Syn slavného otce
Volkswagen Typ 1, lépe známý jako Brouk, je s obrovským náskokem nejprodávanějším automobilem, který kdy naše planeta poznala. Jeho výroba probíhala prakticky nepřetržitě od roku 1938 do roku 2003 na všech světadílech, vyjma Antarktidy. Celkem sjelo z výrobních pásů více, než 21,5 milionů kusů.
V roce 1998 představil Volkswagen jeho nástupce na základě podvozku Golfu čtvrté generace. Nový Brouk se měl stát konkurentem Fiatu 500 a nového Mini. Po několika letech se New Beetle dočkal faceliftu, díky kterému se designérům konečně povedlo sladit retro vzhled se sportovními a zároveň elegantními tvary.
Od doby kdy přišel zmíněný faceliftu utekla nějaká doba a v brzké doby by se dalo očekávat ohlášení nástupce. Nebo nedalo? Podle informací amerického televizního pořadu Autoline se vedení Volkswagenu již rozhodlo, že produkce New Beetlu bude ukončena a to bez jakéhokoli nástupce.
Další následek Dieselgate
Důvod je samozřejmě očividný. Automobilka se po nedávných problémech gigantických rozměrů, známých jako kauza Dieselgate, snaží šetřit kde se jen dá.
Kvůli úsporným opatřením byl definitivně zrušen příchod druhé generace velké limuzíny Pheaton. Úsporná opatření si nyní vybírají další daň.
Dle informací Američanů bude výroba New Beetlu definitivně ukončena v roce 2018.
Úsporný režim koncernu Volkswagen ale není jediným důvodem ukončení produkce moderního Brouka. Svůj vliv na rozhodnutí Volkswagenu mají i statistiky prodejností, které ukazují, že zákazníci dávají přednost moderním SUV, crossoverům a kompaktním hatchbackům. Malý stylový hatchback tak již mezi vozy VW nemá místo. Jediným vozem z portfolia Volkswagenu, který si udržuje pověst stylového vozu a ne jen dopravního prostředku je malé sportovní kupé Scirocco, o jehož historii jsme se vám nedávno přinesli podrobný článek.
Foto: Wikimedia.com