Nadvláda Multivanu je v posledních letech ohrožena stále lepší konkurencí. S příchodem modelu Staria má zákazník dalšího brouka v hlavě. Extravagantní novinka sází na diesel 2,2 CRDi, vzdušný interiér a příjemné jízdní vlastnosti. Pohoda na palubě zaručena i při plném obsazení devíti člennou posádkou.
Základní informace
- Délka: 5 253 mm
- Šířka: 1 997 mm
- Výška včetně ližin: 1 990 mm
- Rozvor: 3 273 mm
- Světlá výška: 186 mm
- Palivo: Diesel
- Výkon: 130 kW
- Převodovka: 8stupňový automat
Nabídka pohonných jednotek
Hyundai si pro nás v případě volby pohonné jednotky nepřipravil žádné velké překvapení. Rozhodně za to buďme rádi. Pod kapotou se tak objevuje dieselová jednotka 2,2 CRDi, která je pro daný model adekvátní motorizací. Při porovnání s konkurentem v podobě VW Multivan, jenž nabízí diesel, benzín a plug-in hybrid, je patrné, že Hyundai vsadil vše na jednu kartu. Ostatně konkurence z koncernu Stalentis (Peugeot, Citroen, Opel) nabízí své velkoprostorové vozy pouze v čistě elektrickém provedení. Z tohoto pohledu je tak volba dieselového agregátu 2,2 CRDi tím nejlepším, co mohlo potencionální zákazníky potkat.
Přeplňovaná čtyřválcová jednotka se zdvihovým objemem 2 199 cm3 nabízí maximální výkon 130 kilowatt, respektive 177 koňských sil při 3 800 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment dosahuje na příjemných 430 Nm. v rozmezí od 1 500 do 2 500 otáček za minutu. Průměrná spotřeba se odvíjí především od zatížení vozu. Při obsazení pětičlennou posádkou se spotřeba pohybuje okolo devíti litrů na sto kilometrů.
Vznětová jednotka se v základním provedení pojí se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem jedné nápravy. V nabídce však nechybí ani verze s automatickou osmistupňovou převodovkou a dokonce i pohonem obou náprav. V případě pohonu všech kol nelze konfigurovat s manuální převodovkou. Do našeho redakčního testu se dostala verze s osmistupňovým automatem a pohonem předních kol.
Týdenní soužití s vozem
Extravagantní MPV
Byť by se mohlo zdát, že v případě osobních dodávek mají designéři hodně svázané ruce, Jihokorejci dokázali načrtnout a následně zavést do výroby opravdu originální až extravagantní kousek. Na první pohled si design tohoto vozu zamilujete nebo vás prostě bude dráždit vždy, když Starii potkáte na silnici.
Příď vozu je nezaměnitelná. Tenká linie ledkového světelného podpisu v kombinaci s níže položenými reflektorovými Bi-LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel (HBA) dávají vozu punc luxusní dodávky. To samé platí při pohledu na záď vozu, kde své místo našly opravdu rozměrné zadní LED svítilny s originální grafikou, kterou si rovněž s ničím jiným nespletete.
Dalším charakteristickým prvkem nové Starie jsou velké prosklené plochy. V přední části vozu je na můj vkus do interiéru až moc vidět, stejně tak i do zbytku interiéru. Bohužel i v případě výbavy Style chybí tónování skel, a tak si ve voze připadáte jako v akváriu. Absence tónování skel však není neřešitelná věc. Rozhodně ji doporučuji, protože i páté dveře jsou komplet průhledné, a tak dáváte celé ulici na odiv složení zavazadelníku.
Interiér
Po otevření rozměrných dveří se v plné kráse odhalí vzdušný interiér. Kdo má rád hodně místa, světla a pocit maximální svobody pohybu za volantem, bude ze Starie maximálně nadšený. Celá koncepce palubní desky je založena na jednoduchém a čistém designu. Z toho pak následně vyplívá i onen pocit vzdušného interiéru, který samozřejmě ještě umocňují velké prosklené plochy a panoramatické střešní okno.
Přístrojový štít je řešen samostatně stojícím displejem s přehlednou grafikou a zobrazením veškerých údajů palubního počítače. Jelikož jsou budíky posazeny hodně vysoko, absence head-up displeje nevadí. Středový panel nabízí 10,25palcovou obrazovku infotainmentu s navigačním systémem. Nechybí možnost konektivity v podobě Android auto či Apple CarPlay. Obrazovka infotainmentu není nakloněna směrem k řidiči, nicméně čitelnost zůstává bez výhrad. Snad jen mohl být displej posunut více směrem k řidiči namísto umístění tlačítka pro výstražná světla a signalizaci zapnutých bezpečnostních pásů. Infotainment nabízí intuitivní ovládání, snad jen grafické zpracování navigačního systému by si zasloužilo pořádnou modifikaci. Stejně tak rozlišení parkovací kamery.
V přední části interiéru potěší opravdu velkorysá nabídka odkládacích prostor. Začněme schránkou před přístrojovým štítem, za obrazovkou infotainmentu, přihrádka před spolujezdcem, ve výplních dveří, vedle voliče automatické převodovky a skvělý stolek s odkládacími prostory vznikne po sklopení prostředního sedadla v přední řadě sedadel.
Variabilita
Staria je nabízena ve dvou uspořádáních interiéru, základem je devítimístné uspořádání (3+3+3). Ve výbavě Luxury je pak interiér řešen dispozicí (2+2+3), celkem tedy sedmimístný interiér zaměřený ještě na větší pohodlí převážených osob.
Díky kolejnicím je možné druhou a třetí řadu sedadel posouvat. Háček je však v tom, že nelze posouvat libovolně, tak jako u Multivanu. Druhá a třetí řada sedadel mají své základní postavení, a pak je lze posunout o jednu pozici vpřed a zafixovat. Dále lze sklopit opěradla či sedadla vyjmout. Oproti německému sokovi však nelze posuvné lavice zafixovat v libovolné pozici a tím celková variabilita interiéru dostává na frak. Každopádně v základních pozicích druhé a třetí řady lze jednoznačně konstatovat. Každý cestující má dostatek prostoru a pohodlí i na dlouhé cesty. Zároveň za třetí řadou sedadel zůstává dostatek prostoru pro uložení zavazadel. Devítimístná verze nabízí objem kufru v rozmezí od 831 do 1 303 litrů. V případě zachování pouze přední trojice sedadel nabízí Staria maximální objem až 4 935 litrů.
Jízda
Pod kapotou pracuje výše zmíněná jednotka 2,2 CRDi v kombinaci s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem přední nápravy. Z mého pohledu se jedná o nejlepší konfiguraci pro drtivou většinu zájemců. Pohon obou náprav bych volil pouze v případě, kdy cestujete pravidelně do horských středisek. V opačném případě je čtyřkolka pro jízdu v převážně městském provozu naprosto zbytečná. Ušetříte rovných 50.000 Kč a nemusíte se obávat nákladného servisu v případě poruchy pohonu obou náprav.
Výkon 130 kilowatt je pro většinu situací naprosto dostačující. Potěší 430 Nm., které dokážou vůz s hmotností okolo 2,4 tuny příjemně a agilně rozpohybovat. Celkový projev hodnotím jako velmi kultivovaný. Spotřeba okolo devíti litrů je v naprostém pořádku, potěší i dobré odhlučnění a minimum vibrací. Přítomnost automatické převodovky významně povyšuje celkový komfort za volantem. Automat nikterak neubírá z výkonnostního potenciálu 177 koňských sil, naopak příjemně a kultivovaně řadí přesně podle potřeby. Snad jen vzhled voliče automatické převodovky by mohl vypadat trochu hodnotněji. Takto mi připomíná staré ovladače od klimatizace v dovolenkových destinacích. Každopádně funkčnost a součinnost s dieselovou jednotkou a pohonem přední nápravy je bez výhrad.
Potěší celkový dojem z řízení, za volantem se cítíte spíše jako ve velkém SUV nežli v dodávce. Vysoký posez, skvělý výhled všemi směry potěší nejen v městském provozu ale i při dlouhých štrekách napříč Evropou. Podvozek je někde na půli cesty mezi zmíněným SUV a dodávkou. Rozvor 3 273 milimetrů se jednoduše někde musí projevit. V některých momentech záď trochu plave, při zatížení naopak hezky houpe přes výmoly. V celkovém hodnocení je podvozek rozhodně plusem Starie. Schopnost filtrovat široké spektrum nerovností a celková jízdní stabilita dodávají pocit komfortu a bezpečí.
Výbava a ceník
Hned na úvod jedna dobrá zpráva. Základní provedení se vlezlo pod hranici jednoho milionu korun. Konfigurace Comfort vyjde na 949 990 Kč, nabízí diesel 2,2 CRDi, šestistupňovou manuální převodovku, pohon přední nápravy, devítimístné uspořádání interiéru a bohatou základní výbavu. Druhý stupeň výbavy Smart již nabízí možnost volby mezi automatem a manuálem a taktéž pohonem obou náprav. Zde se pohybujeme na částkách v rozmezí od 1,1 do 1,2 milionu korun. Výbava Style nabízí totožné volby pohonného ústrojí jako verze Smart. Přidává však bohatší výbavu a možnost implementace paketu Premium v hodnotě 60.000 Kč. Výbava Style se pohybuje v rozmezí 1,15 až 1,25 milionu korun.
- (Kožené čalounění sedadel, ventilovaná přední sedadla, 360° kamerový systém SVM, kamerové sledování mrtvého úhlu BVM a video komunikace s cestujícími na zadních sedadlech)
Výbavový stupeň Luxury nabízí sedmimístný interiér, automatickou převodovku a možnost volby mezi pohonem 4x2 či 4x4. Zde se částka již nebezpečně přiblížila k hranici 1,5 milionu korun. Konkrétně si budete muset připravit 1 449 990 Kč, respektive 1 499 990 korun v případě čtyřkolky.
V základní výbavě Comfort na vás bude čekat:
- 17" ocelová kola, pneumatiky 215/65 R17, plnohodnotná rezerva
- Reflektorové halogenové přední světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel (HBA)
- Nárazníky a maska chladiče v barvě vozu
- Vnější zpětná zrcátka v barvě vozu s integrovanými ukazateli směru
- Přední a zadní zástěrky
- Boční, manuálně posuvné dveře pravé i levé
- Zadní dveře zavazadlového prostoru výklopné nahoru
- Vyhřívání zadního skla
- Druhá a třetí řada sedadel posuvná a sklopná, druhá řada sedadel v poměru 60:40
- Výklopný sedák třetí řady
- Látkové čalounění sedadel
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče
- Digitální přístrojový panel „Supervision“ s 10,25" barevným displejem
- Zadní parkovací senzory
- Zadní parkovací kamera s obrazem na displeji rádia/navigace
- Přihrádka nad čelním sklem (nelze s panoramatickým oknem)
- Uzavíratelná přihrádka na palubní desce před řidičem
- Manuální klimatizace se samostatnými výdechy pro druhou a třetí řadu sedadel
- Výdechy topení pro druhou řadu sedadel
- Tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost ISLA
- Elektricky ovládaná přední okna, s funkcí jednodotekového ovládání
- Elektricky ovládaná vnější zrcátka s funkcí elektrického sklápění
- 12V zásuvka a 2× USB konektory vpředu
- USB konektory pro cestující vzadu
- Palubní počítač
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, sklopný klíč
- Inteligentní klíč a startování tlačítkem
- Vyklápěcí boční okna pro druhou řadu sedadel
- Rádio s 8" dotykovým displejem, RDS, DAB a MP3 přehrávačem, USB a funkce bezdrátového připojení Android Auto a Apple CarPlay
- Bluetooth handsfree, ovládání audiosystému na volantu
- Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy před. sedadel, okenní airbagy
- Antiblokovací systém ABS + stabilizační systém ESP + multikolizní brzda MCB
- Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích – LKA, sledování únavy řidiče DAW
- Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích – LFA
- Autonomní nouzové brzdění FCA s detekcí chodců, cyklistů
- Upozornění na cestující vzadu RSA
- Automatické tísňové volání eCall
- Kontrola tlaku v pneumatikách
- Imobilizér
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Fotogalerie Hyundai Staria
Do našeho redakčního testu se dostal aktualizovaný model oblíbeného kombi Peugeot 308 SW. Nová 308 SW nabízí dvě benzinové, jeden dieselový a nově dvě plug-in hybridní verze. V nabídce tak máte na výběr od základního 1,2 PureTech až po nejvýkonnější plug-in hybrid. V našem testu jsme se zaměřili na oblíbenou verzi 1.2 PureTech s 81 kW a osmistupňovým automatem.
Základní informace
- Délka: 4 636 mm
- Šířka: 2 062 mm
- Výška včetně ližin: 1 442 mm
- Rozvor: 2 732 mm
- Světlá výška: 140 mm
- Palivo: Benzín
- Výkon: 81 kW
- Převodovka: 8stupňový automat
Nabídka pohonných jednotek
Oblíbená verze SW je na českém trhu nabízena s totožnou paletou pohonných jednotek jako hatchback. Zájemce se tak může těšit jak na benzínovou dvanáctistovku PureTech, tak na spořivou patnáctistovku BlueHDi. Novinkou v nabídce modelové řady je plug-in hybridní verze, která svým maximálním výkonem 180 koní, respektive 225 koní v případě provedení GT, nabízí samotný vrchol nabídky. Základní pohonná jednotka 1,2 PureTech má oproti ostatním motorizacím jednu zásadní výhodu. K dispozici je taktéž s manuální šestistupňovou převodovkou. Ve všech ostatních případech je k dispozici automatická převodovka EAT8 o osmi rychlostních stupních. Z pohledu výkonu nabízí základní dvanáctistovka celkem solidní výkon 130 koňských sil při 5.500 otáčkách za minutu.
Zájemce o dieselový agregát se může těšit na kultivovanou patnáctistovku BlueHDi s výkonem 130 koní a maximálním točivým momentem 300 Nm. při 1.750 otáčkách za minutu.
Aby šel Peugeot s dobou nesmí v nabídce chybět elektrifikovaný pohon. V tomto směru si Peugeot prezentuje pohonnou jednotku kombinující benzínovou šestnáctistovku PureTech s elektrickým motorem o výkonu 81 kilowatt. Maximální kumulovaný výkon je v případě verze HYBRID 180 celkem 133 kilowatt a příjemných 360 Nm točivého momentu. Výkonnější verze HYBRID 225 přináší více síly díky silnějšímu spalovacímu motoru o výkonu 180 koní. Elektromotor je v obou případech naladěn na totožný výkon, tedy 81 kilowatt. Nejsilnější 308 SW tak nabízí maximální kumulovaný výkon 225 koní, hodnota točivého momentu zůstává beze změny. Všechny nabízené motorizace splňují emisní normu EURO 6.4.
- 1.2 PureTech 130 S&S MAN6
- 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
- 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8
- HYBRID 180 e-EAT8
- HYBRID 225 e-EAT8
Týdenní soužití s vozem
Působivý design
Peugeot v posledních letech vsadil na výrazný design, který tak nemohl chybět ani v případě oblíbeného kombi nižší střední třídy. Právě design je jedním z faktorů, na který zákazníci Peugeotu jednoduše dají. Designéři tak vytvořili karoserii, která se jednoduše líbí a líbit bude ještě dlouho. Sportovně-elegantní silueta karoserie v kombinaci s výraznými a ostře řezanými prvky nenechává kolemjdoucí chladnými. Rozměrná mřížka chladiče s novým logem, krásně tvarované přední světlomety Full LED s technologií Matrix a stylizovaným LED denním svícením, zadní sdružené LED světlomety 3D s kresbou „3 drápů“ či hliníková kola 18“ KAMAKURA s výbrusem v černé Onyx je jen zlomkem designových „lahůdek”. I při délce přes 4,5 metru se podařilo zachovat proporčně vyvážený vůz, který rozhodně nezapadne v šedi přeplněných parkovišť, byť disponuje šedou platinovou barvou.
Interiér
V interiéru nové 308 SW se můžete těšit na podobnou designovou smršť, jako tomu je v případě exteriéru vozu. Palubní deska vyvedena v pojetí i-Cockpitu oku bezesporu lahodí. Tato koncepce se Peugeotu osvědčila, a tak není důvod, aby nebyla součástí tak důležitého modelu. Kombinací vyvýšených digitálních budíků přístrojového štítu, sportovního volantu o střídmých rozměrech a naopak velkolepého displeje multimediálního navigačního systému se palubka přibližuje kokpitu stíhacího letounu. Ostatně sedí se i pocitově níže, a tak se řidič cítí obklopen ovládacími prvky, zároveň i bezpečně.
Nové grafické rozhraní infotainmentu s dotykovou obrazovkou o deseti palcích nabízí intuitivní ovládání. Zajímavým prvkem je dotyková lišta pod obrazovkou infotainmentu, která nabízí velké dotykové plochy k základním funkcím. Lze je konfigurovat. Zvolit si tak můžete oblíbenou stanici rádia či telefonní kontakt. Peugeot se v případě interiéru posunul na vyšší úroveň. Dopomáhá mu k tomu originální design, hezké grafické zpracování, přesto v některých ohledech maskuje drobné nedostatky. Například slícování plastů není na nejlepší úrovni, stejně tak kvalita a povrchová úprava těch částí, které nejsou na první pohled vidět.
Díky rozvoru 2.732 milimetrů nabízí 308 SW dostatek místa i ve druhé řadě sedadel. Nechybí zde středová loketní opěrka, výdechy klimatizace, USB port pro dobíjení či systém Isofix pro bezpečné uchycení dvou dětských autosedaček. Pohodlně se zde usadí i trojice dospělých. Nejvíce limitující je prostor v oblasti ramen. Co se týče zavazadelníku, zde si Peugeot přichystal základní objem 608 litrů. Velmi solidní hodnota, kterou oceníte nejen při jízdě na chalupu či dovolenou. Po sklopení sedadel druhé řady sice nevznikne úplně rovná ložná plocha, přesto je 308 SW připravena pojmout i rozměrnější náklad.
Motor
Pod kapotou testovaného vozu se nachází oblíbená specifikace, tedy benzínová dvanáctistovka PureTech s automatickou osmistupňovou převodovkou. Jednotka s výkonem 130 koňských sil je ideální volbou pro městský provoz s občasnými výjezdy na okresní silnice a dálnice. Hodnota 230 Nm není kdovíjaká, přesto se nejedná o žádného loudala. Je však nutné jednotku vytáčet do vyšších otáček, tedy pokud poptáváte dynamičtější jízdní styl. Pro klidné a rozvážné řidiče je tato jednotka volbou rozumu.
Doporučuji si „dopřát” automatickou převodovku, která celkový dojem z jízdy posouvá na vyšší úroveň. Součinnost automatu s pohonnou jednotkou funguje bez větších výhrad. Snad jen občasné zmatky při prudším rozjetí. Příjemným překvapením je podvozek, který je příjemně naladěn na naše cesty. Většinu nerovností dokáže filtrovat a to i přesto, že disponuje osmnáctipalcovými disky kol z lehkých slitin osazených do pneumatik 225/40 R18. Snad jen příčné nerovnosti dokáží jinak jistý výkon podvozku narušit tvrdším dorazem tlumičů. Díky volantu jak z motokáry máte pocit lepšího spojení s vozovkou. Jde však pouze jen o pocit. Delší rozvor se připomíná především v zatáčkách, kde nepůsobí úplně sebejistě. Hlavním revírem nové 308 v praktičtějším provedení je tak především město a poklidní jízda po okresních cestách. Pokud tomu přizpůsobíte i svůj jízdní styl, dokáže vás potěšit průměrná spotřeba, která se pohybuje okolo šesti litrů na sto kilometrů.
Výbava a ceník
Peugeot svůj designový kombík z pohledu výbavy nikterak neodlišuje od hatchbacku. K dispozici je tak hned čtveřice stupňů výbavy. Základní provedení Active Pack startuje na částce od 650.000 Kč (1,2 PureTech 130 MAN6). Ve stejné výbavě si za diesel připlatíte celkem 110.000 Kč. Za plug-in hybrid pak ve výbavě Active Pack zaplatíte rovný jeden milion korun.
Následují výbavové stupně Allure a Allure Pack. Zde se cenově pohybujeme okolo třičtvrtě milionu korun. Vrcholem nabídky je verze GT startující na částce 875.000 korunách. Nejdražší provedení, tedy plug-in hybrid ve výbavě GT, pořídíte za mastných 1.145.000 Kč, respektive 1.195.000 Kč. V případě silnějšího provedení s 225 koňmi pod kapotou.
V základní výbavě Active Pack tak na vás bude čekat:
- ESP, ASR, ABS, EBA, EBD a Hill Assist
- 6x airbag
- Elektrická parkovací brzda
- Pack Safety
- Zadní parkovací asistent
- Přední LED světlomety s integrovanými LED denními světly
- Zadní sdružené LED světlomety
- PEUGEOT i-Connect
- PEUGEOT i-Cockpit (vyvýšený digitální sdružený přístrok 10'', barevný kapacitní dotykový 10'' displej HD, kompaktní multifunkční kožený volant
- Ovladač volby jízdního režimu
- Automatická dvouzónová klimatizace
- Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
- Hands-free startování vozu
- Elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka
- Elektricky ovládaná přední a zadní okna
- Látkové čalounění RENZE černá s šedým prošíváním
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s bederní opěrkou
- PEUGEOT Connect Radio
- Hliníková kola 16'' AUCKLAND / Hliníková kola 17'' CALGARY (dle verze)
- Sada pro opravu pneumatiky
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.
Fotogalerie Peugeot 308 SW
Když se skloubí elegance, unikátní a mimořádný design, neuvěřitelné výkony motoru a ta správná aerodynamika, tak z toho nemůže vzniknout nic jiného, než nejrychlejší auta na světě! Titul „nejrychlejší auto světa“ by chtěla mít snad každá automobilka a mnohé se za ním neúnavně ženou. Pojďme se podívat na 10 nejrychlejších automobilů na světě. Co tyto vozidla pohánělo, a jak rychle jedou?
1. Koenigsegg Jesko Absolut
Švédský výrobce Koenigsegg vyrobil Jesko Absolut, které bylo odhaleno roku 2020. Má 5litrový motor V8 twin-turbo o výkon 1600 koní. Výrobce deklaruje teoretickou nejvyšší maximální rychlost 531 km/h, avšak na skutečnost si musíme počkat na výsledek, protože prozatím vůz této rychlosti nedosáhl. Vůz byl představen roku 2022 a momentálně se čeká na jeho testování. Předpokládá se, že bude vyrobeno cca 125 kusů a jeho odhadní cena se bude pohybovat okolo 2,8 milionů dolarů.
2. Hennessey Venom F5
Hennessey Venom F5 je momentálně ve fázi dalšího testování. V březnu roku 2022 totiž dosáhl nejvyšší rychlosti 438 km/h, avšak výrobce má za cíl překonat magickou hranici 500 km/h. Vůz má V8 motor o výkonu 1917 koní a díky tomu by měl být schopen tento rekord posunout směrem nahoru. Těchto vozů bylo vyrobeno celkem 24 kusů a jejich odhadní cena se pohybuje okolo 2,1 milionů dolarů.
Hennessey Venom F5
3. Bugatti Chiron Super Sport 300+
Předchůdce Bugatti Chiron, který byl představen roku 2016 dosáhl nejvyšší možné rychlosti 420 km/h. Ale automobilka Bugatti přišla na recept, jak ještě tuto hranici pokořit a překonat dál. A tím je přidat výkon, snížit hmotnost a samozřejmě vylepšit aerodynamiku. Bugatti Chiron Super Sport 300+ je vybaven 8litrovým motorem V16 se čtyřmi turby a výkonem zvýšeným na 1577 koní. Magnéziová kola a titanový výfuk pomáhají zbavit vůz zbytečné hmotnosti. Zkombinujte zvýšení výkonu, úbytek hmotnosti s revidovanou aerodynamikou a Super Sport 300+ je schopen porazit posvátnou bariéru 482 km/h a zasáhnout certifikovaných 490 km/h. Těchto vozidel bylo vyrobeno pouze 30 kusů a odhadní pořizovací cena se pohybuje okolo 3,8 milionů dolarů.
4. SSC Tuatara
Vůz SSC Tuatara, jež je pojmenován podle novozélandské ještěrky, má elegantní tělo vyrobené z karbonu a bylo jich již vyrobeno na 100 kusů. Vozidlo je poháněno 5,9 litrovou V8, která při provozu na ethanol E85 dosahuje obrovského výkonu 1750 koní. V roce 2022 měl vůz dosáhnout obrovské rychlosti na uzavřené dálnici poblíž Pahrumpu v Nevadě, a to konkrétně 532 km/h, a to z něj udělat nejrychlejší vozidlo na světě, avšak automobilka byla upozorněna na možné nesrovnalosti, a tak se rozhodlo připravit druhé testování. Druhý pokus již nebyl tak úspěšný a SSC Tuatara jela nejvyšší rychlostí 474 km/h. Odhadní cena vozu SSC Tuatara se pohybuje okolo 1,6 milionů dolarů.
5. Koenigsegg Agera RS
Čím více, tím lépe. Touto mantrou se švédský výrobce Koenigsegg řídil a v roce 2015 vyrobil další mimořádný supersport, a to Koenigsegg Agera RS. Na světě je těchto vozidel pouze 25 kusů. Vozidlo dostalo více výkonu a vylepšené proudění vzduchu. Agera RS je vybavena motorem V8 s výkonem 1341 koní a těží ze snížené hmotnosti. V listopadu roku 2017 se tento vůz stal nejrychlejším na světě, protože dosáhl v obou směrech průměrné rychlosti 447 km/h, konkrétně se tak stalo v Nevadské poušti. Odhadní cena vozidla je 2,5 milionu dolarů.
6. Hennessey Venom GT
Američany vyrobený Hennessey Venom GT je superauto postavené na podvozku vozu Lotus Exige. Platforma s uhlíkovými vlákny je komplexně navržena tak, aby zůstal Venom GT co možná nejlehčí. Vozidlo se také může pochlubit aktivním leteckým systémem pro stabilitu při vysokých rychlostech. Hennessey Venom GT s motorem V8, dvojitým přeplňováním a pohonem zadních kol vyvíjí výkon až 1244 koní. V únoru roku 2014 na přistávací dráze na Floridě dosáhl vůz nejvyšší rychlosti 434 km/h. Venom GT bylo vyrobeno pouze 13 kusů a odhadní cena vozu je stanovena na cenu okolo 1,2 milionu dolarů.
7. Bugatti Veyron Super Sport
Veyron Super Sport byl společností Bugatti vyroben v omezeném počtu, která činí pouhých 30 kusů. Super Sport má V16 motor, výkon 1184 koní, a ještě více vylepšenou aerodynamiku ve srovnání se standardním Bugatti Veyronem, což tomuto vozu umožňuje dosáhnout obrovské rychlosti 429 km/h. To stačilo k tomu, aby se Bugatti Veyron Super Sport stal v nejrychlejším sériovým vozem na světě roku 2010. Odhadní cena byla stanovena na 2,7 milionu dolarů.
8. Bugatti Chiron
V roce 2016 byl Bugatti Chiron představen jako náhrada za Bugatti Veyron. Vůz má aktualizovaný motor V16 a výkon byl zvýšen na neuvěřitelných 1479 koní. Nejvyšší rychlosti Bugatti Chiron je oficiálně na na 420 km/h, což je o něco méně, než měl Bugatti Chiron Veyron Super Sport. Těchto vozů se podařilo vyrobit až na 500. Odhadní cena je okolo 3,0 milionů dolarů.
9. Koenigsegg Agera R
Vůz Koenigsegg Agera R se může pyšnit ještě větším výkonem a lepší aerodynamikou než jeho předchůdci. Vůz totiž dosáhl certifikované nejvyšší rychlosti 418 km/h. Vůz má twin-turbo a motor V8 s výkonem 1124 koní. Těchto vozů bylo vyrobeno pouze 18 a jejich odhadní cena se pohybuje okolo 2,0 milionů dolarů.
10. SSC Ultimate Aero TT
Po 10 letech a několika různých konfiguracích motorů byl předveden model SSC Ultimate Aero TT, jenž byl vybaven motorem z Chevrolet Corvette, tedy V8 se dvěma turbodmychadly a disponoval výkonem téměř 1 200 koní. Tato verze vytvořila Guinessův světový rekord v roce 2007, kdy dosahovala průměrné rychlosti 411 km/h na uzavřeném kurzu ve státě Washington. Společnost SSC od té doby zahájila výrobu Tuatary s údajnou a dosud potvrzenou nejvyšší rychlostí 482 kilometrů za hodinu. Odhadní cena vozidla se pohybuje okolo 600 000 dolarů.
Zabezpečení garáže spousta lidí zanedbává. Šikovní zloději si přitom poradí i s automatickými dveřmi. Zjistěte, jak se proti nezvaným hostům co nejúčinněji bránit a od vloupání je odradit. Na závěr se podíváme na to, jak se v případě vloupání postupuje.
Zabezpečte přístupové body
Kvalitní garážová vrata jsou základem. Ať už máte garáž hned vedle domu, nebo někde mimo, do této položky vyplatí investovat. Garáže jsou velkým lákadlem i z toho důvodu, že se skrze ně může zloděj dostat do vašeho domova. Proto situaci nepodceňujte a chtějte co nejlepší dveře, i když je máte v podstatě nadohled.
Bohužel i u automatických dveří existuje nebezpečí, že jejich ochranu někdo prolomí. Například tak, že ukradnou váš automatický dálkový ovladač. Zkušenému zloději nedělá problém věc naplánovat tak, aby vám předem ovladač zcizil a vy jste si toho ani nevšimli.
Když ovladač nemůžeme najít, naše první myšlenka většinou směřuje k tomu, kde jsme ho asi nechali. A on je přitom už dávno v kapse někoho jiného. Proto si ho pečlivě hlídejte a v případě, že o něm přijdete, začněte jednat. Objevili se bohužel i případy, kdy signál z ovladače někdo hacknul a napodobil.
Některé firmy nabízí automatické dveře, které se ovládají z mobilního telefonu. Aplikace tak představuje alternativu k nechráněnému automatickému ovladači. Chytrý telefon přeci jen máme lépe zabezpečený než obyčejný tlačítkový ovladač.
Tak jako tak chtějte vrata, která nejdou vylomit, ani nadzdvihnout. Pokud jste se rozhodli pro dvoukřídlou variantu, zajišťujte ji ocelovými tyčemi, které zastrčíte do podlahy. Ohlídejte si, aby byla vrata dobře upevněná. Slabinou se totiž mohou stát i zárubně nebo dveře, které se nedostatečně zasouvají do zdí (v případě posuvných vrat).
Dalším klíčovým bezpečnostním prvkem jsou bezpečnostní mříže. Rolovací varianta patří mezi vůbec nejúčinnější způsob, jak zabránit nezvané osobě, aby vnikla dovnitř. Zkušení zloději si totiž dokážou poradit s téměř jakýmikoliv dveřmi. Za to mříže je spolehlivě zastaví.
Pozor na okna, světlíky a boční vchody
Také další přístupové body jako je boční vchod, světlíky nebo okna je potřeba zabezpečit. Do oken a světlíku (pokud není opravdu miniaturní) dejte mříže. Okna lze navíc zajistit nerozbitnou okenní fólií. Na boční vchod kupte dveře s bezpečnostním zámkem a opět zajistěte mříží.
Elektronické zabezpečení odradí nejednoho zloděje
Jedna z nejspolehlivějších věcí, která odradí nezvaného hosta, jsou hlasité sirény. Pořiďte si pohybová čidla, která po aktivování spustí alarm. Jelikož bývají napájená baterií, nemusíte si dělat starosti s připojením k elektřině.
V případě, že máte garáž mimo svou nemovitost, zauvažujte nad GSM alarmem. Ten skrze GSM síť pošle zprávu na váš telefon o nepovoleném vniknutí. A informuje zároveň i policii. Bohužel potřebuje napájení z elektřiny.
Málokdo si troufne tam, kde jsou bezpečnostní kamery. Nejsou vůbec drahé, za to účinné. Na trhu najdete i modely s čidly, které lze spárovat skrze Wi-Fi s vaším telefonem. Jakmile kamera detekuje pohyb, začne nahrávat a informuje vás o tom, že do objektu někdo vnikl. Oproti klasické kameře s 24hodinovým záznamem to má své výhody.
Opravdu drzí zloději však nemají problém s tím kamery zneškodnit. A tak je důležité popřemýšlet o jejich umístění. Pokud máte i jiné zabezpečení a nemáte možnost je dát mimo dosah, vyplatí se je skrýt, abyste v případě vniknutí nahráli nějaké důkazy pro policii. Krádeže mají většinou na svědomí recidivisté, a tak je velká šance, že ho s vaší pomocí dopadnou.
Osvětlení okolo objektu
Nepodceňujte význam osvětlení. Místo neustále zapnutých lamp doporučujeme vsadit na silné reflektory s čidlem, které se aktivují v případě, že kolem nich někdo projde. Osvětlení se snímači pohybu umístěte hlavně ke vstupu do garáže, ale i na další místa, kde by se zloději mohli pohybovat, případně ukrývat, když by je někdo vyrušil. Vyplatí se je instalovat i na zadní část domu.
Zvažte viditelnost z ulice a od sousedů
Někdy je lepší, pokud je na váš pozemek trochu vidět. Alespoň od sousedů. Sousedé jsou přeci jen poměrně dobrou pojistkou proti vloupání. Když budou mít přehled, co se u vás děje, dáte jim možnost v případě nejhoršího přivolat policii. A zároveň tak odradíte zloděje, kteří nebudou mít dostatek soukromí na svou špinavou práci.
Chraňte věci uvnitř
Bohužel i to nejlepší zabezpečení může selhat. Proto se raději připravte na nejhorší a věci uvnitř zabezpečte tak, abyste je zloději nenaservírovali na stříbrném podnose. Investujte do řetězů, ocelových lan, bezpečnostních zámků a safety boxů se zemním ukotvením. Pomohou vám uchránit pneumatiky, jízdní kola, motocykly a další.
Nezvané hosté se přes ně jen tak nedostanou a při jejich „odemykání“ nadělají velký hluk. Hlavně na nářadí si dávejte pozor. V rukách zlodějů se z nich stává nástroj, kterým si při vykrádání pomáhají. Uzamkněte ho proto do bezpečnostních skříni s bytelným zámkem, ideálně tím visacím.
Využít můžete i GPS moduly. Připevňují se na automobily, motorky a další. I když je garáž bezpečnější než přístřešek na auto, je lepší být připravený a zabezpečení auta proti krádeži nepodceňovat.
Co dělat, když zloději garáž vykradli
Vykradená garáž se řeší s policií. Zároveň se věc řeší s pojišťovnou, pokud jste tedy objekt měli pojištěný. Pozor. V případě, že nedošlo k poškození dveří či jiného zabezpečení, od pojišťovny nedostanete vůbec nic.
" ["post_title"]=> string(72) "Zabezpečení garáže: 5 tipů, které vás ochrání před nejhorším" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(20) "jak-zabezpecit-garaz" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-04-08 10:28:30" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-04-08 08:28:30" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=20306" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [4]=> object(WP_Post)#14922 (24) { ["ID"]=> int(19688) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2021-11-08 10:32:56" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2021-11-08 09:32:56" ["post_content"]=> string(4538) "Ve dnešním srovnání se podíváme na ty nejzajímavější kabria z devadesátých let, které můžete najít na českých bazarech. Jsou to tedy automobily z doby, kdy došlo k obrovskému rozmachu snad všeho, co dnes známe. Obrovský boom samozřejmě zažil i automobilový průmysl. Pojďme se tak společně podívat na to, co nám tyto roky přinesly beze střechy.
Mazda MX-5
Naprostá legenda mezi malými sportovními automobily bez střechy. Snad neexistuje seznam, na který by se MX-5 nedostala. Byla vyvinuta v Hirošimě v roce 1989 a dostala se na seznam nejúspěšnějších sportovních automobilů historie. Pod kapotu se nedostaly žádné obrovské výkonné motory, ale Mazda měla s tímto automobilem úplně jiný cíl. Skloubit minimální technickou náročnost a nízkou hmotnost. Pohon měly na starosti čtyřválce o objemu 1,6 nebo 1,8 litru a poháněny byly samozřejmě zadní kola. Mezi koly a motorem byla manuální převodovka s pěti rychlostními stupni, ale v nabídce se objevil také automat. Během své existence prošla Mazda MX-5 mnoha proměnami a bylo uvedeno hned několik generací.
BMW Z3
Automobil, který můžete znát například z bondovky Golden Eye. BMW Z3 se zařadil mezi masově vyráběné kabriolety, které si vydobily své místo mezi nejdůležitějšími automobily historie. Tento vůz působil dobře nejen na cestě, ale působil také na emoce. Narozdíl od Mazdy MX-5 zde byla velká nabídka motorizací. V nabídce bylo celkem 9 různých motorizací. Seznam začínal u šestiválce 1,8 litrů a končil u objemu 3,2 litru, což byl šestiválec. BMW Z3 měly konstrukci s motorem vepředu, ale poháněny byly zadní kola. Disponovaly nízko položeným těžištěm, díky čemuž velice dobře seděly na silnici a dobře jim dělala rychlá sportovní jízda.
Mercedes-Benz SL R129
Mercedes-Benz SL R129 byl poprvé představen v roce 1989. Jeho technické vymoženosti okamžitě sklidily úspěch a vůz tak měl velice dobře nakročeno. Některé použité prvky totiž byly do té doby výsadou pouze prestižních sedanů. Tento automobil byl nabízen s dvojicí motorů, přičemž opravdovou slávu mu přinesla hlavně verze s legendárním osmiválcem o objemu 5 litrů. Ten disponoval výkonem 240 kW. V roce 1993 se do nabídky přidal dvanáctiválec o objemu šest litrů. Opomenout nesmíme ani verzi, kterou vyvinula divize AMG. Ta měla objem zvýšený na 7,3 litrů a byla pojmenovaná SL73 AMG.
Foto použito z webu sportovnivozy.cz.
" ["post_title"]=> string(37) "TOP 3 kabriolety z devadesátých let" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(35) "top-3-kabriolety-z-devadesatych-let" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:28:42" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:28:42" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=19688" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [5]=> object(WP_Post)#14921 (24) { ["ID"]=> int(19134) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2021-04-28 16:09:00" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2021-04-28 14:09:00" ["post_content"]=> string(7669) "Auta s karoserií kombi velké množství autíčkářů zatracuje. Ještě k tomu, když se pod kapotou nachází naftový motor. Nikdo ale nemůže popřít, že pokud najezdíte během roku velké množství kilometrů a v kufru vozíte kočárek či jiné objemné předměty, tak praktičtější kombinaci snad nenajdete. "Kombajn v ropě" totiž nemusí být v žádném případě nepohledné nudné auto, za kterým se neotočíte. Pojďme se podívat na několik zajímavých naftových kombíků, na které jsme narazili na webu Sportovnívozy.cz.
BMW E91
Tahle generace BMW řady tři už je na trhu pěknou várku let. Abychom si rychle ujasnili pojmy, tak E90 je karoserie sedan a E91 je kombi. Opomenout nesmíme ani na coupé, které je označeno jako E92. Na bazarech se nejčastěji kupují dieselové čtyřválce s pohonem všech kol xDrive a automatem. Pokud si ale s autem chcete užít trošku srandy a šetřit za palivo, tak hledejte naftové šestiválce s manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Takové auto vám za ideálních podmínek někde na uzavřeném prostoru umožní užít si i nějakou tu zábavu bokem.
Škoda Octavia RS
Už snad všichni ví, že RS u automobilky Škoda znamená úplně něco jiného, než v případě Audi. U tohoto auta doopravdy spíše sedí "Rychlý Stěhovák", jelikož se jedná o vůz se silnějším naftovým čtyřválcem a objemným batůžkem. Nemusíte se tak bát, že by se vám do auta nevlezl nákup. Když si koupíte onen naftový čtyřválec s automatickou převodovkou DSG, tak získáte příjemné auto na každodenní ježdění s nízkou spotřebou, se kterým si budete moci užít trošku zábavy na oblíbené okresce. Zaujmout vás může u Škody Octavia RS také varianta s pohonem všech kol Haldex.
Audi A4
Zde někdo může namítat, že se v tomto seznamu měla objevit spíše A6. Pokud si ale v takovém autě chcete užít nějakou tu zábavu, tak se v případě Audi A4 pozitivně projeví nižší váha a tedy i lepší poměr výkon/hmotnost. Když totiž budete mít štěstí, tak najdete A4 s osvědčeným pohonem všech kol quattro, silným naftovým šestiválcem 3.0 TDI, koženými tvarovanými sedačkami S-line a řazením pádly pod volantem. Nezní tohle jako velice zajímavé auto na každodenní používání?
Mercedes-Benz C-class
Pokud nebudete Mercedes-Benz C-class W204 hledat ve vrcholné verzi C63 AMG, tak již delší dobu tyto vozy nestojí tolik, kolik by si člověk mohl myslet. Přeci jen už to nejsou nejnovější vozy a můžete za přijatelné peníze získat velice pěkné auto s pověstnou spolehlivostí. Jen počítejte s tím, že si u většiny náhradních dílů připlatíte. Tohle auto pro vás zajímavé hlavně případě, že máte zájem o dovoz auta z Německa. U nás jsou totiž pěkné kousky výrazně dražší, jelikož si jich majitelé cení. Takový Mercedes-Benz s šestiválcem pod kapotou a pohonem zadních kol rozhodně nezní špatně.
Seat Leon FR
Líbivý kombík Seat Leon pohání osvědčený dvoulitrový naftový čtyřválec, který můžete znát z většiny vozů koncernu VW. Seat Leon samozřejmě nebude nejrychlejší ani nejobratnější auto na silnici, ale dopřeje vám pohodlí na delších cestách a dostatek prostoru uvnitř. Technika z dílny VW je osvědčená a nečekají na vás žádné nepříjemné zjištění. V nejlepším případě hledejte verzi s 135 kW, ale pokud budete chtít novější rok výroby, tak se připravte na slabší verzi se 110 kW.
Rozhodli jste se koupit si levné praktické auto, ve kterém si ale zároveň užijete pěknou porci zábavy? V tom případě by vás mohl zaujmout náš seznam zajímavých předokolek, které vás na vaší oblíbené okresce nezklamou, ale koupě nebudete litovat při placení za opravy v servisu. V dnešní době se automobilky často vracejí k myšlence obratného hot-hatche, který vám umožní na silnici nebo okruhu mít zážitek podobný, jako kdybyste jeli v supersportu. Berte to samozřejmě s nadhledem. Recept na tyto auta je přitom poměrně jednoduchý. Základem je menší lehká karoserie, která pod kapotu skrývá výkonnější motor a v ideálním případě mu sekunduje také lepší podvozek a brzdy.
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI páté generace je označován jako návrat k tomu, co Golf GTI znamenal v případě první generace. Skvělou zprávou při jeho představení bylo rozhodnutí, že si pod kapotu GTI doopravdy najde cestu jen benzínový motor, kterým je 2.0 TFSI s výkonem 147 kW. Ten můžete znát například z Octavie RS nebo Audi A4. Od klasického Golfu se GTI odlišuje jinou mřížkou chladiče a také sportovními sedadly čalouněnými látkou s legendárním károvaným vzorem.
Opel Astra OPC
Jestli se při porovnání klasické Astry s jinými vozy zdálo, že jí něco chybí, tak v případě verze OPC to neplatí. Už od svého představení slibovala příjemné svezení a zaujala také zajímavou cenou, která je v dnešní době poměrně příjemná. Spadly také ceny náhradních dílů, ale některé může být problém sehnat. Zapomeňte tady ale na to, co se o Oplech říká. Opel Astra OPC je líbivé auto, které vám i na cestě z obchodu dokáže vyčarovat úsměv na tváři.
Ford Focus ST
Už od začátku se o něm psalo, že je to přímý konkurent Volkswagenu Golf GTI a Astry OPC. Proto přeci na tomto seznamu nemohl chybět. Své místo si nezasloužil jen kvůli slibům. Ford Focus ST vypadá dosti civilně a prozradí se snad jen v případě, že obléká onu známou oranžovou barvu. Uvnitř zaujmou sedačky Recaro. Ford Focus ST disponuje pětiválcem Duratec ST 2.5 litru s výkonem 166 kW a 320 Nm. Ten můžete znát třeba z Volva S40.
Seat Leon Cupra
Španělská automobilka Seat se ráda chlubí tím, že její vozy jsou zaměřeny hlavně na řidiče. V případě vozu Leon můžete sáhnout po civilnější verzi FR, kterou navíc většina od Cupry nerozezná, jelikož Seat odlišením verzí moc čas neztrácel. Pod kapotou najdete dobře známý čtyřválec 2.0 TFSI, který zde ale disponuje výkonem 177 kW. Seat totiž u motorů používal jinou hlavu, kliku, vstřiky a turbo má vyšší tlak.
Audi A8 L W12 D4 patří k naprosté špičce na trhu s ojetými auty. Je tomu tak minimálně pro milovníky nenápadných výkonných aut, které jsou použitelné i pro každodenní ježdění. Několikrát jsem se na tyto luxusní sedany s atmosférickým dvanáctiválcem díval na inzertním serveru Mobile.de a nikdy by mě snad ani nenapadlo, že se vzhledem k omezenému množství těchto kusů v jednom projedu. Audi A8 s motorem W12 můžete znát nejen z bazarů, ale také z filmu Kurýr, kde se v něm proháněl Jason Statham. A jaké bylo setkání s vozem, který je možné označit jako Autobahn King?
Když si nemusíte nic dokazovat
Jak je u Audi zvykem, tak se jedná o nesmírně nenápadné auto. Ano, je velice rozměrné, ale svým vzhledem nijak zvlášť nevyčnívá. Je to velký sedan, který zaujme hlavně zepředu. Tam totiž najdete velkou kostkovanou mřížku, kde nechybí malý nápis W12. Automobilka Audi bývá kritizována za to, že se od sebe modely odlišují pouze svou velikostí. Že A8 je v podstatě jen nafouklou A4. Ono ale nápadné auto nepotřebujete, když si v něm nemusíte nic dokazovat. V tomto sedanu s dvanáctiválcem jste králem silnice a nevěřícím to můžete ukázat jednoduše sešlápnutím plynu.
Dokonalý agregát do auta, kde je prioritou pohodlí?
U Audi A8 většinou všechny zajímá výbava, kterou by se dala popsat malá knížka. Dostaňme se rovnou k tomu, co tuto A8 odlišuje od ostatních. Po otevření kapoty se vám totiž naskytne pohled na atmosférický dvanáctiválec s přímým vstřikováním (typ motoru FSI) o objemu 6,3 litru, který produkuje nádherných 500 koní a 650 N.m. Jak jste už nejspíš poznali z označení W12, tak se jedná o spojení dvou šestiválců VR6. Díky tomu se podařilo vytvořit kompaktní motor, který je kratší než motory V8 a V12. Na délku má pouze 50 cm, díky čemuž nezasahuje tolik před přední nápravu, což má Audi v oblibě.
Vítejte na palubě. Vzlétáme na váš povel
Nečekejte, že je to uřvaný dvanáctiválec, který najdete v exotických vozech. Tady jste v Audi A8 Long, která je stavěna na rychlé a komfortní přesuny. Motor W12 nabízí hlavně nenucený výkon, spořádané chování a nádherně kultivovaný zvuk. Až se může zdát, že se po sešlápnutí plynu vlastně nic moc neděje. To ale A8 pouze klame. Tento kolos s celkovou délkou 5267 cm dokáže rozhýbat na 100 km/h za pouhých 4,7 vteřin. Skutečná síla tohoto vozu se vám odhalí hlavně při sledování tachometru. Maximální rychlost je zde samozřejmě omezena na 250 km/h. Na českých silnicích jsem samozřejmě nic takového zkusit bohužel nemohl, ale k této rychlosti se dostane až překvapivě rychle. Z nuly na 200 km/h se totiž dostane za 15,1 s. Pokud se dostanete na silnici, kde budete moci cestovat tak vysokou rychlostí, tak vás určitě uklidní, že s brzděním této pozemní jachty nemají obrovské brzdy nejmenší problém. Naprosto nepodstatným detailem je u tohoto auta spotřeba, která se pohybuje kolem 12 litrů.
Nabízí Audi A8 L W12 i řidičský požitek?
Samozřejmostí je zde pohon všech kol quattro a výkon se na kola přenáší přes osmistupňovou automatickou převodovku Tiptronic. Veškeré dění se odehrává pocitově "pod autem" a do kabiny se vám přenáší jen nezbytné minimum zvuků od vozovky, díky kterému nemáte pocit, že se vznášíte. Tichu v kabině napomáhají akustické skla, která u Audi A8 W12 byla v základní výbavě. Ona základní výbava byla v případě tohoto vozu velice bohatá. Nechybí diodová přední světla, elektrické dovírání dveří, elektrické otevírání zavazadlového prostoru a ambientní LED osvětlení.
Jejím revírem jsou dálnice, ale na okresce nepanikaří
České silnice nám dovolily otestovat vzduchový podvozek, který dokonale tlumí nerovnosti. Spíš máte pocit, že si pod sebou auto asfaltuje novou silnici. Díky quattru, výkonnému motoru a dobrému podvozku vás určitě napadne auto využít na sportovnější jízdu. Zde se Audi A8 W12 samozřejmě necítí jako doma, ale poslušně pojede přesně tam, kam ji nasměrujete. Řízení je přirozené a nestane se, že se v nějakých situacích zdá "přeposilované". Odezva od řízení je stejná jako u jiných vozů Audi. Dozvíte se jen to nejpodstatnější.
Jak fungují Matrix LED světla?
Protože jsem auto vracel ve večerních hodinách, tak bylo možné ocenit Matrix LED světlomety. Každý světlomet se skládá z 25 diod, které svítivost upravují podle provozu a potřeby. Světla tak vystíní auto v protisměru, ale prostor kolem zůstane krásně nasvícený bílým světlem.
Je to malý pokojíček na čtyřech kolech
Jistotou v případě Audi A8 L je, že se nikdo nebude cítit stísněný. Sedadla jsou pohodlná a na nohy je místa dostatek. Po letech už možné pár míst působí proti novým autům zastaraleji, ale v žádném případě neztrácí při srovnání kvality a zpracování materiálů. Verzi Long většinou zvolí lidé, kteří usednou na zadní sedadlo a řízení nechají na šoférovi. Zajímat je tak spíš bude výborně vymyšlené ovládání komfortních funkcí sedadel. Sledovat samozřejmě může svůj oblíbený pořad na vestavěné televizi.
Interiér Audi A8 L W12 je pěkným místem, ať už sedíte na místě řidiče, nebo odpočíváte v druhé řadě. Oproti předchozí generaci se vyznačuje výrazně lepší atmosférou, konektivitou a prostorností zadních sedadel. I tak je ale z dostupných informací vidět, že A8 nabízí méně místa než sedmičkové BMW nebo Mercedes-Benz S-Class. Pokud také máte hodně přes 180 cm, tak v druhé řadě možná budete bojovat s nedostatkem místa na hlavu. Probíraným problémem A8 je také menší zavazadlový prostor. Nebojte se ale, vše potřebné se do něj bez problému vejde.
Foto: Dan Černoch
" ["post_title"]=> string(69) "Test Audi A8 L W12: Na řidiče zapomeňte, tohle chcete řídit sami" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(62) "test-audi-a8-l-w12-na-ridice-zapomente-tohle-chcete-ridit-sami" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:26:09" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:26:09" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=18783" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [8]=> object(WP_Post)#14918 (24) { ["ID"]=> int(18649) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2021-01-28 18:51:00" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2021-01-28 17:51:00" ["post_content"]=> string(5559) "Proč mnohé přitahují právě slabší auta a nejezdí raději pouze výkonnými? Vždyť dnes už není problém koupit auto s výkonem kolem 200 kW, kde už se při svižnější jízdě po okresce budete pěkně hýbat kupředu. Při jízdě ve slabším autě se totiž výrazně snadněji a rychleji dostanete na limity a tam je jízda přece nejvíce zábavná. Tyto vozy jsou také méně nákladné na provoz a v mnoha případech si je můžete poměrně snadno upravit podle svého gusta. Pojďme se tak podívat na výběr nejlepších aut s výkonem do 100 kW na českém bazaru.
Mazda MX-5
každému snad muselo být jasné, že v tomto výběru v žádném případě nebude chybět Mazda MX-5. Tato legenda mezi malými sportovními vozy má obrovskou fanouškovskou základnu. Pořád nechápete, proč je tento vůz tak zajímavý? Mazda MX-5 poskytuje řidiči obrovské množství zábavy při řízení, má výborné jízdní vlastnosti je skvěle vyvážená. Je to dokonalý příklad toho, že k zábavě přemíru výkonu nepotřebujete. Pokud tedy hledáte nějakou víkendovku, tak by právě MX-5 na seznamu chybět neměla.
Alfa Romeo Spider
Někdy také označována jako "Ferrari junior". K italským vozům patří hlavně nádherný zvuk a stylový vzhled. Tato očekávání naplníte právě s Alfou Spider. Zajímavá je také svou cenou, ale dejte si pozor na to, že pokud budete dlouho čekat, tak si nejspíš připlatíte. Ceny pěkných kousků jdou totiž jen nahoru. Dá se říct, že v aktuální době jsou jejich ceny na minimu. Alfa Romeo Spider vás zaujme skvělým motorem, perfektními jízdními vlastnostmi a vyspělou technikou.
Peugeot 205 GTI
Peugeot 205 GTI je naprostá ikona mezi malými vozy. Už podle vzhledu je jasné, že s tímto obratným malým vozem bude spousta zábavy. V nabídce automobilky vydržel jen deset let, ale na trhu s ojetými auty je vyhledáván dodnes. A najít pěkný zachovalý kousek není nic jednoduchého. Verze GTI disponují upraveným motorem a podvozkem, aby vám zajistili co nejvíce zábavy na vaší oblíbené okresce nebo na okruhu.
Audi Coupé GT
Když se bavíme o Audi Coupe GT, tak si nejde nevzpomenout na legendární skupinu B a Audi S1. Pod kapotou najdete legendární pětiválec Audi s nezapomenutelným zvukem. Tyto auta se i ve vyšších rychlostech cítí jako doma a vy si tak můžete užít rychlejší přesuny bez toho, aby auto působilo nervózně. Group B má prostě hluboko v sobě.
Toyota Corolla AE86
Legendární japonské auto, které má kořeny hluboko v driftování. Toyota Corolla GT, jež disponuje interním označením AE86, má po celém světě tisíce fanoušků, kteří tento vůz přímo uctívají. Japonský sporťák má přitom poměrně jednoduchou koncepci. Motor najdete vepředu a poháněna jsou zadní kola. Výkon se pohyboval od 77 do 92 kW, což ale na takto lehký vůz krásně stačí. Podle majitelů je automobil v zatáčkách zcela neutrální a záleží tedy jen na vás, kam ho nasměrujete.
Síla, rychlost a pohodlí většinou řadí na první místo v seznamu způsobů, jak se automobilky snaží upoutat pozornost kupujícího. Období prosperity vede k luxusním prvkům, jakými může být třeba klimatizace, útulné interiéry s ambientním osvětlením, střešní okna a systémy pro zabavení posádky během dlouhých cest. Denní dojíždění do práce také znamená, že množství lidí tráví více času ve svých automobilech než třeba v domácnostech. Rychlá bezpečná auta nám umožňují stáhnout tento čas na minimum. Pojďme ale společně prozkoumat opačný konec spektra. To si oblíbili hlavně lidé, kteří se autem dostávají z bodu A do bodu B. A tyto rychlost je nějak výrazně nezajímá.
Peel P50
Jestli rádi štvete ostatní účastníky provozu svou pomalou jízdu, tak v Peel P50 se můžete plazit opravdovým šnečím tempem. Možná budete brzdit i cyklisty. Peel P50 je svým způsobem zajímavé. Stojí pouze na třech kolech a jeho délka je 104 centimetrů a šířka 130 cm. P50 také získal Guinnessův světový rekord pro nejmenší vyráběné auto. Připomíná spíše legrační červená a žlutá hrací auta, která se proslavila v osmdesátých a devadesátých letech. Ale i ty mají čtyři kola. Pokud budete spěchat na schůzku v kanceláři, tak to raději vzdejte. Díky své nízké hmotnosti, malému designu a motoru z mopedu jen těžko překročí rychlost 56 kilometrů v hodině. A samozřejmě se v něm snažte vyhýbat slepému úhlu. Bezpečnost není u Peel P50 vysoká. Jestli se vlastně o bezpečnosti dá mluvit.
Aixam Coupe
Aixam Coupe je nepochybně nejlépe vypadající vůz na tomto seznamu. S roztomilým výkonem 5,6 koňských sil se budete muset hodně snažit, abyste zažili alespoň trošku zábavy na cestě. Můžete se tady ale zabavit jízdou, kdy se budete snažit minimalizovat spotřebu paliva. Když ho ale porovnáme s Peel P50, tak se svými dvěma dveřmi, čtyřmi pneumatikami a dokonce i malým prostorem v kufru je Aixam o několik světelných let před Peel P50. Ptáte se na rychlost Aixamu Coupe? Ke zrychlení z 0 na 100 km/h žádné oficiální data ani nenajdete.
Tata Nano
Ušetřit benzín, čas, peníze a body je možné s tímto indickým mini vozem. Všechny vtipy stranou, pokud se do toho vozu dostanete. tak buďte velmi opatrní. Tata Nano narazil na některé nefunkční bezpečnostní systémy pozdě a jeho generální ředitel byl odsouzen za to, že tyto problémy včas nenechal odstranit. Pokud se navzdory těmto informacím v nejbližší době ocitnete v Tata Nano, možná vás uklidní, že v tomto voze nemusíte být uvězněni sami. Je to jediné auto na tomto seznamu s velkými čtyřmi dveřmi.
Renault Twizy
Sníte někdy o tom, že byste se po městě projížděli ve velkém kočárku? O rychlost se tady přece vůbec nabudeme zajímat. Jak rychle zrychlí na 100 km/h? Nikdy. Ale za název jazykového twisteru a neobvyklý design můžete získat zajímavé komplimenty. Představte si lepší golfový vozík, navržený mimozemšťany a v podstatě bez dveří. Tak, a takhle navrhnete Renault Twizy. S maximální rychlostí 17 km/h a výkonem 17 koní je jedním z nejsilnějších vozů na seznamu nejpomalejších vozidel. Než dáte dohromady nějaké plány, tak se podívejte do aplikace počasí, protože tento mini vůz bez dveří znemožňuje cestování v nepříznivém počasí.
Volkswagen Super Beetle Convertible
Nyní se vlastně musíme zamyslet nad tím, jak se dokázal Volkswagen dostat na seznam nejpomalejších aut na světě? Vždyť už v té době disponoval turbem přeplňovanými motory. I když tento Volkswagen Beetle Convertible z roku 1973 zanechá ostatní na tomto seznamu v prachu, tak zrychlení z nuly na sto celých 23,7 je bolestivě pomalé. I když to nemusí znít jako dlouhé čekání, tak automobiloví nadšenci vědí, že takový čas je vlastně smutný. Ale kabriolet Super Beetle vás dokáže zaujmout něčím jiným. Je kultovní, roztomilý, pohodlný, stylový, poutavý a zábavný při řízení. Složte střechu dolů, ucítíte vánek ve vlasech a už nikdy nepřekročíte rychlostní limit.
Nadvláda Multivanu je v posledních letech ohrožena stále lepší konkurencí. S příchodem modelu Staria má zákazník dalšího brouka v hlavě. Extravagantní novinka sází na diesel 2,2 CRDi, vzdušný interiér a příjemné jízdní vlastnosti. Pohoda na palubě zaručena i při plném obsazení devíti člennou posádkou.
Základní informace
- Délka: 5 253 mm
- Šířka: 1 997 mm
- Výška včetně ližin: 1 990 mm
- Rozvor: 3 273 mm
- Světlá výška: 186 mm
- Palivo: Diesel
- Výkon: 130 kW
- Převodovka: 8stupňový automat
Nabídka pohonných jednotek
Hyundai si pro nás v případě volby pohonné jednotky nepřipravil žádné velké překvapení. Rozhodně za to buďme rádi. Pod kapotou se tak objevuje dieselová jednotka 2,2 CRDi, která je pro daný model adekvátní motorizací. Při porovnání s konkurentem v podobě VW Multivan, jenž nabízí diesel, benzín a plug-in hybrid, je patrné, že Hyundai vsadil vše na jednu kartu. Ostatně konkurence z koncernu Stalentis (Peugeot, Citroen, Opel) nabízí své velkoprostorové vozy pouze v čistě elektrickém provedení. Z tohoto pohledu je tak volba dieselového agregátu 2,2 CRDi tím nejlepším, co mohlo potencionální zákazníky potkat.
Přeplňovaná čtyřválcová jednotka se zdvihovým objemem 2 199 cm3 nabízí maximální výkon 130 kilowatt, respektive 177 koňských sil při 3 800 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment dosahuje na příjemných 430 Nm. v rozmezí od 1 500 do 2 500 otáček za minutu. Průměrná spotřeba se odvíjí především od zatížení vozu. Při obsazení pětičlennou posádkou se spotřeba pohybuje okolo devíti litrů na sto kilometrů.
Vznětová jednotka se v základním provedení pojí se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem jedné nápravy. V nabídce však nechybí ani verze s automatickou osmistupňovou převodovkou a dokonce i pohonem obou náprav. V případě pohonu všech kol nelze konfigurovat s manuální převodovkou. Do našeho redakčního testu se dostala verze s osmistupňovým automatem a pohonem předních kol.
Týdenní soužití s vozem
Extravagantní MPV
Byť by se mohlo zdát, že v případě osobních dodávek mají designéři hodně svázané ruce, Jihokorejci dokázali načrtnout a následně zavést do výroby opravdu originální až extravagantní kousek. Na první pohled si design tohoto vozu zamilujete nebo vás prostě bude dráždit vždy, když Starii potkáte na silnici.
Příď vozu je nezaměnitelná. Tenká linie ledkového světelného podpisu v kombinaci s níže položenými reflektorovými Bi-LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel (HBA) dávají vozu punc luxusní dodávky. To samé platí při pohledu na záď vozu, kde své místo našly opravdu rozměrné zadní LED svítilny s originální grafikou, kterou si rovněž s ničím jiným nespletete.
Dalším charakteristickým prvkem nové Starie jsou velké prosklené plochy. V přední části vozu je na můj vkus do interiéru až moc vidět, stejně tak i do zbytku interiéru. Bohužel i v případě výbavy Style chybí tónování skel, a tak si ve voze připadáte jako v akváriu. Absence tónování skel však není neřešitelná věc. Rozhodně ji doporučuji, protože i páté dveře jsou komplet průhledné, a tak dáváte celé ulici na odiv složení zavazadelníku.
Interiér
Po otevření rozměrných dveří se v plné kráse odhalí vzdušný interiér. Kdo má rád hodně místa, světla a pocit maximální svobody pohybu za volantem, bude ze Starie maximálně nadšený. Celá koncepce palubní desky je založena na jednoduchém a čistém designu. Z toho pak následně vyplívá i onen pocit vzdušného interiéru, který samozřejmě ještě umocňují velké prosklené plochy a panoramatické střešní okno.
Přístrojový štít je řešen samostatně stojícím displejem s přehlednou grafikou a zobrazením veškerých údajů palubního počítače. Jelikož jsou budíky posazeny hodně vysoko, absence head-up displeje nevadí. Středový panel nabízí 10,25palcovou obrazovku infotainmentu s navigačním systémem. Nechybí možnost konektivity v podobě Android auto či Apple CarPlay. Obrazovka infotainmentu není nakloněna směrem k řidiči, nicméně čitelnost zůstává bez výhrad. Snad jen mohl být displej posunut více směrem k řidiči namísto umístění tlačítka pro výstražná světla a signalizaci zapnutých bezpečnostních pásů. Infotainment nabízí intuitivní ovládání, snad jen grafické zpracování navigačního systému by si zasloužilo pořádnou modifikaci. Stejně tak rozlišení parkovací kamery.
V přední části interiéru potěší opravdu velkorysá nabídka odkládacích prostor. Začněme schránkou před přístrojovým štítem, za obrazovkou infotainmentu, přihrádka před spolujezdcem, ve výplních dveří, vedle voliče automatické převodovky a skvělý stolek s odkládacími prostory vznikne po sklopení prostředního sedadla v přední řadě sedadel.
Variabilita
Staria je nabízena ve dvou uspořádáních interiéru, základem je devítimístné uspořádání (3+3+3). Ve výbavě Luxury je pak interiér řešen dispozicí (2+2+3), celkem tedy sedmimístný interiér zaměřený ještě na větší pohodlí převážených osob.
Díky kolejnicím je možné druhou a třetí řadu sedadel posouvat. Háček je však v tom, že nelze posouvat libovolně, tak jako u Multivanu. Druhá a třetí řada sedadel mají své základní postavení, a pak je lze posunout o jednu pozici vpřed a zafixovat. Dále lze sklopit opěradla či sedadla vyjmout. Oproti německému sokovi však nelze posuvné lavice zafixovat v libovolné pozici a tím celková variabilita interiéru dostává na frak. Každopádně v základních pozicích druhé a třetí řady lze jednoznačně konstatovat. Každý cestující má dostatek prostoru a pohodlí i na dlouhé cesty. Zároveň za třetí řadou sedadel zůstává dostatek prostoru pro uložení zavazadel. Devítimístná verze nabízí objem kufru v rozmezí od 831 do 1 303 litrů. V případě zachování pouze přední trojice sedadel nabízí Staria maximální objem až 4 935 litrů.
Jízda
Pod kapotou pracuje výše zmíněná jednotka 2,2 CRDi v kombinaci s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem přední nápravy. Z mého pohledu se jedná o nejlepší konfiguraci pro drtivou většinu zájemců. Pohon obou náprav bych volil pouze v případě, kdy cestujete pravidelně do horských středisek. V opačném případě je čtyřkolka pro jízdu v převážně městském provozu naprosto zbytečná. Ušetříte rovných 50.000 Kč a nemusíte se obávat nákladného servisu v případě poruchy pohonu obou náprav.
Výkon 130 kilowatt je pro většinu situací naprosto dostačující. Potěší 430 Nm., které dokážou vůz s hmotností okolo 2,4 tuny příjemně a agilně rozpohybovat. Celkový projev hodnotím jako velmi kultivovaný. Spotřeba okolo devíti litrů je v naprostém pořádku, potěší i dobré odhlučnění a minimum vibrací. Přítomnost automatické převodovky významně povyšuje celkový komfort za volantem. Automat nikterak neubírá z výkonnostního potenciálu 177 koňských sil, naopak příjemně a kultivovaně řadí přesně podle potřeby. Snad jen vzhled voliče automatické převodovky by mohl vypadat trochu hodnotněji. Takto mi připomíná staré ovladače od klimatizace v dovolenkových destinacích. Každopádně funkčnost a součinnost s dieselovou jednotkou a pohonem přední nápravy je bez výhrad.
Potěší celkový dojem z řízení, za volantem se cítíte spíše jako ve velkém SUV nežli v dodávce. Vysoký posez, skvělý výhled všemi směry potěší nejen v městském provozu ale i při dlouhých štrekách napříč Evropou. Podvozek je někde na půli cesty mezi zmíněným SUV a dodávkou. Rozvor 3 273 milimetrů se jednoduše někde musí projevit. V některých momentech záď trochu plave, při zatížení naopak hezky houpe přes výmoly. V celkovém hodnocení je podvozek rozhodně plusem Starie. Schopnost filtrovat široké spektrum nerovností a celková jízdní stabilita dodávají pocit komfortu a bezpečí.
Výbava a ceník
Hned na úvod jedna dobrá zpráva. Základní provedení se vlezlo pod hranici jednoho milionu korun. Konfigurace Comfort vyjde na 949 990 Kč, nabízí diesel 2,2 CRDi, šestistupňovou manuální převodovku, pohon přední nápravy, devítimístné uspořádání interiéru a bohatou základní výbavu. Druhý stupeň výbavy Smart již nabízí možnost volby mezi automatem a manuálem a taktéž pohonem obou náprav. Zde se pohybujeme na částkách v rozmezí od 1,1 do 1,2 milionu korun. Výbava Style nabízí totožné volby pohonného ústrojí jako verze Smart. Přidává však bohatší výbavu a možnost implementace paketu Premium v hodnotě 60.000 Kč. Výbava Style se pohybuje v rozmezí 1,15 až 1,25 milionu korun.
- (Kožené čalounění sedadel, ventilovaná přední sedadla, 360° kamerový systém SVM, kamerové sledování mrtvého úhlu BVM a video komunikace s cestujícími na zadních sedadlech)
Výbavový stupeň Luxury nabízí sedmimístný interiér, automatickou převodovku a možnost volby mezi pohonem 4x2 či 4x4. Zde se částka již nebezpečně přiblížila k hranici 1,5 milionu korun. Konkrétně si budete muset připravit 1 449 990 Kč, respektive 1 499 990 korun v případě čtyřkolky.
V základní výbavě Comfort na vás bude čekat:
- 17" ocelová kola, pneumatiky 215/65 R17, plnohodnotná rezerva
- Reflektorové halogenové přední světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel (HBA)
- Nárazníky a maska chladiče v barvě vozu
- Vnější zpětná zrcátka v barvě vozu s integrovanými ukazateli směru
- Přední a zadní zástěrky
- Boční, manuálně posuvné dveře pravé i levé
- Zadní dveře zavazadlového prostoru výklopné nahoru
- Vyhřívání zadního skla
- Druhá a třetí řada sedadel posuvná a sklopná, druhá řada sedadel v poměru 60:40
- Výklopný sedák třetí řady
- Látkové čalounění sedadel
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče
- Digitální přístrojový panel „Supervision“ s 10,25" barevným displejem
- Zadní parkovací senzory
- Zadní parkovací kamera s obrazem na displeji rádia/navigace
- Přihrádka nad čelním sklem (nelze s panoramatickým oknem)
- Uzavíratelná přihrádka na palubní desce před řidičem
- Manuální klimatizace se samostatnými výdechy pro druhou a třetí řadu sedadel
- Výdechy topení pro druhou řadu sedadel
- Tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost ISLA
- Elektricky ovládaná přední okna, s funkcí jednodotekového ovládání
- Elektricky ovládaná vnější zrcátka s funkcí elektrického sklápění
- 12V zásuvka a 2× USB konektory vpředu
- USB konektory pro cestující vzadu
- Palubní počítač
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, sklopný klíč
- Inteligentní klíč a startování tlačítkem
- Vyklápěcí boční okna pro druhou řadu sedadel
- Rádio s 8" dotykovým displejem, RDS, DAB a MP3 přehrávačem, USB a funkce bezdrátového připojení Android Auto a Apple CarPlay
- Bluetooth handsfree, ovládání audiosystému na volantu
- Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy před. sedadel, okenní airbagy
- Antiblokovací systém ABS + stabilizační systém ESP + multikolizní brzda MCB
- Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích – LKA, sledování únavy řidiče DAW
- Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích – LFA
- Autonomní nouzové brzdění FCA s detekcí chodců, cyklistů
- Upozornění na cestující vzadu RSA
- Automatické tísňové volání eCall
- Kontrola tlaku v pneumatikách
- Imobilizér
Hodnocení
Hodnocení vozu vychází z týdenního testování, kdy se v této době snažím odhalit zásadní výhody i nevýhody koupě tohoto vozu. V některých ohledech se jedná o drobné výtky, které pro jiného jsou nevýznamnou položkou v seznamu negativ či pozitiv.