Závodní vozy automobilky Ford v 60. a 70. letech patřily mezi největší hvězdy na scéně. Ford Escort Mk I RS 2000 se sice řadí mezi závodní verze, ovšem byl postavený tak, aby se s ním dalo jezdit i na běžných silnicích. Seznamte se s legendou první generace vozů Escort.
Historie Ford Escort Mk I RS 2000
Ford Escort Mk I RS 2000 pochází z dílny automobilky Ford. Zatímco první generace Ford Escort spatřila světlo světa v roce 1968, Ford Escort Mk I RS 2000 se na trhu objevil až v roce 1973.
Escorty se poprvé představily na výstavě Brussels Motor Show a brzy se z nich stal úctyhodný následovník modelu Anglia. Escorty se vyráběly do roku 2000. Vývojem prošlo sedm generací, které se označovaly Mark I až Mark VII (krátce také MK I až MK VII). Poté je nahradily vozy Focus.
Ford si odjakživa liboval ve sportovních a závodních autech. Escorty se vůbec osvědčily jako nebezpeční závodníci na rallye. Tým Ford byl během 60. a 70. let prakticky neporazitelný.
Escorty Mark I měly zadní náhon a motor vpředu. Vyráběly se v Anglii a Německu. Zaujmou malými rozměry. Byly jen necelé 4 m dlouhé, 157 cm široké a 139 cm vysoké. Základní variantou karoserie byl dvoudveřový sedan. Později se objevilo třídveřové kombi a prostornější čtyřdveřový sedan.
Ford Escort Mk I RS 2000 – závodní auto na každodenní ježdění
Je vůbec možné, aby byl závodní vůz vhodný na každodenní ježdění? Přesně tak byl tento model myšlený. Ač se Escort MK I RS 2000 řadí mezi závodní verze, tento model je podstatně vhodnější na běžné užití, především díky nižšímu výkonu (100 k) a malé náročnosti na servis.
Ač měl být Escort 2000 návratem ke slavným kořenům závodních aut a reklamní kampaň ho ohlašovala sloganem: „The Champ is Back!“ byl běžně k vidění i na silnicích a prodával se za velice příznivou cenu 1586 liber.
Tato legenda se čas od času naskytne v inzerci na sportovnivozy.cz.