Autonovinky
🕓 2 min

Výkon supersportu a dojezd téměř 500 km? To bude nové BMW i8!

BMW i8 se dočká vyššího výkonu a dojezdu, známe podrobnosti

Doby, kdy elektromobily a hybridy platily za nudné škatule bez sebemenšího náznaku sportovních ambic, jsou již dávno pryč. Moderní hybridy a elektromobily se dokáží hravě vyrovnat kdejakému supersportu se spalovacím motorem. Jedním z těch nejopěvovanějších hybridních sporťáků je BMW i8. Ačkoli byl tento vůz představen teprve v roce 2014, bavorská automobilka již nyní usilovně pracuje na jeho nové generaci a my známe podrobnosti.

 

 

Další dva motory navíc

Současná generace BMW i8 je poháněna vzadu umístěným tříválcovým motorem o objemu 1,5 litru, který spolupracuje s elektromotorem uloženým na přední nápravě. Toto kombo produkuje kombinovaný výkon 360 koňských sil. Celkový dojezd s plně natankovanou palivovou nádrží a plně nabitými bateriemi se pohybuje kolem 600 km. Dojezd čistě na elektrickou energii činí 37 km. Od počátku bylo jasné, že nová generace tyto hodnoty překoná. Nyní se ale ukazuje, že tyto hodnoty budou překonány o více, než se původně myslelo. BMW plánuje do nové i8 vložit namísto jednoho, hned tři elektromotory a nové baterie s o mnoho vyšší energetickou kapacitou. Dle dostupných informací by měl dojezd, čistě na elektrickou energii, činit více než 480 km. Ještě působivější je ale nárůst výkonu. Trojice elektromotorů a tříválcový spalovací motor dokáží společně generovat 750 koňských sil. Spalovací motor bude společně s jedním elektromotorem uložený vzadu a dvojice zbývajících elektromotorů bude uložena na přední nápravě. To tedy znamená, že nová generace i8 bude disponovat důmyslným systémem pohonu všech kol, včetně nového systému vektorování točivého momentu. Rovněž se můžeme těšit na systém řízení všech kol, který je u moderních sportovních vozů více než trendy.

 

Čekání zkrátí facelift

Nové generace BMW i8 bychom se měli dočkat v roce 2022. Do té doby, konkrétně v roce 2017, ale na trh dorazí i facelift současné generace, který přinese nárůst výkonu ze současných 360 na 420 koňských sil.

 

Foto: Wikipedia.com

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *