Pokud my, Evropané zatoužíme po malém, pohledném a setsakramentsky rychlém hatchbacku vyladěného inženýry oddělení Renault Sport, máme jednu jedinou možnost, kterou je Renault Clio R.S. Pokud žijete v Brazílii, či v jiném státě Jižní Ameriky mátu další možnost. Tou je Renault Sandero R.S.
Rychlé Sandero?!
Ano, čtete správně. Opravdu jsem uvedli Sandero R.S. Renault totiž s obrovským úspěchem vyváží do Jižní Ameriky modely, které se v Evropě prohání s emblémem Dacia. Příkladem jednoho takového úspěšného přeznačení je Renault Duster Oroch. To není nic jiného než běžná Dacia Duster s korbou, pro převezení lehkého nákladu.
Kdo s koho?
Máme zde tedy dva soupeře. Evropské zastoupení Renaultu reprezentuje Clio R.S., zatímco Jižní Amerika vysílá do boje Sandero R.S. Kdo se stane vítězem tohoto srovnání?
Cena hovoří jasně
Začněme tím, co Čechy trápí vždy ze všeho nejvíce a to je cena. Zde jistě nikoho nepřekvapí vítězství jihoamerického zástupce. Zatímco Clio RS vyjde se základní výbavou na 576 900 Kč, Sandero se chlubí základní cenovkou 358 000 Kč.
Samotná cena nám samozřejmě nic neřekne, pokud nevíme co vše nám za ni vůz nabídne.
Co Clio nabízí?
Začneme opět u evropského zástupce automobilky s broušeným diamantem ve znaku.
Na papíře jasný vítěz
Clio RS je poháněné oturbeným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,7 litru. Ten nabízí při šesti tisíci otáčkách za minutu výkon 197 koňských sil. Díky tomuto agregátu dosahuje vůz maximální rychlosti 230 km/h a z nuly na sto dokáže zrychlit za 6,7 sekundy. V potaz bychom měli samozřejmě brát i spotřebu paliva. Tu Renault uvádí v následujících číslech: 8,1 litru na 100 km při pohybu po městě, 5,1 mimo město a 6,3 litru na 100 km, při kombinované jízdě.
Pořádný atmosférický dvoulitr
Pokud mluvíme o motoru a jeho výkonech je jisté, že ani tuto bitvu Sandero R.S. neprohraje. Pod svou kapotou ukrývá dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 145 koní a šestistupňovou manuální převodovkou (Clio R.S. je k dispozici pouze s automatickou převodovkou). Toto stádo dokáže malý hot-hatch rozvášnit až na 202 km/h a vůz sprintuje z nuly na sto za rovných osm vteřin.
Sofistikované Clio, nebo staromódní Sandero?
Podle papírových hodnot tak jasně vítězí Clio, které nabízí mnohem vyšší výkon a jistě i lepší jízdní vlastnosti.
Je ale vysoký výkon opravdu vše?
Nevyměnil by leckterý automobilový fanda pořádný atmosféricky plněný motor za moderní a úspornou jednotku s turbem? A který „petrolhead“ by dal přednost automatické převodovce před pořádným manuálem?
Pokud se tedy zamyslíme zda-li bychom rádi uvítali Renault Sandero R.S. i u nás, na starém kontinentě, odpověď zní jednoznačně: Ano!
Bohužel vinou evropských emisních limitů a dalších nesmyslných paragrafů, které se snaží zachránit lední medvědy pro další generace se podobných hot-hatchů v našich končinách dočkáme jen velmi těžko.
Foto: Youtube.com