Moped našich dětských let: Jak je na tom dnes Babetta 210?
Kdysi absolutně dostupná věc, kterou jste na vesnici nalezli na každém rohu. Dnes poměrně vzácněji k vidění, ale přesto zajímavá. Babetty mnohým z nás zpříjemňovali dětství a tak nějak patřili k zábavě. Jak je to vlastně s Babettou 210 dnes?
Obsah Zobrazit
Co je to za stroj?
Babetta 210 je jednoduchý stroj podobný kolu osazený jednoduchým dvoutaktním motorem. Je to ideální vozítko, které dokáže člověka dopravit do obchodu, na ryby, na výlet po okolí, či zahrádku, nebo dokonce do práce. Její předností je absence STK, alespoň u námi recenzovaného kousku. Jediné co musíte, tak si zaplatit pojistku. Většina Babett by na sobě měla mít štítek, kde vyčteme její sériové číslo, na jehož základě nám ji pojistí. Většina strojů je dvourychlostních. U Babetty není třeba složitě řadit, odstředivá spojka to obstará za nás a my tak pouze obsluhujeme plyn a brzdu.
Co je třeba za povolení k řízení Babetty?
Na jízdu s Babettou nám buď stačí povolení AM (tento průkaz můžeme získat od 15 let) a umožní nám obsluhovat stroje do 50 ccm a maximálně 4 kW. A nebo zkrátka jen řidičský průkaz skupiny “B”.
Technické parametry Babetty
Zdvihový objem 49 ccm
Výkon 1,75 kW
Maximální rychlost 45 km/h (ovšem dá se jezdit i 55 km/h)
Objem nádrže cca 3l
Průměrná spotřeba 2l/100 km
Nosnost cca 134 kg
Něco málo z historie
Historie Babett začala psát společnost ZVL ze Slovenska, kdy momentálně můžeme tuto značku vidět u ložisek. Závody pro výrobu byly v Kolárově na Slovensku. Tento stroj se začal vyrábět roku 1983, kdy se stal nástupcem typu 207. Novější model 210 dostal do vínku o 0,25 kW větší výkon a to díky změně kanálů v motoru.
Změny zaznamenala i převodovka a celkově stroj dostal více sil a nyní byl schopen zvládat kopce s o 15 % větším stoupáním než modely předchozí. Bylo již zažehnáno mnoho dětských nemocí typů předchozích. Současně dostala i nový dizajn a opět se stala prodejním bestsellerem. Tento stroj si své místo na slunci udržel, až do roku 1996.
Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.