Pokračování proslulé legendy – Ford Mustang
Už šestá generace kultovního vozu Ford Mustang navazuje na svoje vlastní tradice, ale také se samozřejmě vyvíjí vpřed. Pořád je to auto, které vás na první pohled upoutá, a nezpůsobuje to jen kůň na přední masce, jenže dnes je viditelně uhlazenější, už nepůsobí jako pouliční rváč, a pod kapotou skrývá i takzvaně ekologický motor.
Ale popořadě: základním motorem nového Mustangu je atmosférický šestiválec s objemem 3,7 l a výkonem 300 koní. O deset mustangů více budete pohánět s přeplňovaným čtyřválcem 2,3 EcoBoost (no ano, zní to zvláštně). A samozřejmě v nabídce najdete i tradiční pětilitrový osmiválec, tentokrát o výkonu 420 koní. Na motorech se samozřejmě pracovalo, jejich vlastnosti se ladily, vylepšené jsou i brzdy, na Mustangu objevíte širší devatenáctipalcová kola a budete si moci vybrat jak manuální, tak automatickou převodovku s páčkami pod volantem.
Zkrocená šelma
Podle všech zdrojů informací je nový Mustang se všemi vylepšeními, mezi která patří i změny v nastavení podvozku a odlehčení kapoty, mnohem lépe ovladatelný než jeho starší sourozenci, a to zejména díky lepší stabilitě, na které má podíl i nové nezávislé zadní zavěšení a celkově širší posazení auta.
Oficiálně je nový Mustang čtyřmístný, ale zadní dvě sedačky jsou spíše na oko, zato vepředu je místa dost.
Mustang se bude nabízet v několika verzích podle motorů – V6, EcoBoost a GT a pravděpodobně všechny si budete moci v budoucnu objednat i jako kabriolet.
Agresivní Shelby GT350
Nejzajímavější a nejpřitažlivější z nabídky je asi vrcholný model této agresivní a rychlé řady Fordů, a tím není nic jiného než vůz Shelby GT350. Kromě charakteristických rychlých pruhů na kapotě a agresivnějšího výrazu, než najdete u běžné verze Mustangů, nabízí Shelby GT350 také osmiválcový motor o objemu 5.2l, v němž budete krotit přes 500 koní. Pomáhat vám v tom bude šestirychlostní manuální převodovka. Stejně důležité jako motor jsou u všech rychlých dopravních prostředků brzdy a tady očekávejte na předních i zadních dvacetipalcových kolech Bremba. Shelby GT350 ani uvnitř nezastírá, že je polozávodním autem a tak v poměrně spartánském interiéru najdete sportovní sedačky Recaro, zato po luxusu byste tu pátrali marně.
Shelby GT350 přímo navazuje na model Boss302 z roku 2013 (který už se také nevyrábí), a současně nahrazuje v nabídce prodeje značky Ford loni ukončený model Shelby GT500. Ten měl na rozdíl od nového GT350 pevnou zadní osu a přeplňovaný osmiválcový motor o objemu 5,8l a výkonu 662 koní. Tento starší model, to jest GT500, dokázal jezdit přes (v normálním světě) naprosto absurdních 340 km/h a byl vlastně nejrychlejším Mustangem všech dob – konkrétně tedy ve verzi Super Snake, která má 850 koní a jako rozeznávací znak tohoto ikonického vozu slouží specifické tři zlaté pruhy. Prvních padesát kusů modelu Ford Shelby GT Super Snake bylo prodáno výhradně s bílou nebo černou kapotou.
Nový model Ford Shelby GT350 se dostane do prodeje někdy ke konci roku 2015.
Foto: roadandtrack.com