Zajímavosti
🕓 2 min

Jak se vyhnout drahé vyměně čelního skla

Možná už jste to zažili. Jedete si po silnici a najednou se ozve rána od předního skla. Byl to kamínek ze silnice, jež odletěl od pneumatiky vozu jedoucího před vámi a přiletěl vám přímo do okna. Na čelním skle se objeví nepěkná prasklina a vy již vidíte ten nepříjemný účet za výměnu autoskla. Nedá se to ale vyřešit levněji?

Jaká je alternativa?

Ne vždy je ovšem potřeba měnit celé sklo. Menší poškození skla, jakým může být malá prasklinka či průraz od štěrku můžete opravit speciálními sadami. Oprava čelního skla je tak provedena rychleji a výrazně levněji. Přitom po opravě nepoznáte rozdíl a dřívější poškození zcela zmizí. Ke každé domácí sadě na opravu čelních skel vždy dostanete i podrobně rozpracovaný návod.

Vyplnění praskliny pryskyřicí

Nejčastěji se používají při poškození do 3 centimetrů. Dle tvaru jim můžeme říkat hvězda, oko a pavouk. Základem každé sady je kvalitní pryskyřice. Ta slouží k vyplnění malinkých prostor v prasklinách. Za působení UV paprsků vytvrdne. Z tohoto důvodu musíte opravu provádět ve stínu, jinak by vám pryskyřice tvrdla během práce. Stejně tak platí, že je potřeba, aby sklo mělo pokojovou teplotu. Nestačí tedy rozpečené auto přesunout do garáže. V zimě budete muset sklo zahřát.

Jak to funguje

Pomocí podtlakové pumpy dokonale vypumpujete vzduch z praskliny. Prostor se následně vyplní právě pryskyřicí. Pomocí podtlaku se dostane do všech míst. Po dokončení se doporučuje naopak vůz přesunout na slunce, aby dokonale vytvrdla. Po vyzrání nerozpoznáte pryskyřici od autoskla. Během práce se doporučuje použití ochranných brýlí a rukavicí. Nestačí ovšem dávat pozor jen na sebe. Látkou nejlépe přikryjte všechny plochy karoserie, jež by během práce mohly přijít do styku s pryskyřicí. Důležité je zakrýt hlavně kapotu vozu. Takové sady se prodávají například na webu Priceorcan.

Picture of Václav Trávník

Václav Trávník

Spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. V autech vyhledávám rychlost, bezpečnost a pohodlí. Mezi mé oblíbené značky patří BMW a Audi. Na Autotripu primárně řeším inzerci a chod magazínu po obchodní stránce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *