Autonovinky
🕓 3 min

Tesla Model 3 – Odhalení a ambice

Elon Musk představil před pár dny svou přelomovou vizi cenově dostupného elektrického sériově vyráběného auta určeného pro širší masy, a tedy nejen pro movité nadšence, kteří jsou ochotni za stále ještě experimentální automobily zaplatit sumy v řádech miliónů. Dlouho očekávané a masivně medializované vozidlo se tak představilo světu.

Co víme o modelu Tesla 3

Na jedno nabití by měl být vůz schopen ujet 346 kilometrů, zrychlit z nuly na 100 pod 6 sekund a bude nabízen v nejméně čtyřech různých barvách: stříbrná, červená, šedá metalíza a černá. To vše by mělo zájemce vyjít v základní výbavě na 35 000 dolarů.

Globální revoluce?

Přes 370 000 lidí si vůz rezervovalo ještě před tím, než byly známé jeho finální parametry a možnosti. Od vozu se očekává, že půjde o praktické, designově líbivé, sériově vyráběné auto, které bude v první řadě dostupné pro daleko širší okruh zájemců o trendy a zelenou dopravu, aniž by mělo vozidlo motor s nízkým výkonem a dojezdem a vešlo se do něj kromě řidiče víc, než zubní kartáček a jedno domácí zvíře, jak tomu bylo u low-cost elektromobilů konkurenčních značek. Již nyní však převládá názor, že by realizace výše zmíněné vize mohla znamenat revoluční moment v motorizované dopravě na naší planetě, a to i z toho důvodu, že společnost General Motors představila svoji verzi elektromobilu Chevrolet Bolt , který se cenou i vlastnostmi vozu stává důstojným konkurentem Tesly. Takto nastavený trh, kde bude ve hře několik velkých hráčů, by se mohl stát předzvěstí skutečné globální změny.

Tesla hraje vabank

Do jaké míry však tento plán bude v souladu s duchem udržitelného rozvoje, není dosud jasné. Že to Musk myslí vážně je však patrné i z toho, že společnost oznámila plánované zvýšení roční produkce vozů na 500 000 ks. Prvních 30 majitelů má vůz obdržet na konci července, avšak plánovaná dynamika produkce počítá se zvýšením výroby na 100 vozů v srpnu a do konce roku pak Tesla plánuje dosáhnout počtu 20 000 předaných vozů, s čímž má být spojeno i masivní rozšíření sítě prodejních a servisních center.

Jak si v tomto závodě s časem firma, kterou může eventuální nesplnění smělých cílů dostat do velkých potíží, povede? To se již brzy dozvíme a nebude nezajímavé toto dění sledovat a pokud obchodujete na akciových trzích, je na čase uvážit, zda s akciemi Tesly v nejbližších měsících nezaspekulovat.

Picture of Václav Trávník

Václav Trávník

Spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. V autech vyhledávám rychlost, bezpečnost a pohodlí. Mezi mé oblíbené značky patří BMW a Audi. Na Autotripu primárně řeším inzerci a chod magazínu po obchodní stránce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *