Triumph Spitfire – oheň sice neplive, přesto je s ním zábava

Triumph Spitfire získal své jméno podle stíhaček Supermarine Spitfire, které sloužily v RAF a byly postrachem nacistů. Tyto stíhací letouny uměly nepřátele doslova zasypat salvou z kulometů, a proto získaly jméno Spitfire. Na rozdíl od svého jmenovce Triumph Spitfire oheň z výfuků ani kulometů neplival. Jízda v něm však nebyla o nic méně zábavnější. Přesvědčíme vás o tom v dnešním článku.

Obsah: Triumph Spitfire Zobrazit

    Triumph Spitfire patří mezi malé sportovní vozy z Velké Británie, které byly ve své době velmi oblíbené. Značka Triumph patřila pod automobilku Standard Triumph, kterou mimochodem Luftwaffe během náletů na Británii zasypalo bombami. Standard Triumph ale vstal jako fénix z popela a po druhé světové se opět pustil do výroby.

    Odpověď na Austin-Healey Sprite a MG Midget

    Po válce začali vyrábět roadstery Triumph 1800/2000 a od roku 1953 sérii TR. V reakci na sportovní vozy Austin-Healey Sprite a MG Midget byl v roce 1962 uvedený roadster Spitfire. Vyráběl se až do roku 1980 a celkem jich do oběhu vešlo na 314 tisíc kusů.

    Pro Triumph Spitfire to chvíli vypadalo bledě, dokonce byl zhruba na rok daný k ledu. Potom se ale práce na tomto modelu obnovili. Zkonstruovali ho na zkráceném páteřovém podvozku Triumphu Herald bez bočních členů.

    Díky tomu je vůz nižší. A v mnohém překonává konkurenta Austin-Healey. Nabízí více místa pro nohy, stahovací okna, širší kabinu, větší prostor na zavazadla a dobře přístupný motorový protor.

    triumph spitfire mark 1500

    5 sérií Triumph Spitfire

    Triumph Spitfire se za svou historii vyrobil v pěti verzích:

    • Spitfire Mark I (1962-64)
    • Spitfire Mark II (1965-67)
    • Spitfire Mark III (1967-70)
    • Spitfire Mark IV (1970-1974)
    • Spitfire 1500 (1974-80)

    Zaujal vás tento britský roadster? Vůz poslední série Spitfire 1500 pořídíte na Sportovnivozy.cz.

    Picture of Anna Macurová

    Anna Macurová

    Mám ráda dlouhé roadtripy v cizině i v Čechách a dobrodružství, která jinde než za volantem nezažijete. Zajímám se také o nové technologie a inovace v automobilovém průmyslu.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *