Dnes se podíváme na ojetý T-Roc. Vůz je z roku 2019 a jde vidět, že z něj ještě září novota. Jede na dnešní vlně SUV, ale bude to stačit k tomu, aby nás přesvědčil o koupi?

V testu máme Volkswagen T-Roc z roku 2019 s tříválcovým 1.0 TSI o výkonu 81 kW a šestistupňovým manuálem, který pohání přední nápravu. Vůz má najeto 70 000 kilometrů.
Proč koupit ojetý T-Roc?
Tento Volkswagen zvenčí zaujme především vzhledem. Najel jsem s ním pár kilometrů, ale jak jsem již zmínil výše, stále mnou proplouvá několik otazníků, zda je to opravdu to pravé ořechové. Z pohledu řidiče vozu příliš mnoho vytknout nelze, příjemné sezení, vcelku vyvážené odpružení a velmi dobré reakce. Stále mi však vrtá hlavou, zda je to opravdu to, co chci?
Motor 1.0 TSI
Motor 1.0 TSI o výkonu 81 kW s manuálem a 6 st. převodovkou je velmi dobrý. Má příjemný charakter i spotřebu. Jistě, spodní zátah je mírnější kvůli obsahu a pouze třem válcům trochu váhavý, ale jak zabere turbo, je vše zapomenuto. Výkon na město, ale i dálniční přesuny pro normálního řidiče bohatě postačí. Spotřeba paliva je výborná a dá se v klidu jezdit kolem 5,5l/100 km. Díky malému obsahu je levné i povinné ručení. Osobně mám tento motor velmi rád, protože netrpí mnoha neduhy a odvede velmi dobrou službu.

Vzhled zvenčí
Zvenčí působí T-Roc opravdu velmi dobře. Má krásnou přední masku, vyšší světlou výšku a velmi líbivé tvary. Přední maska působí velmi robustně a moderně, naopak záď navozuje spíše sportovnější charakter. I když se dá říci, že vzhled je vždy otázkou vkusu, za mne si myslím, že není vůbec špatný.
Vyšší posez
Díky tomu, že T-Roc jede na módní vlně SUV a má vyšší světlou výšku se do něj zkrátka dobře nasedá. Pro lidi, kteří mají problém se zády, a nebo se jednoduše nechtějí hrbit je to velmi příjemné.
Dobré servisní zázemí
Volkswagen má dobré servisní zázemí a není problém, jej téměř kdekoliv opravit. Je to výhodou pro praktické uživatele, kteří mají rádi přístup ke službám, které jsou s tímto vozem spjaty.
Proč nekupovat T-Roc?
Elegantně nepraktický
Jako praktický uživatel vozů, který občas něco odveze a má více dětí na mne vůz působí neprakticky. Kufr má sice dobrý přístup, díky odklopnému víku, ale je zoufale malý a díky výkroji zadních dveří, tak nenaložíte, ani větší předmět. Na předních sedadlech si člověk najde krásně místo a vzadu také, ale je určen maximálně pro čtyři cestující a to v případě, že nepovezou mnoho zavazadel. Vůz na mne celkově působí úzce a male, ale to je dáno jeho zařazení v segmentu mezi Golfem a Polem, ovšem prakticky jsou oba jeho bratři lépe uzpůsobeni.
Elektronika
Jedna ze závad, která se projevuje je elektronická ruční brzda a selhávání řídící jednotky palubního štítu. Podle mého názoru je palubní štít vcelku líbivý a asi nelze vyčítat pokroku, že se pokazí. Osobně mi ale více vadí elektronická ruční brzda, nějak se s ní nemohu stále sžít. Bohužel jsem asi řidič dinosaurus, ale s těmito fičurami mám problém již od Passatu B6.
Nečekejte terénní trhač
To není na škodu, ale pokud si myslíte, že vůz je dobrý i do terénu, protože k dispozici jsou i verze 4×4 tak vás zklamu. Vůz, ani jeho podvozek není k tomuto zacházení příliš nakloněn. Jistě, po polňačce vás k chatě zaveze, ale na lesní „road trip“ bych si vybral něco jiného. Obecně bych se asi vyhnul pohonu 4×4, protože mi příliš v tomto vozu nedává smysl. Ano, na sněhu pomůže, ale kruté zimy roky nebyly a na tu výše zmíněnou polňačku stačí i předokolka.
Autorizovaný servis vás mírně pumpne
Po rozhovoru s majitelem a zjištění, kolik stojí jednotlivé úkony bych se do něj rozhodně nehrnul. Ano, Volkswagen má obecně mírně dražší servis, ale pokud bych koupil ojetého T-Rocka, volil bych jiný servis, než ten autorizovaný, samozřejmě pokud bude již po záruce.
Exteriér
Jak zaznělo výše, z venku se mi T-Roc líbí. Má hezkou přední masku a působí, až mírně prémiově. Z boku mne zaujalo velmi dobré oplastování, které působí mírně „offroad“. Světlá výška je příjemná. Záď s kufrem za mně velmi hezká. Dveře mají dobrý úhel otevření. Asi bych vytkl chybějící plynovou vzpěru při otevírání kapoty, ale to je jen malý detail. Plasty i karoserie působí bytelně.





Na voze, ani po letech není vidět smítko rzi a antikorozní ochranu bych označil za výbornou. Podvozkové díly jsou ještě původní a to je obecně u Volkswagenu celkem normální a to má vůz najeto kolem 70 000 km.