Nový pilotní projekt je testován v Británii na výpadovkách z Londýna A22, A23, A100 i dalších místech. Zdejší hlavní silnice s hustým provozem mají překvapivé výsledky. Británie je doslova posedlá snižováním rychlosti. Přitom policejní statistika dokládá, že rychlost není nejčastější příčinou nehody.
Úseky německých dálnic s neomezenou rychlostí mají průměrná rychlost osobních aut lehce nad 130 km/h a vyznačují se nízkou nehodovostí.
Možná se stejně jako my ztrácíte v zahlcení dopravními značkami, zákazy a příkazy. Ve Velké Británii si řekli dost. Testují možnost zbavit se všech dopravních značek a podélného značení. Jen odstranění prostředních bílých čar ze silnic snížilo počet nehod i rychlost vozidel. Řidiči si dávají větší pozor.
- opatření snížilo průměrnou rychlost aut o 13 %
- snížila se nehodovost
- provoz je plynulejší
Koncept sdíleného prostoru
Nápad vychází z konceptu sdíleného prostoru vyvinutého v 90. letech nizozemským inženýrem Hansem Mondermanem. Ten počítá s tím, že na silnicích už nebude žádné značení, úprava rychlosti či přednosti v jízdě. Všichni chodci, cyklisté, motorkáři i řidiči aut a náklaďáků se zkrátka musí domluvit mezi sebou.
Hans Monderman
„Příliš velké množství příkazů a zákazů v provozu omezuje schopnost společensky odpovědného jednání a řidiči ztrácí osobní odpovědnost.“