po své premiérové etapě na Dakaru mohl slavit první etapové vítězství. Téměř dvě a půl minuty za ním dokončil etapu veterán a Loebův týmový kolega, Peterhansel. Na skvělém devátém místě se ztrátou 4 minuty a dvacet pět vteřin na prvního Loeba, dokončil závod český reprezentant v barvách Toyoty – Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem. V čase 3:46:24 proťal cílovou pásku motocykl KTM Australana Tobyho Price. Nejlepším Čechem v této kategorii se stal Ondřej Klymčiw, který svou Husqarnu dovezl do cíle na dvacátém pátém místě. Nejsledovanější kategorií v ČR jsou kamiony. A naši reprezentanti nám dělají jen radost. Nejúspěšnějším z nich byl Martin Kolomý na Tatře, který etapu dokončil na čtvrtém místě. O dvě místa za ním se umístil s Ivecem Aleš Loprais. [su_carousel source="media: 4738" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel]Kolomý vítězí
Ještě větší radost k nám dorazila po dokončení třetí etapy, kterou Kolomý dokonce vyhrál a v průběžném pořadí mu patří sedmá příčka. V kategorii automobilů se opět radoval z etapového vítězství Francouz Loeb na Peugeotu. V kategorii motocyklů triumfoval domácí Kevin Banevidas na Hondě. Foto zdroj: Peugeot, Buggyra" ["post_title"]=> string(48) "Rally Dakar 2016 - Shrnutí prvních třech etap" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(16) "rally-dakar-2016" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-11-13 08:41:23" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-11-13 07:41:23" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(27) "https://autotrip.cz/?p=4737" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [2]=> object(WP_Post)#15160 (24) { ["ID"]=> int(4646) ["post_author"]=> string(2) "10" ["post_date"]=> string(19) "2015-12-23 14:55:41" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2015-12-23 12:55:41" ["post_content"]=> string(2678) "Aston Martin zpět v F1?
Není tomu vůbec dávno, kdy všichni fanoušci značky Aston Martin a Formule 1 samou radostí, téměř odpalovali ohňostroje. Tato britská automobilka totiž hrdě oznamovala, že v příští sezóně uvidíme jejich vozy po půl století opět na tratích velkých cen. Automobilka měla převzít známý tým Force India, který se, stejně jako většina soukromých týmů, pomalu a jistě ocitá ve finančních problémech. I sám majitel Force Indie, Vijay Mallya, vše označoval jako téměř hotovou věc.Nic není jisté
Stačilo ale pár týdnů a Mallya veškerý optimismus ztrácí. Dokonce i britský magazín, Sky News, přišel s informacemi přímo z automobilky Aston Martin, že jsou zde jisté náznaky, aby se značka ve Formuli 1 neprezentovala. Tedy alespoň ne v příští sezóně. Veškeré tyto problémy byly vyvolány po schůzi vedení a akcionářů automobilky. Ti totiž nevidí v účasti v královně motorsportu žádné velké dlouhodobé přínosy, které by automobilku a značku Aston Martin mohli posunout v očích zákazníků.Podpora Mercedesu
Jistě stojí za zmínku i fakt, že celých 5% akcií automobilky Aston Martin je ve vlastnictví automobilky Mercedes-Benz. Jak známo, Mercedes soutěží ve Formuli 1 již nějaký ten pátek a poslední dvě sezóny zde zcela dominuje. Mohlo by se tak očekávat, že Mercedes bude proti vstupu tak silného sponzora pro konkurenční tým. Zdání ale klame. Mercedes byl právě jedním z akcionářů, který v usilování Aston Martinu navrátit své jméno do F1 podpořil. Zdá se ale, že více akcionářů má právě opačný názor na věc.Rozhodnutí až po Novém roce
Konečné rozhodnutí by tak mělo padnout až po Novém roce. Prozatím ale nikdo není schopen říci, zda se modrozlatých vozů na startovním roštu někdy dočkáme. Akcionáři a vedení automobilky budou muset zvážit, zda za astronomickou sumu, která by padla na vstup do F1, vyváží možný marketingový přínos na povznesení jména Aston Martin a získané technologie, na které by měl AM po vstupu do Force Indii práva. Foto: Youtube.com" ["post_title"]=> string(67) "Dočkáme se Aston Martinu v F1? To se dozvíme až po Novém roce." ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(4) "open" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(60) "dockame-se-aston-martinu-v-f1-to-se-dozvime-az-po-novem-roce" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(48) " https://autotrip.cz/aston-martin-nove-bondovce/" ["post_modified"]=> string(19) "2024-02-26 10:14:25" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-02-26 09:14:25" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(27) "https://autotrip.cz/?p=4646" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [3]=> object(WP_Post)#15163 (24) { ["ID"]=> int(4587) ["post_author"]=> string(2) "10" ["post_date"]=> string(19) "2015-12-14 23:00:29" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2015-12-14 21:00:29" ["post_content"]=> string(2416) "Lotus umírá, ať žije Renault
Situace závodního týmu Lotus F1 byla v posledních několika měsících dosti zmatečná. Již velmi dlouho se mluvilo o tom, že tým se ocitl ve finanční tísni . Dokonce před startem některých velkých cen měl tým problém zaplatit i pneumatiky pro závod. Po dlouhé době nejistoty přišla konečně spásná zpráva. Tým Lotus se totiž pro příští rok mění na znovu se vracející Renault.Kdo se ale posadí do kokpitu?
Tento kontrakt byl potvrzen teprve nedávno. Každý, kdo se o Formuli 1 alespoň částečně zajímá, o této chystané dohodě věděl ale mnoho měsíců předem. To, co jsme ale nikdo nevěděl, bylo budoucí složení jezdecké sestavy Renaultu. Předpokládalo se, že je více než jasné, že své místo v týmu uhájí Romain Grosjean. To nejen pro svou francouzskou národnost, která by se Renaultu jistě zamlouvala, ale hlavně pro své stabilní závodní výkony. Velký otazník se tehdy houpal nad známým bouřlivákem, Pastorem Maldonadem. Jaké to bylo ale překvapení, když se Romain Grosjean objevil na tiskové konferenci nově vzniklého závodního týmu Haas F1, jako jeho závodní pilot pro sezónu 2016.Palmer s Maldonadem neměli nic jisté
Po tomto prohlášení se strhla vlna diskusí. Názory se samozřejmě v mnohém rozcházely, stejně jako prohlášení jednotlivých stran. Zatímco Lotus prohlásil, že Renault nemá jediný důvod hledat nové piloty, když Pastor Maldonado odvádí poslední dobou opravdu solidní práci, stejně tak jako třetí pilot Lotusu, Joylon Palmer. V reakci na tuto zprávu se ale nechal slyšet i Renault, že oba piloti sice odvádí dobrou práci, ale konečné rozhodnutí bude muset stejně padnout od vedení Renaultu, který si sám zvolí své piloty. Nakonec se ovšem ukázalo, že se jednalo opravdu jen o mlžení. Renault totiž nedávno skutečně potvrdil Maldonada a Palmera, jako svou závodní dvojici pro sezónu 2016." ["post_title"]=> string(63) "Renault potvrzuje svou závodní dvojici pro příští sezónu" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(4) "open" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(56) "renault-potvrzuje-svou-zavodni-dvojici-pro-pristi-sezonu" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(44) " https://autotrip.cz/lotus-chysta-crossover/" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 09:27:24" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 07:27:24" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(27) "https://autotrip.cz/?p=4587" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [4]=> object(WP_Post)#15164 (24) { ["ID"]=> int(4485) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2015-11-30 20:35:46" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2015-11-30 18:35:46" ["post_content"]=> string(3350) "Mistr světa opět poražen
Ač bylo o vítězi šampionátu mezi jezdci i konstruktéry rozhodnuto již dlouho před posledním závodem sezóny, rozhodně to neznamenalo, že by se jednalo o nějak nedůležitý závod. Německý závodník hájící barvy Mercedesu, Nico Rosberg, zde čelil hrozbě svého krajana v rudém voze z Maranella, Sebastiana Vettlela, který si brousil zuby na druhé místo v celkovém hodnocení jezdců. Po úspěšné kvalifikaci startoval Nico Rosberg z pole position. Start se mu vydařil brilantně, což se naopak nedá říci o jeho týmovém kolegovi a současném mistru světa, Lewisi Hamiltonovi. Zatímco Rosberg navyšoval svůj náskok, Hamilton se musel bránit přibližujícímu se Kimimu Räikönenovi. Toto pořadí vydrželo až do druhých zastávek v boxech. Před nimi začal Hamilton svého týmového kolegu stahovat mílovými kroky. Ovšem poté, co byl i on nucen zastavit na výměnu pneumatik, se pořadí na špici opět vrátilo do stavu, ve kterém bylo před zmíněnými pit-stopy.Konečné součty bodů
Po ukončení závodu tak přišla řada na součty bodů. Svým třetím vítězstvím v řadě definitivně zpečetil Nico Rosberg své druhé místo, které ubránil před Vettelem. Ten v závodě skončil těsně pod stupni vítězů a v celkovém pořadí jezdců sezóny 2015 mu náleží třetí příčka. Naopak na třetím místě jsme viděli druhého závodníka v rudých barvách Ferrari. Svým třetím místem v posledním závodě roku si Kimi Räikönen dokázal udržet čtvrté místo, v celkovém pořadí jezdců, před svým finským krajanem Valtarim Bottasem, který hájí barvy Williamsu. [su_carousel source="media: 4503,4504,4505" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel] Výsledky VC Abú Zabí, závěrečného závodu MS F1: 1. Rosberg (Něm./Mercedes) 1:38:30,175 (prům. rychlost 185,998 km/h), 2. Hamilton (Brit./Mercedes) -8,271, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) -19,430, 4. Vettel (Něm./Ferrari) -43,735, 5. Pérez (Mex./Force India) -1:03,952, 6. Ricciardo (Austr./Red Bull) -1:05,010, 7. Hülkenberg (Něm./Force India) -1:33,618, 8. Massa (Braz./Williams) -1:37,751, 9. Grosjean (Fr./Lotus) -1:38,201, 10. Kvjat (Rus./Red Bull) -1:42,371. Konečné pořadí MS (po 19 závodech): 1. Hamilton 381 b., 2. Rosberg 322, 3. Vettel 278, 4. Räikkönen 150, 5. Bottas (Fin./Williams) 136, 6. Massa 121, 7. Kvjat 95, 8. Ricciardo 92, 9. Pérez 78, 10. Hülkenberg 58. Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 703, 2. Ferrari 428, 3. Williams 257, 4. Red Bull 187, 5. Force India 136, 6. Lotus 78, 7. Toro Rosso 67, 8. Sauber 36, 9. McLaren 27, 10. Marussia 0. Zdroj fotografií: wikimedia.org" ["post_title"]=> string(43) "Poslední závod Formule 1 ovládl Mercedes" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(4) "open" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(40) "posledni-zavod-formule-1-ovladl-mercedes" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 09:27:33" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 07:27:33" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(27) "https://autotrip.cz/?p=4485" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [5]=> object(WP_Post)#15165 (24) { ["ID"]=> int(4471) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2015-11-28 01:50:23" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2015-11-27 23:50:23" ["post_content"]=> string(3113) "Lorenzo slaví, Rossi je poražen
S ohledem na poměrně nudnou sezónu Formule 1 se mnoho fanoušků motorismu přeorientovalo na sledování Moto GP. A poslední závod sezóny nám ukázal, že nikdo z nich neudělal chybu. O titul mistra světa se rozhodovalo přímo na trati. Zisk celkového vítězství pro sezónu měli dva piloti – Španěl Jorge Lorenzo a známý závodník přezdívaný The Doctor – Valentino Rossi. Hned na startu bylo jasné, že i přes ztrátu sedmi bodů na vedoucího Rossihoje Lorenzo ve značné výhodě. Italský závodník byl totiž v důsledku penalizace z předcházejícího závodu v Malajsii na startovní roštu odsunut až na poslední místo, zatímco Španěl startoval z pole position. Lorenzo si své vedení dokázal pohlídat a zvítězil stylem start-cíl. I tak se ale jednalo o hru nervů. Rossi se rval jako lev a po heroickém výkonu dojel do cíle na čtvrtém místě. To mu ale bohužel na zisk mistrovského titulu nestačilo. Ten putoval k Lorenzovi a rozšířil tak jeho sbírku titulů. Lorenzo navíc potvrdil své setrvání u továrního týmu Yamahy i pro příští sezónu. [su_carousel source="media: 4474,4475,4476,4477,4478" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel]Něco málo o letošním mistru světa
Jorge Lorenzo se poprvé na závodní motocykl posadil již ve třech letech. V mládí se věnoval kategoriím minimoto, motocross a dokonce i trial. Do kolotoče mistrovství světa silničních motocyklů, Lorenzo naskočil hned den po svých patnáctých narozeninách, během velké ceny Španělska roku 2002. Svou úvodní sezónu dokončil mladý Jorge na 21. místě. O rok později se již radoval v kategorii 125ccm ze svého prvního triumfu v závodě. V této kategorii si ale nikdy nedokázal udržet trvalejší formu. V roce 2005 tak Lorenzo přestoupil do silnější kubatury 250ccm. V dvěsěpadesátkách Lorenzo slavil v roce 2006 svůj první titul mistra světa. O rok později se v této kategorii dočkává dalšího titulu. V necelých jednadvaceti letech Lorenzo přestupuje do královské kategorie – Moto GP. Zde se hned ve své úvodní sezóně stává vícemistrem světa a o rok později již nad hlavu zdvihá pohár mistra světa Moto GP. Zdroj fotografií: Wikipedia.cz" ["post_title"]=> string(46) "Mistr světa Jorge Lorenzo zůstává u Yamahy" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(4) "open" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(42) "mistr-sveta-jorge-lorenzo-zustava-u-yamahy" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 09:27:38" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 07:27:38" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(27) "https://autotrip.cz/?p=4471" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [6]=> object(WP_Post)#15166 (24) { ["ID"]=> int(4293) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2015-11-17 16:32:49" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2015-11-17 14:32:49" ["post_content"]=> string(3562) "O titulu je rozhodnuto, stále je ale co sledovat
O titulu mistra světa je již od Velké Ceny USA na sto procent rozhodnuto. Fandové Formule 1 ale ani tak nebyli ochuzeni o zajímavý souboj. Na nože spolu totiž bojovali Němci Sebastian Vettel a Nico Rosberg o titul vícemistra světa. A právě za tento závěrečný souboj děkuje vedení Formule 1 nebesům. Právě on totiž dokázal přilákat diváky na okruhy a k televizním obrazovkám i přesto, že je o mistrech světa na poli konstruktérů i jezdců rozhodnuto. Konkrétně, promotérská společnost spravující Formuli 1 vydělala díky tomuto souboji více než 64 milionů dolarů.Dění na Interlagosu
K tomu značně přispělo i dění na brazilské velké ceně. Do ní odstartoval z prvního místa Nico Rosberg. Ten si dokázal vyjet již pátou pole position v řadě a dokazuje tak, že závěr sezóny mu opravdu sedí. Za ním startoval jeho týmový kolega a současný mistr světa F1 – Lewis Hamilton. Tuto dvojici stříbrných šípů Mercedesu, pronásledoval se svým rudým Ferrari Sebastian Vettel. I přes značnou snahu se Hamilton nedokázal k Rosbergovi dostatečně přiblížit a celý závod se jen trápil v Rosbergově stínu. Ten jen potvrdil fakt, že mu brazilský okruh Interlagos, ležící nedaleko Sao Paula opravdu sedí. Dokázal zde zvítězit již po páté, zatímco Hamilton si na své premiérové vítězství v Brazílii musí další rok počkat. „Jel jsem dobře, ale nemohl jsem Nica předjet. Když jsem se o to snažil, zničil jsem si pneumatiky. Tady v Brazílii je skvělá trať, ale není tu moc místa na předjíždění a já jsem se k tomu dnes ani nedostal,“ uvedl Hamilton, což Rosberg potvrdil svým prohlášením „Lewis Hamilton podal výborný výkon, ale měl jsem závod pod kontrolou.“ Poslední závod sezony FORMULE 1 se pojede 29. listopadu v Abú Dhabí. [su_carousel source="media: 4297,4298,4299,4300,4301" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel]Pořadí Velké cena Brazílie
1. Rosberg (Něm./Mercedes) 1:31:09,090, 2. Hamilton (Brit./Mercedes) -7,756, 3. Vettel (Něm./Ferrari) -14,244, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) -47,543, 5. Bottas (Fin./Williams), 6. Hülkenberg (Něm./Force India), 7. Kvjat (Rus./Red Bull), 8. Grosjean (Fr./Lotus), 9. Verstappen (Niz./Toro Rosso), 10. Maldonado (Ven./Lotus) všichni -1 kolo.Průběžné pořadí MS (po 18 z 19 závodů)
1. Hamilton 363 b., 2. Rosberg 297 b, 3. Vettel 266 b, 4. Bottas 136 b, 5. Räikkönen 135 b, 6. Massa (Braz./Williams) 117 b, 7. Kvjat 94 b, 8. Ricciardo (Austr./Red Bull) 84 b, 9. Pérez (Mex./Force India) 68 b, 10. Hülkenberg 52 b.Pohár konstruktérů
1. Mercedes 660, 2. Ferrari 401, 3. Williams 253, 4. Red Bull 178, 5. Force India 120, 6. Lotus 76, 7. Toro Rosso 67, 8. Sauber 36, 9. McLaren 27. Foto: lidovky.cz" ["post_title"]=> string(47) "Souboj o vicemistra světa zachránil Formuli 1" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(4) "open" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(45) "souboj-o-vicemistra-sveta-zachranil-formuli-1" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 09:27:50" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 07:27:50" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(27) "https://autotrip.cz/?p=4293" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [7]=> object(WP_Post)#15167 (24) { ["ID"]=> int(4172) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2015-11-08 00:54:59" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2015-11-07 22:54:59" ["post_content"]=> string(2828) "O všem se rozhodne ve Valencii
A je to tu. To na co všichni fanoušci mistrovství světa silničních motocyklů čekali. Stojíme přímo před posledním závodem mistrovství světa, který se bude odehrávat ve španělské Valencii. Je jisté, že nás v královské kategorii Moto GP čeká nadmíru napínavý závod. V celkovém hodnocení jezdc,ů sice stále první příčku okupuje ostřílený Ital Valentino Rossi, ale těsně za ním, na příčce druhé je jeho největší sok, Španěl Jorge Lorenzo, se ztrátou pouhých sedmi bodů.Lorenzo na pole position, Rossi poslední
Lorenzovi se navíc nadmíru vyvedla kvalifikace, do které bude startovat z prvního místa. Zatímco Rossi je ve zcela opačné pozici a na roštu se postaví až na chvost startovního pole. Čeká nás tak velice napínavá bitva. Každý fanoušek motocyklového závodění se již jistě nemůže dočkat stíhací jízdy oblíbeného pilota, přezdívaného The Doctor, který se bude snažit dohnat ztrátu, která mu byla udělena v rámci penalizace za způsobení nehody ve velké ceně Malajsie. Pokud marně hledáte v kvalifikační výsledkové listině českého zástupce Karla Abrahama, musíme vás zklamat. Abraham se stále zcela nezotavil po operaci palce a na startu Velké ceny ve Valencii chybí.Česká radost
My, čeští fandové motocyklového závodění ale máme další důvod k radosti. Karel Hanika dokázal ve Valencii v kvalifikaci kategorie Moto3 vybojovat osmé místo. Dalšímu Čechovi v této kategorii – Jakubu Kornfeilovi se sice dařilo v tréninkových jízdách, v kvalifikaci skončil ale až za Hanikou na dvanácté příčce.Kvalifikace na Velkou cenu Valencie, závěrečný závod mistrovství světa silničních motocyklů:
Moto3
1. McPhee (Brit./Honda) 1:39,364, 2. Fenati (It./KTM) -0,086, 3. Vázquez (Šp./Honda) -0,099, ...8. Hanika -0,253, 12. Kornfeil (oba ČR/KTM) -0,399.Moto2
1. Rabat (Šp./Kalex) 1:35,234, 2. Zarco (Fr./Kalex) -0,138, 3. Rins (Šp./Kalex) -0,207.MotoGP
1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 1:30,011, 2. M. Márquez -0,488, 3. Pedrosa (oba Šp./Honda) -0,505." ["post_title"]=> string(51) "Lorenzo vstupuje do závodu z výhodnější pozice" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(4) "open" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(46) "lorenzo-vstupuje-do-zavodu-z-vyhodnejsi-pozice" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 09:24:27" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 07:24:27" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(27) "https://autotrip.cz/?p=4172" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [8]=> object(WP_Post)#15168 (24) { ["ID"]=> int(4072) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2015-11-02 00:31:53" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2015-11-01 22:31:53" ["post_content"]=> string(2328) "Velkou cenu Mexika ovládl Rosberg
Titul mistra světa, Formule 1 pro rok 2015, Lewisi Halimtonovi již nikdo nesebere. Přesto je stále o co bojovat. Před zahájením VC Mexika jsme byli plni očekávání souboje mezi dvojicí německých pilotů Rosberga a Vettela. K tomu ale vůbec nedošlo.
Dvojice stříbrných šípů Mercedesu, v pořadí Rosberg, Hamilton, si s přehledem celý závod hlídali své vedení. Na třetím místě proťal cílovou pásku finský pilot v barvách Williamsu – Valtari Bottas.
Díky svému čtvrtému vítězství v letošní sezóně se Rosberg vrací zpět na druhou příčku průběžného pořadí šampionátu. Sabastian Vettel, se tak se svým Ferrari vrací před dvěma posledními závody letošní sezóny na třetí příčku. Vettel si již jistě brousí zuby na Rosberga v Brazílii, kde jistě rád napraví pochybení z Mexika, kde vinou havárie nespatřil šachovnicovou vlajku.