Kdo by neměl rád rychlé kombíky a vlastně ani nezáleží na tom, o jakou značku se jedná a jaký druh paliva se do nich tankuje. Tyto vozy vám umožní odvézt pohodlně děti do školky, do kufru možná dáte i menší skříňku či velký nákup a až tohle všechno vyložíte, tak se můžete dokonale (ale bezpečně) vyřádit na okreskách. Na webu Sportovnivozy.cz jsme tedy vyfitrovali kategorii Sportovní kombi, maximální cenu dali 200 000 Kč a vybrali jsme pro vás ty nejlákavější nabídky.
Subaru Legacy Twinturbo GTB
Najeto: 48 000 Km
Výkon: 206 kW (280 koní)
Cena: 185 000 Kč
Jak krátce popsat tohle Subaru Legacy Twinturbo GTB? Výkon 280 koní, tlumiče Bilstein, pružiny z STI, brzdy z STI a nájezd pouhých 48 000 kilometrů? To zní jako sen fanoušků japonskou automobilů, kteří už ale mají děti, které je potřeba odvézt do školky. Nebo chtějí s takovým poměrně nevinně vypadajícím autem potrápit novější vozy.
Saab 9-3 Sportcombi
Najeto: 208 000 Km
Výkon:154 kW (209 koní)
Cena: 80 000 Kč
Poměrně snadný způsob, jak se dostat do švédské stíhačky. Legendární Saab 9-3 Sportcombi vypadá z fotek velice pěkně a navíc tím prodloužíte tradici této již neexistující automobilky. Výkon 154 kW vám krásně vystačí na svižnou jízdy a po celou dobu jízdy budete sedět ve známém na řidiče soustředěném interiéru. Tyto auta z cest pomalu mizí a to je kvůli jejich výborným motorů a charakteristickému vzhledu škoda.
Mitsubishi Legnum VR-4 Type-S
Najeto: 199 000 Km
Výkon: 246 kW (335 koní)
Cena: 175 000 Kč
Japonské kombi Mitsubishi Legnum VR-4 Type-S s motorem VR-4 o objemu 2,5 litru a pohonem všech kol nejspíš zaujem ty, kteří chtějí auto pro pohodlné každodenní ježdění s relativně nízkou spotřebou. Ptáte se proč? Má totiž automatickou převodovku a tento Legnum je též vybaven LPG systémem. Dále je zajímavý také stavitelným podvozkem.
Audi S4 B5 Avant
Najeto:264 000 Km
Výkon:195 kW (265 koní)
Cena: 160 000 Kč
Kdo z automobilových nadšenců by neznal legendární Audi S4 B5 s motorem V6 o objemu 2,7 litru a dvěma turby. Vzhledem ke staršímu roku výroby již dnes mají tyto kousky více najeto a musíte se tedy připravit na to, že to nebude jen „sednout a jezdit“. V opačném případě už si musíte docela dost připlatit. U těchto motorů zkontrolujte hlavně stav turbodmychadel a úniky motorového oleje pod hlavami motoru. Tento kousek má udělanou spojku, přední nápravu a postaven je na líbivých BBS kolech.
Ford Mondeo ST
Najeto: 245 000 Km
Výkon: 210 kW (286 koní)
Cena: 189 000 Kč
Pokud chcete již upravený motor, abyste se tím nemuseli zabývat vy, tak tohle může být zajímavá nabídka. Motor 2.5T je upraven na Stage 2, což znamená, že má otevřené sání, lepší intercooler, laděný výfuk a podobně. Potěší již udělané rozvody, spojka a brzdy. Pokud si ale chcete auto upravit sami po svém, tak pravděpodobně hledejte jinde. Ford Mondeo ST je celkově zajímavé praktické auto, které vám při výběru správného agregátu vyčaruje úsměv na tváři.
" ["post_title"]=> string(52) "TOP 5 bazarových rychlých kombíků do 200 000 Kč" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(47) "top-5-bazarovych-rychlych-kombiku-do-200-000-kc" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:25:06" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:25:06" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=17877" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [1]=> object(WP_Post)#18798 (24) { ["ID"]=> int(17057) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2020-05-21 13:16:06" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2020-05-21 11:16:06" ["post_content"]=> string(5060) "Kategorie vozů SUV se těší velké oblibě a většinou jsou sporotovně-užitková vozidla první volbou při výběru nového rodinného auta. Pro tyto prostorné vozy již dávno neplatí, že jsou pouze pro bohatší. Na trhu v posledních letech zastoupily kombíky, oproti kterým si za SUV tedy připlatíte. Rozdíly v cenách již ale dnes nejsou tak veliké a proto si zde můžeme předvést hned několik SUV vozů s cenou do 350 000 Kč. Dnes se tedy nepodíváme na nejlepší SUV auta, ale právě na ty nejlevnější.
Kia Stonic
Za 345 000 Kč dostanete od jihokorejské značky atmosférický čtyřválec o objemu 1,25 litr, který generuje výkon 84 koní. Na bezpečí posádky v případě nehody dohlédne 6 airbagů a o pohodlí se postará manuální klimatizace. Vepředu rozhodně zaujme rádio s dotykovou obrazovkou, které má velikost 7 palců. Výborný přehled o dění na silnici zajistí světlomety projektorového typu.
Opel Crossland X
Nejlevnější verze tohoto SUV vás vyjde na 326 000 Kč a získáte poměrně zajímavou výbavu. Pod kapotou je atmosférický čytvřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 81 koní. Převodovka je zde manuální a na dlouhých cestách rozhodně oceníte tempomat. Dále nechybí elektricky ovládaná přední okna i zrcátka, ve výbavě je autorádio a také všechny povinné asistenty, díky kterým se dostanete bezpečně do cíle cesty.
Dacia Duster
Co by to bylo za žebříček nejlevnějších vozů, kdyby tady chyběla Dacia. Ceník Dacie Duster startuje už na ceně 265 000 Kč, což je nižší cena než u většiny osobních automobilů. Dostanete litrový tříválec o výkonu 100 koní, který disponuje pěknou nízkou spotřebou. Na něj je připojena manuální pětistupňová převodovka. Dále nechybí omezovač rychlosti, elektrické přední okna a centrální zamykání. Pokud je váš budget 350 000 Kč, tak si budeme moci navolit pěknou výbavu.
Lada Xray
Cena prostorné Lady začíná na 335 000 Kč. Tohle kompaktní SUV sdílí platformu s Daciou Duster, ale pod kapotou má 1,6 litr s výkonem 106 koní. Už v základu nechybí ochrana motoru a motorového prostoru, centrální zamykání a elektrická přední okna.
Bonusový dražší tip:
Hyundai Kona
Cena tohoto vozu začíná až na 369 000 Kč. Dostanete manuální šestistupňovou převodovku, kterou bude do pohybu uvádět litrový motor s výkonem 120 koní. Už v základní výbavě dostanete anatomická sedadla, centrální zamykání, tempomat, autorádio s ovládáním na volantu a automatický světelný senzor.
" ["post_title"]=> string(46) "Nejlevnější SUV do 350 000 Kč - Co vybrat?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(39) "nejlevnejsi-suv-do-350-000-kc-co-vybrat" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:23:51" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:23:51" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=17057" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [2]=> object(WP_Post)#18795 (24) { ["ID"]=> int(16493) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2020-03-16 17:10:09" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2020-03-16 16:10:09" ["post_content"]=> string(8552) "Existuje nadšenec do aut, který by neznal Audi A6 Allroad? Tento vůz je dokonalým spojením prostorného rodinného kombíku a terénního auta. Je proto skvělou volbou pro všechny, kteří se potřebují dostat k chatě po blátivé cestě, nebo si jen tak občas rádi vyjedou mimo zpevněnou cestu, ale do práce chtějí dorazit v reprezentativní manažerském voze. Díky luxusnímu vzhledu může být mnohým líto Allroad do špatných podmínek vytáhnout, ale pravda je taková, že je tam jako doma. Není proto divu, že přitáhl naši pozornost. Testovaná Audi A6 Allroad je z roku 2013, pohání ji naftový šestiválec 3.0 o výkonu 180 kW a má najeto 170 000 kilometrů.
Tolik oblíbený šestiválec 3.0 TDI
Pod kapotou tohoto vozu se mohou nacházet celkem 4 varianty motoru a testovaný kousek disponoval dobře známým 3.0 TDI o výkonu 245 koní. Díky různým úpravám se ho automobilce podařilo oproti předchozí generaci odlehčit o celkem 30 kg, což se pozitivně projevilo na problému s nedotáčivostí a zlepšila se i spotřeba. Spotřeba ve městě se pohybuje kolem 11 l na 100 km, mimo město 9 l na 100 km a při jízdě na dálnici se dostane na krásných 7,5 litru. V režimu Dynamic je potřeba počítat se spotřebou o cca 1 litr vyšší. Výkonnostní rezerva se pozitivně projevuje na jízdním komfortu a zážitek z klidné jízdy nepřerušuje žádné podřazování v kopcích a podobně.
Polykač dálničních kilometrů
Při ustálené rychlosti 130 km/h není problém dostat se na spotřebu 6,9 litru, jelikož motor se ustálí na pouhých 1 900 otáčkách. Pokud pojedete rychlostí 100 km/h, tak bude auto točit cca 1 550 otáček a spotřeba do dostane až na 6,2 litru. V reálu má motor od 2 000 otáček síly naprostý dostatek a má rád svižnější jízdu. Když k tomu připočteme fakt, že vysoký komfort v tomto voze máte i při 200 km/h, tak je to ideální auto na dlouhé cesty. Oceníte zajisté příjemnou odezvu na plyn a fakt, že i při motoru v tahu uslyšíte i trávu růst. Zvuk motoru je velice tlumený a pokud je pořádný rámus vaší prioritou, tak tady budete spíš zklamáni.
Chcete si vypočítat cenu za ujetý kilometr? Vyzkoušejte kalkulačku průměrné spotřeby
Co převodovka v Audi A6 Allroad 2013?
Když jsme u otáček motoru v různých rychlostech, na něž má velký vliv převodovka, tak se na ni podívejme. Pro úplnost si uvedeme, že vůz je vybaven převodovkou S tronic. Ve 155 000 kilometrech byla potřeba větší oprava převodovky kvůli špatné spojce, jelikož začala brzo řadit a auto ztrácelo výkon. Jak jsme ale byli informováni, tak vůz byl používán k tahání karavanu o celkové hmotnosti 1 900 kg, což mělo pravidelně na převodovku velký dopad. Po opravě řadí opět neznatelně.
Vzduchový podvozek bývá často problémem
Dostaňme se ale k pravděpodobně nejdůležitější věci, kvůli které si lidé Allroad kupují. A tím je standardně dodávaný vzduchový podvozek. Pomocí jízdních režimů můžete ovlivnit světlou výšku v rozmezí až 60 milimetrů. To doplňuje asistent sjíždění svahů a ukazatel náklonu. Při největším zvýšení podvozku je maximální rychlost omezena na 40 km/h. Tyhle informace si ale přečtete všude a řekněme si tedy, jaký je život se vzduchovým podvozkem. Během 170 000 kilometrů byly potřeba dvě opravy, přičemž jeden úkon bychom ani za opravu neoznačili.
Opravy vzduchového podvozku u testovaného Allroadu
Po zhruba roce provozu došlo k rozpojení kontaktů systému podvozku. Vůz mohl nadále pokračovat v cestě a rychlostí omezenou na 60 km/h se majitel dostavil do servisu, kde byla oprava provedena v rámci záruky. Později bylo potřeba vyměnit zadní vaky, přičemž cena za materiál se pohybovala kolem 11 000 Kč a cena instalace se bude samozřejmě odlišovat pode servisu.
Příjemné brzdy a dlouhá životnost brzdových destiček
Na motor i převodovku jsem se již podívali, tak nám zbývají ještě brzdy. Na váhu a výkon vozu jsou naprosto dostatečné a příjemné. Po dobu života tohoto kousku s nimi nebyl problém a první výměnu brzdových destiček si vyžádaly až v 57 000 kilometrech. Majitel má též možnost srovnání s Audi Q7, kde byla potřeba výměna brzdových destiček už v 17 000 kilometrech.
" ["post_title"]=> string(69) "Test Audi A6 Allroad: Jak drahý je život s manažerským offroadem?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(63) "test-audi-a6-allroad-jak-drahy-je-zivot-s-manazerskym-offroadem" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:22:17" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:22:17" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=16493" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [3]=> object(WP_Post)#18800 (24) { ["ID"]=> int(16272) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2020-02-21 13:13:52" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2020-02-21 12:13:52" ["post_content"]=> string(10559) "Chtěli byste si koupit nové auto, ale máte na něj vyhrazen pouze omezený rozpočet? V dnešní době již naštěstí není problém koupit si úplně nové auto, které je levnější než velké množství ojetin. Pokud vaše volba není ojetina s pravděpodobně lepší výbavou a silnější motorem, tak se pojďme podívat na to, jaké automobily si můžete koupit za malé peníze.
Nejlevnější auta vás dokážou příjemně překvapit
Pokud nevlastníte ropný vrt někde na blízkém východě, tak koupě nového automobilu je znatelný zásah do rozpočtu. Je to vždy důležité rozhodnutí, které vám doporučujeme co nejlépe zvážit a v ideálním případě se pobavit s vlastníky vozů, nad jejichž koupí přemýšlíte. Můžete totiž získat poznatky, které se rozhodně z reklamy nedozvíte. V tomto článku se tedy nebudeme věnovat ojetým vozům, ale právě zbrusu novým kouskům, které si odvezete rovnou od prodejce. Nejlevnější vozy mají několik společných znaků, mezi kterými je menší velikost, skromný motor a a často ještě skromnější výbava. Dá se ale narazit na výjimky, které velice příjemně překvapí. A právě na ty se podíváme.
Dacia Sandero
Od 179 900 Kč
Pohledný městský vůz s cenou 179 900 Kč? Lepší už to snad být nemůže. Tento hatchback vám nabízí pohodlí, pěkný seznam bezpečnostních systémů a zajímavý vzhled. Co se týká výkonu, tak vám bude muset stačit benzínový motor Sce o výkonu 73 koní nebo si připlatit za vyšší verzi, u které získáte až 100 koní.
Hyundai i10
Od 219 990 Kč
Co by to bylo za seznam nejlevnějších aut, kdyby tam chyběl model automobily Hyundai. Je to vskutku zajímavé auto, které vás i přes nízkou cenovku dokáže uvnitř překvapit. Pravidelné ježdění do práce v něm bude velice příjemné, ale na delší vzdálenosti bychom sáhli po něčem větším. A i to má Hyundai výborně ošetřené i několika super výkonnými modely.
Renault Clio
Od 259 900 Kč
Pokud Clio dokáže nadchnout jen trošku jako námi testovaný Renault Mégane, tak je to jedna z nejlepších možností. Disponuje zajímavým elegantním vzhledem a můžete si ho koupit s mnoha systémy, které vám usnadní každodenní ježdění. Pokud se navíc rozhodnete utratit více, tak si můžete vybrat mezi několika verzemi. Rozhodně zaujme i R.S. Line.
Kia Picanto
Od 229 980 Kč
Když nové Picanto porovnáme s jeho starší verzí, tak nám docela vyrostlo. To je samozřejmě pozitivní změna, ale litrový motor o výkonu 49 kW se možná bude chvilkami trošku trápit. Na jízdu městem ale pravděpodobně nádherně vystačí.
Mitsubishi Space Star
Od 239 850 Kč
Pokud máte rádi japonskou automobilovou kulturu, tak je pro vás v této kategorii tohle Mitsubishi pravděpodobně číslo jedna. Nabízí bezpečnost a výborné jízdní vlastnosti, přičemž je velice úsporné. Kombinovaná spotřeba se dle údajů výrobce pohybuje kolem 4,6 litru na 100 km.
Dacia Logan MCV
Od 194 900 Kč
Ideální rodinný kombík, se kterým se vejdete pod 200 000 Kč? Nabízí 5 plnohodnotných sedadel a v interiéru je dostatek místa pro pohodlný transport celé rodiny. Překvapí vás i množství odkládacích prostor.
Hyundai i20
Od 229 990,- Kč
Hyundai má v tomto žebříčku ještě jednoho zástupce, jehož cena se pohybuje kolem 230 000 Kč. Je jím větší brácha modelu i10, u kterého máte zajímavý výběr motorizací. Tou nejsilnější je 1.0 T-GDI s výkonem 120 koní. Získá si vás povedeným interiérem, exteriérem a úsporností.
Dacia Lodgy
Již od 299 900 Kč
Když jsme se v článku o nejlepších sedmimístných vozech věnovali tomuto typu velkých rodinných aut, tak by si své místo na seznamu zasloužila i Dacia Lodgy. V zavazadlovém prostoru najdete modulární sedadla, které můžete podle potřeby sklopit a změnit tak počet sedadel v autě.
Toyota Aygo
Od 256 900 Kč
Při pohledu do konfigurátoru vás okamžitě zaujme obrovský výběr nejrůznějších barev. S cenou cca 250 tisíc Kč je až u horní meze, ale zase nabízí zajímavý vzhled. Pokud si navíc vyberete zajímavou barvu, tak se můžete snadno odlišit od zbytku šedých a stejně vypadajících vozů na ulici.
Peugeot 108
Od 225 000 Kč
Krásný zástupce městských automobilů, se kterým se ale nemusí bát opustit městský habitat. Je to kompaktní obratný automobil, který si můžete koupit ve verzi hatchback nebo i s plátěnou střechou.
Fiat 500
Od 259 900 Kč
S cenou téměř 259 tisíc Kč se na náš seznam tento Fiat nedostal, ale jedná se o ikonu tohoto typu automobilů. Díky svému vzhledu si získá snad každého.
" ["post_title"]=> string(60) "11 nejlevnějších aut na trhu: Co koupíte za 250 000 Kč?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(53) "11-nejlevnejsich-aut-na-trhu-co-koupite-za-250-000-kc" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:22:32" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:22:32" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=16272" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [4]=> object(WP_Post)#18801 (24) { ["ID"]=> int(15956) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2019-12-30 13:27:00" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-12-30 12:27:00" ["post_content"]=> string(10561) "Máte velkou rodinu a poohlížíte se po voze, který by vám umožnil vzít ji celou na výlet? V tom případě by se vám mohlo hodit sedmimístné auto, o které již v dnešní době rozhodně není nouze. I když většina lidí ve voze vozí většinou maximálně pět lidí, tak automobilky myslí i na ty s velkými početnými rodinami, kteří by se bez sedmimístného auta neobešly. Často to nebývají nevzhledné líné krabice, ale disponují pěkným vzhledem a občas i pěknými motorizacemi. Jsou krásnou ukázkou toho, že pro převoz sedmi lidí nepotřebujete dodávku nebo MPV. Pojďme se na ně tedy podívat.
10. Range Rover Sport
Tento vůz je na pováženou, ale při cestě na chatu vás nezastaví bahnitá lesní cesta ani čerstvý sníh. Problémem je, že sedačky třetí řady jsou za příplatek a moc místa tedy třetí řada nenabízí. Třetí řada navíc není legálně schválena pro používání dětských sedaček.
9. Ford S-Max
Pokud jste odpůrci kategorie SUV, tak vás může zaujmout tohle MPV. Při porovnání se Volkswagenem Sharan je o chloupek menší, ale v interiéru je místa více než dostatek. Jezdit se s ním bude komfortně, disponuje povedeným podvozkem a v případě motoru 2.0 TDCi Zetec má i zajímavou dynamiku.
8. Citroën Grand C4 Picasso
Vzhled tohoto vozu je spíše otázkou vkusu, ale zalíbení si u někoho určitě najde. Jedná se o povedené MPV, ze kterého navíc máte skvělý výhled na všechny možné strany. Většinu funkcí ovládáte přes dotykový displej a variabilita sedaček je naprosto výborná.
7. Volvo XC90
Komu by se při spojení rodinné auto nevybavila automobilka Volvo. Svou rodinu povezete pohodlně a hlavně bezpečně. V případě nového modelu si musíte vystačit se čtyřválcem, ale zbytek auta vás nemůže zklamat. Jedná se o jedno nepovedenějších SUV této doby.
Může vás zajímat: Volvo při čelní srážce s kamionem
6. Ford Galaxy
Druhý Ford v tomto výčtu je Galaxy, který disponuje ještě větším prostorem, ale méně zajímavým podvozkem. Zaujme vás povedeným vzhledem a co se týká motorizace, tak i tady sáhněte po 2.0 TDCi Zetec.
5. Land Rover Sport Discovery
Tento model je na úrovni BMW X3 a Audi Q5, ale nabízí jednu důležitou vlastnost. A tou je právě oněch sedm sedaček, na které se v tomto srovnání zaměřujeme. Ani po stovkách kilometrů z tohoto vozu nevyjdete rozlámaní a ani cenově není Discovery Sport nějaký úletem. Doporučuje se motor 2.0 TD4 180.
4. Land Rover Discovery
Od Land Roverů si ještě neodpočineme. Větší verze modelu Discovery je očekávatelně lepší pro převoz sedmi lidí, a proto se dostal na čtvrté místo. Disponuje výbornými vlastnostmi pro jízdu v terénu a velkým komfortem pro jízdu na silnici. Skvělou zprávou je, že si ho můžete koupit i s šestiválcem, což je 3.0 TD6 HSE.
3. Škoda Kodiaq
Co by to bylo za srovnání rodinných praktických aut, aby v něm nebyla alespoň jedna Škodovka. Povedená Škoda Kodiaq se se svou prostornou třetí řadou dostal na třetí místo a dopadl tak lépe než některé prémiovky. Základní verze vás neurazí, ale jako každá Škoda má zajímavé možnosti příplatkové výbavy. Nejlepší konfigurací je 2.0 TDI s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG.
2. Volkswagen Touran
Lidové vozidlo ani jako sedmimístné auto nezklamalo. Dostanete přesně to, co od Volkswagenu čekáte: kvalitní interiér, jízdní komfort, praktičnost a dostatek prostoru. Třetí řada sedadel je navíc vhodná i pro dospělé lidi. Motory nejspíš autíčkáře nenadchnou, ale v případě 1.6 TDI můžete mít radost alespoň z minimální spotřeby paliva.
1. Audi Q7
Až neuvěřitelně prostorný interiér a dokonale hladká jízda. Tak se dá popsat Audi Q7. I z rozbité české silnice dokáže vykouzlit hladký povrch, ale pro jízdu v terénu jsou na trhu lepší volby. Navíc si zde můžete vybrat motor 3.0 V6 TDI, který udělá z jízdy příjemný zážitek i pro nadšeného řidiče.
" ["post_title"]=> string(49) "TOP 10: Sedmimístné auto pro celou vaši rodinu" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(45) "top-10-sedmimistne-auto-pro-celou-vasi-rodinu" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:22:58" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:22:58" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=15956" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [5]=> object(WP_Post)#18802 (24) { ["ID"]=> int(15856) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2019-12-19 12:11:36" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-12-19 11:11:36" ["post_content"]=> string(11324) "Atraktivním designem a výbornými jízdními vlastnostmi láká čtvrtá generace vozu Renault Mégane s pětidveřovou karosérií. Zařadit ho můžeme někam do střední třídy automobilů, jelikož dokáže v mnoha pohledech překvapit, a dokázal se přiblížit německé konkurenci. Tato generace Méganu s označením RFB se vyrábí od března 2016 a my se tak podíváme, jestli i dnes drží krok s konkurencí.
Jak se chová motor 1.5 dCi?
Na test jsme získali verzi s čtyřválcovým přeplňovaným motorem 1.5 dCi, jež disponuje výkonem 81 kW a 260 Nm. Při porovnání třeba s testovanou Panamerou to není moc, ale jeho projev je krásně klidný a pružný, přičemž ani při zatížení ho moc neslyšíte. Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, přes kterou se výkon přenáší na přední hnanou nápravu. Řazení je příjemné a přesné a po krátkém osahání zjistíte, že nejživější je auto na druhý a třetí rychlostní stupeň. V mnoha situacích se ale ukáže, že první rychlostní stupeň je možná zbytečně krátký. Opačné je to v případě šestky, která je docela dlouhá a na dálnici tak držíte příjemné otáčky. Při 130 km/h je to zhruba 2 400 otáček.
A co spotřeba Renaultu Mégane?
Když vzpomeneme spotřebu, tak se nám u moderních aut vybaví systém Start-Stop. Ten je poměrně nepříjemný, jelikož zde vypíná i studený motor a po každém startování (to je bezklíčové) ho musíte deaktivovat. Při úsporné jízdě není problém spotřeba kolem 4,2 litrů na 100 kilometrů. Taková menší auta tráví většinu svého života ve městě, kde se průměrná spotřeba pohybuje mezi 5 a 6 litry paliva. Pokud se s ním vydáte na dlouhou cestu po dálnici, tak očekávejte spotřebu 5,5 až 6 litrů, což je stále nádherné číslo. A když se dostanete na německou dálnici, tak můžete vyzkoušet i maximální rychlost 187 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere zhruba 11 sekund podle podmínek. Nádrž pojme 47 litrů paliva.
Podvozek a řízení je jeho silnou stránkou
Zde Renault Mégane naprosto exceluje a překvapí i vás. Řízení je příjemné a přesné, tudíž se vůz snadno ovládá při motání se uličkami města i po dálnici. Má variabilní účinek, jež se postupně snižuje s rychlostí vozidla. I s nižším výkonem si tak můžete užít průjezd zatáčkami, kde se projeví i skvěle naladěný podvozek. Vůz je velice stabilní a naklánění je jen minimální. Chováním bychom ho přirovnali k německé konkurenci a zmíníte třeba Volkswagen Golf. Můžete s ním tak pohodlně cestovat, ale zároveň vám dovolí ostrou jízdu. Na pneumatikách Michelin 205/55 R16 byl Mégane na cestě jako přilepený, ale dá se očekávat, že při ostré jízdě v horších podmínkách nastane menší nedotáčivost. To je u předokolek častý jev a vyléčí ho snad jen zatáčení zadních kol.
Může vás zajímat: Jak dopadl v našem testu Hyundai i20 1.0 T-GDI?
Bezpečnost je prioritou
V autě najdete množství prvků a systémů, které se starají o vaši bezpečnost i ostatních na silnici. Strategicky je v interiéru rozmístěno celkem 6 airbagů a při rychlosti na 20 km/h se zvukově projeví signalizace nezapnutých pásů obsazených sedaček. Můžete si tak snadno zkontrolovat, zda-li se dítě doopravdy připásalo. Při rychlosti nad 15 km/h se auto samostatně zamkne. V základu nechybí ani protiprokluz ASR a stabilizace auta ESC. Pokud vám dělají problém rozjezdy, tak si vůz dokáže při rozjezdu sám přidat otáčky, o což se postará asistent rozjezdu do kopce. Brzdy se dají označit jako výborné. Na všech kolech jsou samozřejmě kotouče a síla odpovídá prošlápnutí brzdového pedálu.
Renault Mégane si užijete
Jedná se o menší hatchback, ale uvnitř s nedostatkem místa bojovat nebudete. Zadní řadu bychom ale doporučili spíše pro převoz dětí, které mají přece jen menší nároky na prostor a pro dopělého by delší cesta mohla být nepříjemná. Zavazadlový prostor má 384 litrů, přičemž po sklopení sedaček se zvětší na 1247 litrů. Na celkový dojem z auta má pro řidiče velký vliv volant. Ten v Renaultu Mégane nezklamal a díky jeho anatomickému tvarování je zážitek z jízdy opravdu parádní. Výbava interiéru se hodně liší podle modelu a příplatkové výbavy, tudíž ji nijak podrobně rozebírat nebudeme. Příjemné jsou měkčené plasty a odhlučnění, takže je v autě příjemný klid a ticho. Cena se liší podle výbavy a verze Life začíná na 389 900 Kč. Pokud se rozhodnete pro nejvyšší verzi, tak tou je GT Line s cenovkou 504 900 Kč. Pro podrobnosti o výbavě navštivte konfigurátor Renault.
Zajímavé rozměry | |
Délka: | 4359 mm |
Rozvor: | 2669 mm |
Šířka: | 1814 mm |
Šířka se zrcátky: | 2058 mm |
Maximání výška: | 1447 mm |
Maximální délka kufru: | 780 mm |
Maximální hloubka kufru: | 540 mm |
Maximální šířka kufru: | 1360 mm |
Podélné místo v interiéru: | 1480 mm |
Foto: Dan Černoch
" ["post_title"]=> string(57) "Test ojetiny: Renault Mégane 1.5 dCi dokáže překvapit" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(52) "test-ojetiny-renault-megane-1-5-dci-dokaze-prekvapit" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:20:48" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:20:48" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=15856" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "1" ["filter"]=> string(3) "raw" } [6]=> object(WP_Post)#18803 (24) { ["ID"]=> int(4791) ["post_author"]=> string(1) "2" ["post_date"]=> string(19) "2019-11-20 15:36:00" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-11-20 14:36:00" ["post_content"]=> string(11946) "Škoda Superb 3 Combi – Na poradu i na dovolenou
Že nemůže být prémiová limuzína praktická? Ale jděte. Do našeho redakčního testu se dostala třetí generace Škody Superb v oblíbené karosářské verzi Combi. Vůz se chlubil přeplňovaným dieselovým dvoulitrem s výkonem 190 koní, který tvoří současnou výkonovou špičku v nabídce Škody.
Minulá generace Superbu Combi patřila mezi nejžádanější prémiové vozy na českém i německém trhu. Škodovka se proto musela s novou generací opravdu vytáhnout. A přesně to se stalo. Mnozí označí kombík jistě za mnohem hezčí a elegantnější než verzi liftback. K hezčímu vzhledu musíme samozřejmě připočíst i mnohem větší kufr. Vlastně největší kufr ve své třídě, čímž se Škoda ráda chlubí.
Exteriér zaujme, interiér ohromí
Superb Vám již při prvním letmém pohledu jasně říká, že není nějakou tuctovou Octavií, ale pravým vozem prémiového segmentu. Jistě vás zaujmou ostře řezané světlomety, které skvěle korespondují se stejně agresivními křivkami a prolisy karoserie.
Po usednutí do automobilu vás ihned zaujme jeho prostornost v podélném i příčném směru. Jistě budete obdivovat krásný kožený volant, který skvěle padne do ruky, vybrané kvalitní materiály jako kůže, měkčený plast, leštěný hliník, černý klavírový lak na plastových částech a jemné detaily, kterých si všimnete až po chvíli prohlížení, nenechají váš zrak ani chvilku odpočinout a budete mít stále nutkání si vůz prohlížet jako malé dítě. Pokud navíc se Superbem vyrazíte na noční projížďku, uvidíte v plné kráse systém nočního osvětlení, který podsvěcuje madla a kliky dveří, prostor pro nohy řidiče a spolujezdce. Třešničkou na dortu jsou pak jemné osvícené linky ve dveřích, umístěné nad hliníkovým pruhem ve výplni dveří. Pokud navíc patříte k části populace poznamenanou romantickými komediemi, budete jistě zcela nadšení z panoramatické střechy, která vám nabízí hodiny a hodiny pozorování hvězd se svou drahou polovičkou.
Jediným detailem, který příkladný interiér Superbu narušuje jsou levně působící výplně dveří.
[su_carousel source="media: 4796,4804,4797,4798,4799,4803,4802,4801,4800" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel]Simply Clever kam se jen podíváme
Škoda ale ani u své novinky nezapomněla na svou tradici Simply clever řešení. Každý zákazník se tak může těšit na deštník ukrytý ve dveřích, škrabku na okna ukrytou ve víku palivové nádrže, držák na pera v přihrádce spolujezdce, chladící odkládací prostor mezi sedadly nebo na fakt že do přihrádky ve dveřích lze bez problému umístit 1,5 litrovou PET láhev.
Pokud pak zabrousíte do multimediálního systému vozu a začnete si hrát s ohromným množstvím individualizace a nastavení jízdních asistentů typu parkovací asistent, parkovací kamera nebo adaptivní tempomat, garantuji vám hodiny a hodiny zábavy.
[su_carousel source="media: 4809,4806,4808,4807" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel]Pokud se přesuneme na zadní sedadla ihned vám dojde, že Superb je primárně určen pro manažery, kteří právě zadní sedadla často využijí. Pokud si seřídím přední sedadlo pro svou postavu (185 cm), stále nemám problém se na zadním sedadle pohodlně „uvelebit“. Manažerskému zaměření vozu jen přitakávají přítomné držáky na tablety, pro cestující na zadních sedačkách, nebo záclonky proti slunci v oknech.
Když už se bavíme o verzi Combi, nesmíme zapomenout zmínit „jeskyni“ obřích rozměrů která se nachází za zadní řadou sedadel. Přesně tu totiž obří kufr Superbu připomíná. Se svými 660 litry patří zcela bezkonkurenčně na vrchol své třídy. Pokud navíc sklopíte zadní sedadla, dostanete prostor o rozměrů 1,95 metru krychlového, což je na vůz prémiové třídy zcela ohromující číslo.
[su_carousel source="media: 4810,4811,4812,4813,4814,4815" link="lightbox" title="no" mousewheel="no" autoplay="0"][/su_carousel]Design exteriéru, interiéru i praktičnost nového Superbu se jednoduše řečeno velmi povedla. Dost ale jeho vychvalování a pojďme se podívat jak se vůz chová při jízdě.
Motorizace a jízda
Po usednutí do příjemných sedaček, s příjemným povrchem připomínající semiš, nedělalo mi vůbec žádný problém si nalézt dobrou řidičskou pozici.
Jízdní vlastnosti jsou vysoce závislé na zvolení jízdního režimu. Mladou a netrpělivou generaci jistě primárně zajímá, jak se vůz chová v režimu Sport. Odpověď zní: „Přesně dle očekávání!“ Superb je zkrátka limuzína a nikdy nebude vysloveným sportovcem. I tak je ale změna vozu po stisknutí tlačítka Sport velmi znatelná. Do té doby příjemně pohodlný podvozek razantně ztuhne a v zatáčkách sedí jako přibitý. Změny si všimnete i u řízení. To se stane citlivějším a se zvyšující se rychlostí příjemně tuhne, což řidič ocení zejména při jízdě na dálnici. Po přepnutí do režimu Comfort vůz naopak příjemně změkne a začne dokonale filtrovat každou nerovnost na vozovce.
Motor nabízí výrazný zátah v rozmezí mezi 1 400 až 3 500 otáček za minutu a celý vůz s hmotností kolem 1500 kg dokáže vůz vystřelit z 0 na 100 km/h za méně než 9 sekund. Při zrychlování z nižších otáček ale řidič rozpozná znatelný turbo efekt.
Agregát byl spárován se šestistupňovým manuálem. Ten nabízí příjemně krátké a přesné dráhy, stejně jako vzorně zpřevodované rychlosti. Jednoduše se dá říci, že převodovka pracuje tak, jak jsme standardně zvyklí od koncernu Volkswagen.
Kombinovaná spotřeba, dle slov výrobce nepřekračuje hranici pěti litrů na sto kilometrů. Toho se nám, samozřejmě dosáhnout nepodařilo. I tak je spotřeba 6,2 litru na sto kilometrů více než přijatelná, s ohledem na podmínky testu.
Závěr
Superb třetí generace se opravdu povedl. Již ve variantě liftback nabízí prostorný kufr, který u varianty combi snad ani není netřeba zmiňovat. Vůz se chová ve městě, na dálnici i na okreskách více než kultivovaně. Řidič z něj cítí potřebnou stabilitu a sebejistotu. Je pravdou, že vůz nepatří mezi ty nejsportovnější ani nejhbitější, ale proč by měl být? Superb se snaží být dospělou limuzínou, která si nemusí nic dokazovat. A ano, i Superb má své chyby, ale nesmíme zapomenout na to, že v porovnání se svým největším konkurentem, Passatem, je Superb stále o sto tisíc levnější, přitom ale nabízí srovnatelné, mnohdy i lepší vlastnosti a kvality.
" ["post_title"]=> string(27) "TEST: Škoda Superb 3 Combi" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(25) "test-skoda-superb-3-combi" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:20:55" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:20:55" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(27) "https://autotrip.cz/?p=4791" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [7]=> object(WP_Post)#18804 (24) { ["ID"]=> int(14828) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2019-08-30 18:09:11" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-08-30 16:09:11" ["post_content"]=> string(5616) "Při koupi ojetého vozu se neřiďte nejen nájezdem a viditelným stavem, ale o vozu si raději najděte i důvěryhodné informace. Stejně tak vám pomohou zkušenosti vlastníků vámi vybraného vozu. Pod kapotou vozů dnes najdeme velké množství různých motorů a některé jsou spolehlivější než druhé. Ty mohou být past plná problematických a drahých oprav. Na jaké motorizace si tedy při koupi ojetého vozu dát pozor?
Je samozřejmé, že výdrž určitého motoru hodně ovlivňuje i sám řidič. Některé motory jsou ale notoricky známé svou nespolehlivostí a dokážou udělat velké problémy i opatrným řidičům. Za vinu to mají různé konstrukční chyby, nevhodné použité materiály či dobře známé dolování výkonu z malinkých motorů. Ty poté pracují na své hranici a je jen otázka doby, kdy něco povolí. A jelikož jsme pro vás už vybrali nejlepší motory pro rok 2019, ta se dostaňme k těm nejhorším motorům.
Motor 1.2 HTP
V předcházejícím odstavci jsme zmínili nesmyslné dolování výkonu z malinkých objemů. Tady je tedy malinký i motor. Tento tříválec je známý svými vibracemi a nezdravou spotřebou ve vysokých rychlostech. Nejčastější problém u agregátu 1.2 HTP je podpalování ventilů či přeskočení rozvodového řetězu. To může následovat "potkání se" motoru a jeho odpis.
Motor 1.2 TSI a 1.4 TSI
Tady ještě zůstaneme u nekvalitních rozvodových řetězů. Jeho přeskakování není záležitostí motorů HTP, ale nakaženy jsou tyto agregáty TSI. Asi ani není potřeba dodávat, jak přeskočení dopadne. Zde si ale koncern je chyby vědom a pokud se poškozený vlastník ozve, tak mu bude provedena výměna rozvodového řetězu zdarma. Na základě těchto poznatků bychom vám poradili spíše benzínovou atmosféru 1.4 nebo 1.6. Je lépe nadimenzována a spolehlivost je velice pěkná.
Motor 1.5 dCi
V případě tohoto agregátu je vstřikování paliva do motoru řešeno vstřikováním typu common rail. To je velice dobré, ale některé mají vstřikovače náchylné k poškození. Hlavně u tohoto motoru je tato potíž velice častá a my bychom vám raději poradili turbodiesel s větším objemem.
Motor 1.6 Hdi a 1.6 TDCi
Výčet častých problémů s touto motorizací je snad nekonečný. Objevují se úniky oleje na všech možných i nemožných místech, zareznutí žhavičů, prodírání hadic od turba, odcházející žhaviče a v neposlední řadě je to podtlaková soustava ovládající regulaci turba, škrtící klapku a EGR ventil. Tento agregát vzešel ze spolupráce koncernu PSA a automobilky Ford. I zde neuděláte chybu, když se raději rozhodnete pro větší motor 2.0 Hdi nebo 2.0TDCi. Výjimkou je 1.4 Hdi, který si udělal velice pěknou pověst.
Motor 2.0 TDI
Ano, do tohoto výčtu nespolehlivých motorizací se dostalo i zbožňované TDI. Kousky z počátku výroby se potýkají se závadami, které 1.9 TDI snad ani neznají. Patří mezi ně krátká životnost vstřikovacích trysek a praskání hlav motoru. Výbornou alternativou je moderní 1.9 TDI 77 kW. Přečíst si můžete naše srovnání 2.5 TDI a 1.9 TDI.
" ["post_title"]=> string(45) "Na tyhle motory pozor! HTP, TDI, TSI, dCi,..." ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(67) "jakym-motorum-se-obloukem-vyhnout-nechybi-mezi-nimi-htp-tdi-tsi-dci" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:21:32" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:21:32" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=14828" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [8]=> object(WP_Post)#18805 (24) { ["ID"]=> int(8516) ["post_author"]=> string(2) "10" ["post_date"]=> string(19) "2019-03-26 10:46:00" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-03-26 09:46:00" ["post_content"]=> string(9432) "Napraví Panamera svou reputaci?
Když v roce 2009 Porsche vypustilo do světa první generaci modelu Panamera vyvolalo to velkou vlnu diskusí. Polovina veřejnosti její tvary milovala a druhá nenáviděla. Musím se přiznat, že já sám jsem patřil a stále patřím k táboru, který považuje první Panameru za nevzhlednou napodobeninu velké verze 911. O to víc jsem se těšil na příchod nové generace.
Konečně je hezká!
A Porsche tentokráte již nezklamalo. Pryč je rozteklá zadnice a ostatní nehezké tvary. Nová Panamera je skutečnou pastvou pro oči a nebál bych se ji označit za jeden z nejhezčích vozů svého segmentu. Základní tvary sice zůstaly stejné. V porovnání s minulou generací ale ta nová působí štíhle, atleticky a dravost z ní jen srší. A to i přes to, že Panamera dost narostla. Na délku měří 5 050 mm, na šířku 1 935mm a na výšku 1 423 mm. Základní rysy nové Panamery jsou shodné s designovým jazykem, který nastolil malý crossover Macan, a kterého se drží většina vozů Porsche. O designové stránce vozu si ale musí udělat každý svůj názor. Budeme proto rádi, pokud nám v komentářích sdělíte, která generace vás svým vzhledem oslovuje více.
Interiér - přehlíka luxusu a techniky
Jen málokdo by čekal od interiéru Porsche něco jiného než nejkvalitnější materiály, prvotřídní zpracování a oku lahodící design. A přesně toho se v interiéru vozu dočkáte. Po usednutí za volant vás jako první oslovi perfektně tvarovaná sedadla, nabízející řidiči naprosto perfektní pozici. Před námi se otevírá pohled na elegantní kruhový volant. Může se zdát jako zbytečné zmiňovat, že volant má tvar kruhu. V dnešní době, kdy svět fandí zploštělým, rádoby sportovním volantům, mě velice potěšilo, že Porsche se drží stále jednoduchého kruhu. Jízdní informaci řidiči nabízí jedna z nejširších kapliček palubních přístrojů, kterou můžete potkat. Té dominuje centrálně umístěný otáčkoměr, v jehož spodní části nalezneme malou obrazovku, zobrazující informaci o rychlosti. Zmíněný otáčkoměr je zde jediným analogickým přístrojem. Všechny ostatní jsou vytvářeny virtuálně na digitálních obrazovkách a jejich rozložení lze libovolně upravovat. Zbytek palubní desky vozu působí dokonale jednoduše a čistě. Dlouhé horizontální linie dávají pocit veliké šíře vozu a kombinace leštěného hliníku, lesklého dekoru a pravé kůže jsem si naprosto zamiloval a loučení s tímto testovacím vozem pro mě osobně bylo skutečně bolestivým zážitkem.
Porsche Panamera je příjemný vůz
Za jednoduchost a čistotu palubní desky Panamera vděčí inženýrům Porsche, kterým se povedlo většinu tlačítek na středovém panelu a palubní desce buď zcela eliminovat a umístit jejich ovládání na centrální dotykový display nebo je alespoň přeměnit do podoby dotykového bodu na středovém panelu. Dvojici pohodlných křesel, prakticky stejných jako těch v přední řadě, nalezneme i za zády řidiče. S ohledem na klesající záď vozu je ale třeba počítat s tím, že osoby vyšší 185 cm mohou mít problémy s prostorem nad hlavou.
Nejlepší diesel současnosti
Pod kapotou námi testovaného vozu nalezneme dieselové osmiválcové véčko o objemu čtyř litrů s dvojicí turbodmychadel. Tento motor nalezneme například i v Audi SQ7, kde je navíc dopován kompresorem. Ten v Porsche odebrali a vyladili jej speciálně pro Panameru. Výsledkem je výkon 422 koní dostupný mezi 1 000 a 3 250 otáčkami a brutální točivý moment 850 Nm. Díky těmto hodnotám pohonné jednotky dokáže Panamera ve verzi Sport Chrono sprintovat z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy! To z ní dělá bezpečně nejrychlejší sériově vyráběné dieselové auto současnosti! Motor je skutečně chlouba Panamery 4S.
Královna dálnic
Pod vaší pravou nohou se nachází dostatek výkonu vždy, kdy ho potřebujete. Pokud se otáčky motoru nachází nad hranicí 3 000 otáček za minutu a vy poprvé zašlápnete plyn do podlahy nebudete věřit svým smyslům. Vůz vyrazí vřed jako vystřelená kulka. Vy jste masivní silou (kterou můžete stále sledovat na obrazovce, zobrazující přetížení) zatlačeni do sedadla. Krajina kolem vás se začne míhat, před vámi jedoucí auta nepředjíždíte, ale míjíte a začnete si připadat jako na palubě vesmírného korábu, cestujícího „hyperrychlostí“. Pro tuto vlastnosti bych se rozhodně nebál Panameru titulovat jako královnu dálnic. Pro cestování na dlouhé trasy skutečně lepší auto budete hledat jen obtížně. Motor je navíc překvapivě úsporný a vzduchový podvozek žehlí nerovnosti s neuvěřitelnou lehkostí i přes velká 21 palcová kola. Dost ale bylo jízdy po dálnici. Sjíždíme a uvidíme, jestli se dokážeme s Panamerou pobavit i na okreskách.
Jako velká 911?
Na dálnici se Panamera projevuje jako skvělý, pohodlný a hlavně rychlý dopravní prostředek. Jak tomu ale bude na okreskách? Vždyť Panamera je obrovská a váží bez mála dvě tuny! Sjíždíme na klikatou okresku. Přepínáme do režimu Sport+. V tu chvíli se vypíná stabilizace a pohon všech kol začne výrazně upřednostňovat zadní nápravu. A že je to znát! I přes těžký motor na přídi se Panamera do zatáčky vrhá nanejvýš lačně. Sebevědomě vykružuje zatáčku a po přidání plynu za apexem krásně vybočí zadkem a proklouže výjezdem jako nefalšovaný supersport. Při ostré jízdě má člověk až tendenci zapomínat, že je Panamera tak obrovská. Působí lehce, svižně a neuvěřitelně stabilně. Pokud si ji sami nerozhodíte, Panamera jede jako po kolejích a i v nemyslitelných rychlostech sedí na silnic jako přibitá. Možná by se dalo lamentovat, že Panamera působí sterilně a odměřeným dojmem a ona je to vlastně pravda. Po chvíli zvyku vás vzrušení z první zatáčky projeté bokem omrzí.
Panamera není zběsilým supersportem, nebudete s ní vymetat okresky. Panamera je prostě neuvěřitelně rychlým a luxusním korábem, se kterým se dá čas od času užít i zábava. Pokud ale hledáte opravdu sportovní svezení od Porsche, sáhněte raději po klasické 911.
Jak si v našem testu vedl Opel Astra 1.6 Turbo 200k?
Foto: Petr Míka, Porsche
" ["post_title"]=> string(45) "Test: Porsche Panamera 4S - Královna dálnic" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(40) "test-porsche-panamera-4s-kralovna-dalnic" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-03-30 07:51:27" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-03-30 06:51:27" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(27) "https://autotrip.cz/?p=8516" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [9]=> object(WP_Post)#18993 (24) { ["ID"]=> int(13203) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2019-03-14 13:35:14" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-03-14 12:35:14" ["post_content"]=> string(6206) "Proč si v České republice kupovat auto s pohonem všech kol? Těch pár centimetrů sněhu během zimy za to nestojí, na silnici vás lépe udrží kvalitní pneumatiky než pohon všech kol a ve své podstatě má auto více součástek, které se mohou poškodit. I přesto ale nejsou zcela zbytečné. Pokud jezdíte na odlehlou chatu nebo taháte těžký náklad, tak se vám obě hnané nápravy budou hodit. Můžete tak tahat ze sněhu kamarády v nesnázích.
Mají své limity
Své kladné vlastnosti projeví hlavně v podmínkách se sníženou přilnavostí. Jízda bahnem a sněhem tak bude o poznání jednodušší a bezpečnější. Stále je ale důležité držet na paměti, že nejsou všemocné. Pomohou vám v prekérních situacích, ale nevěřte tomu, že lépe drží v zatáčkách a v žádném případě lépe nebrzdí.
Škoda Octavia 4x4
Octavia s pohonem čtyř kol a legendárním motorem 1.9 TDI. Co je víc. Při výběru buďte obezřetní a zamyslete se nad tím, jestli nájezd náhodou není podezřele nízký. V případě kombíku pravděpodobně narazíte na verzi s výkonem 66 kW ale občas se objeví i 74 kW. Důležitý je i stav Haldexu. Přeci jen chcete, aby pohon všech kol nebylo pouze informací v technickém průkazu.
BMW 330d xDrive
V tomto případě se ukázal benzínový šestiválec jako výborná varianta. Zvládá kilometry a zpočátku vyžaduje jen minimum servisu. S naftou 3.0 litr ale rozhodně nešlápnete vedle. U tohoto modelu často narazíte na automaty. Zde musíte vzít v potaz jejich drahé opravy, ale také schopnost tlumit rozmary divokého řidiče. Šetří tak motor i xDrive.
Toyota RAV4
V nejlepším případě si najděte benzínový motor o objemu 2.0 litru. Je mechanicky nejodolnější, tudíž se dá předpokládat, že i po velkém nájezdu bude v pořádku. Zaručeně si všimnete toho, že třídveřové verze jsou pozoruhodně levné. Špatně se totiž prodávají a pod cenu byste museli jít při prodeji i vy. Jako u všch čtyřkolek si dejte pozor na stav pohonu zadních kol a všímejte si i řazení.
Audi A4 Quattro
Zde nejčastěji narazíte na benzínový šestiválec 2.8 l a naftový 2.5 TDI. Nejspíš to bude znít nelogicky, ale většinou se doporučuje právě onen benzín. S pohonem všech kol nepůjde průměrná spotřeba pod 10 litrů, ale naftový motor je kazový. Další v řadě po motoru je převodovka, kde se podívejte po manuálu. A to jednoduše kvůli tomu, že opravy jsou levnější.
Subaru Legacy
Pokud jste fanouškem japonských aut, tak to pro vás nejspíš bude jasná volba. Nabídka je i v České republice široká a jsou to velice spolehlivé vozy. Je tady vysoká pravděpodobnost fungování pohonu všech kol bez potíží, protože není řešen klasickým jednoduchým Haldexem. Čtyřválcový Boxer není ta nejúspornější volba, ale to od něj nikdo nikdy nečekal. Je hlavně spolehlivý a má výborné vlastnosti. Pozor si tak dejte na klasické problémy, mezi něž patří rez, podvozek, převodovka a podobně.
Foto: Škoda, BMW, Audi, Toyota, Subaru
" ["post_title"]=> string(45) "5 ojetin s pohonem všech kol za lidovou cenu" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(44) "5-ojetin-s-pohonem-vsech-kol-za-lidovou-cenu" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2024-04-02 11:39:15" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2024-04-02 09:39:15" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=13203" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } } ["post_count"]=> int(10) ["current_post"]=> int(-1) ["before_loop"]=> bool(true) ["in_the_loop"]=> bool(false) ["post"]=> object(WP_Post)#18793 (24) { ["ID"]=> int(17877) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2020-10-21 11:09:27" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2020-10-21 09:09:27" ["post_content"]=> string(6197) "Kdo by neměl rád rychlé kombíky a vlastně ani nezáleží na tom, o jakou značku se jedná a jaký druh paliva se do nich tankuje. Tyto vozy vám umožní odvézt pohodlně děti do školky, do kufru možná dáte i menší skříňku či velký nákup a až tohle všechno vyložíte, tak se můžete dokonale (ale bezpečně) vyřádit na okreskách. Na webu Sportovnivozy.cz jsme tedy vyfitrovali kategorii Sportovní kombi, maximální cenu dali 200 000 Kč a vybrali jsme pro vás ty nejlákavější nabídky.
Subaru Legacy Twinturbo GTB
Najeto: 48 000 Km
Výkon: 206 kW (280 koní)
Cena: 185 000 Kč
Jak krátce popsat tohle Subaru Legacy Twinturbo GTB? Výkon 280 koní, tlumiče Bilstein, pružiny z STI, brzdy z STI a nájezd pouhých 48 000 kilometrů? To zní jako sen fanoušků japonskou automobilů, kteří už ale mají děti, které je potřeba odvézt do školky. Nebo chtějí s takovým poměrně nevinně vypadajícím autem potrápit novější vozy.
Saab 9-3 Sportcombi
Najeto: 208 000 Km
Výkon:154 kW (209 koní)
Cena: 80 000 Kč
Poměrně snadný způsob, jak se dostat do švédské stíhačky. Legendární Saab 9-3 Sportcombi vypadá z fotek velice pěkně a navíc tím prodloužíte tradici této již neexistující automobilky. Výkon 154 kW vám krásně vystačí na svižnou jízdy a po celou dobu jízdy budete sedět ve známém na řidiče soustředěném interiéru. Tyto auta z cest pomalu mizí a to je kvůli jejich výborným motorů a charakteristickému vzhledu škoda.
Mitsubishi Legnum VR-4 Type-S
Najeto: 199 000 Km
Výkon: 246 kW (335 koní)
Cena: 175 000 Kč
Japonské kombi Mitsubishi Legnum VR-4 Type-S s motorem VR-4 o objemu 2,5 litru a pohonem všech kol nejspíš zaujem ty, kteří chtějí auto pro pohodlné každodenní ježdění s relativně nízkou spotřebou. Ptáte se proč? Má totiž automatickou převodovku a tento Legnum je též vybaven LPG systémem. Dále je zajímavý také stavitelným podvozkem.
Audi S4 B5 Avant
Najeto:264 000 Km
Výkon:195 kW (265 koní)
Cena: 160 000 Kč
Kdo z automobilových nadšenců by neznal legendární Audi S4 B5 s motorem V6 o objemu 2,7 litru a dvěma turby. Vzhledem ke staršímu roku výroby již dnes mají tyto kousky více najeto a musíte se tedy připravit na to, že to nebude jen „sednout a jezdit“. V opačném případě už si musíte docela dost připlatit. U těchto motorů zkontrolujte hlavně stav turbodmychadel a úniky motorového oleje pod hlavami motoru. Tento kousek má udělanou spojku, přední nápravu a postaven je na líbivých BBS kolech.
Ford Mondeo ST
Najeto: 245 000 Km
Výkon: 210 kW (286 koní)
Cena: 189 000 Kč
Pokud chcete již upravený motor, abyste se tím nemuseli zabývat vy, tak tohle může být zajímavá nabídka. Motor 2.5T je upraven na Stage 2, což znamená, že má otevřené sání, lepší intercooler, laděný výfuk a podobně. Potěší již udělané rozvody, spojka a brzdy. Pokud si ale chcete auto upravit sami po svém, tak pravděpodobně hledejte jinde. Ford Mondeo ST je celkově zajímavé praktické auto, které vám při výběru správného agregátu vyčaruje úsměv na tváři.
" ["post_title"]=> string(52) "TOP 5 bazarových rychlých kombíků do 200 000 Kč" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(47) "top-5-bazarovych-rychlych-kombiku-do-200-000-kc" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:25:06" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:25:06" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=17877" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } ["comment_count"]=> int(0) ["current_comment"]=> int(-1) ["found_posts"]=> int(55) ["max_num_pages"]=> float(6) ["max_num_comment_pages"]=> int(0) ["is_single"]=> bool(false) ["is_preview"]=> bool(false) ["is_page"]=> bool(false) ["is_archive"]=> bool(true) ["is_date"]=> bool(false) ["is_year"]=> bool(false) ["is_month"]=> bool(false) ["is_day"]=> bool(false) ["is_time"]=> bool(false) ["is_author"]=> bool(false) ["is_category"]=> bool(true) ["is_tag"]=> bool(false) ["is_tax"]=> bool(false) ["is_search"]=> bool(false) ["is_feed"]=> bool(false) ["is_comment_feed"]=> bool(false) ["is_trackback"]=> bool(false) ["is_home"]=> bool(false) ["is_privacy_policy"]=> bool(false) ["is_404"]=> bool(false) ["is_embed"]=> bool(false) ["is_paged"]=> bool(true) ["is_admin"]=> bool(false) ["is_attachment"]=> bool(false) ["is_singular"]=> bool(false) ["is_robots"]=> bool(false) ["is_favicon"]=> bool(false) ["is_posts_page"]=> bool(false) ["is_post_type_archive"]=> bool(false) ["query_vars_hash":"WP_Query":private]=> string(32) "a43a6512afbcc8b19d38816678f02c7e" ["query_vars_changed":"WP_Query":private]=> bool(true) ["thumbnails_cached"]=> bool(false) ["allow_query_attachment_by_filename":protected]=> bool(false) ["stopwords":"WP_Query":private]=> NULL ["compat_fields":"WP_Query":private]=> array(2) { [0]=> string(15) "query_vars_hash" [1]=> string(18) "query_vars_changed" } ["compat_methods":"WP_Query":private]=> array(2) { [0]=> string(16) "init_query_flags" [1]=> string(15) "parse_tax_query" } }