Nuda a šeď
Mnoho automobilových expertů a fanoušků s nadsázkou tvrdí „Řekni mi co řídíš a já ti povím kdo jsi“. Nutno podotknout, že to skutečně pravda a osobnost každého z nás se vždy alespoň částečně odráží v autě, které řídí. Velkou roli v tomto aspektu má i barva vozu. A zatímco v módním průmyslu se do popředí derou výrazné barvy, situace na automobilovém trhu v loňském roce připomínala spíše padesát odstínů šedi.
Bílá opět vládne světu i Evropě
V loňském roce evropským prodejním tabulkám zcela jasně dominovaly vozy bílé barvy (27 %). Bíla barva byla následována černou (20 %). V těsném závěsu za černou je šedá a stříbrná barva s 17, respektive 11 %. Teprve za těmito tradičními odstíny najdeme skutečně „barevné barvy“. Z těch zaujímají nejsilnější pozici vozy modré barvy (9 %), následovány červenými (6 %). Celých 5 % patří béžové barvě. Následuje dvojice zelená a žlutá, mající každá po jednom procentu. Zbývající 3 % kombinacím ostatních barev.
Kompletní seznam:
BÍLÁ: 27 %
ČERNÁ: 20 %
ŠEDÁ: 17 %
STŘÍBRNÁ: 11 %
MODRÁ: 9 %
ČERVENÁ 6 %
BÉŽOVÁ: 5 %
ZELENÁ: 1 %
ŽLUTÁ: 1 %
OSTATNÍ: 3 %
Evropané jsou nejkonzervativnější
Jak vidno, Evropané jsou o mnoho konzervativnější než například zákazníci v Asii či Americe. Tam sice také dominují bílé a černé vozy, ostatní barvy mají ale mnohem vyšší podíly a barvy typu šedá a stříbrná stojí v dáli.
Foto: Škoda