Jeden z posledních odvážných
Naše tuzemská automobilka Škoda se v posledních letech snaží působit seriózně, vážně a dá se říci, že do jisté míry až odměřeně. My ale víme, že v minulých letech dokázala Škoda připravovat zajímavé a odvážné koncepty, které bohužel nikdy nespatřily světlo sériové výroby.
Jeden z posledních odvážných konceptů, který světu vyrazil dech svou odvahou a svěžestí byl žluťoučký elegán sportovního vzezření – Škoda Joyster.
K odhalení tohoto konceptu došlo na pařížském autosalonu roku 2006 a jak to již s odvážnými koncepty bývá, těšil se zde nebývale velké pozornosti.
Hatchback pro mladé
Joyster představoval vizi nového kompaktního hatchbacku s dynamickými až ostrými rysy. Na první pohled tak byl jasně patrný záměr automobilky stvořit vůz, cílený zejména na mladou věkovou skupinu, která si neváhá doopravdy užívat života a dává to jasně najevo.
Automobil totiž doslova křičí a snaží se na sebe upozornit jak to jen jde. Tomu dopomáhá zejména křiklavá citrónová barva karoserie, také ale do široka se táhnoucí vystouplá maska chladiče, odvážné křivky třídveřové karoserie, nebo výrazné, nízko umístěné světlomety s technologií LED.
Stejný pocit má člověk i při pohledu do interiéru. Opět se zde setkáme s výraznou žlutou v prošívání i čalounění. Kabina Joysteru nás ale překvapí hlavně funkcemi a vychytávkami, které nabízí. Mezi ty nejvýraznější patří zejména výklopná panoramatická střecha nebo způsob, jakým je řešen výstup multimediálního systému. Na palubní desce totiž nalezneme jakousi drážku, do které je vsunut tzv. počítač UMPC, což je v podstatě předchůdce dnešních tabletů. Nespornou výhodou tohoto řešení, byl fakt, že počítač si řidič mohl po zastavení z přístrojové desky jednoduše sejmout a používat ho v práci či škole.
Lavička každého překvapí
Designeři tak očividně mysleli také na praktičnost automobilu. Tu nedemonstruje pouze zmíněný multimediální systém, ale i neuvěřitelná variabilita vnitřního prostoru. Hlavně bychom ale chtěli zdůraznit lahůdku, která se skrývá v zavazadlovém prostoru. Tím je samozřejmě legendární lavička. Ta je ukrytá v zadní hraně zavazadelníku a z odvážného hathbacku se tak bleskově stane oáza odpočinku.
Scirocco v ohrožení
Po světové premiéře se rojily spekulace o možné výrobě. Jak ale víme dnes, Joyster se nikdy do výroby nedostal a ani nedostane. To hlavně, protože by se stal přílišným nebezpečím pro německý VW Scirocco.
Zdroj fotografií: Wikipedia.cz