Autonovinky
🕓 2 min

Tesla má velký důvod k obavám

Fisker jde Tesle po krku

Henrik Fisker je dost možná nejslavnější dánský designer všech dob. Za svou bohatou kariéru Fisker pracoval jako šéfdesigner takových společností jako Aston Martin nebo BMW. Nejvíce se ale jeho jméno rozšířilo do věta díky jeho firmě Fisker a jejímu dítku, Karma. Tento projekt ovšem skončil nezdarem. Fiskera to ale neodradilo a vyráží na pole elektromobilů znovu a chystá se svést souboj na ostří nože se zavedenými automobilkami.

 

Agresivnější než kdy jindy

Novinka z dílny Henrika Fiskera nese název Fisker EMotion. Očekávalo se, že vůz bude technicky a možná i designově vycházet ze zmíněné Karmy. Opak se ale pravdou a model EMotion využívá zcela odlišného technického základu a i designový jazyk aplikovaný na této novince doznal mnohých změn. Novinka se chlubí neobyčejně dravým a sportovním vzhledem. Základ vozu netvoří nic jiného než uhlíková vlákna a hliník. Díky elektrickému pohonu se Fisker navíc chlubí i překvapivě velkým vnitřním prostorem, zejména pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

 

 

250 km/h a neuvěřitelný dojezd

Produkčního vozu bychom se na silnicích měli dočkat v roce 2017. Koncept prozatím využívá elektromotoru, díky kterému vůz dokáže uhánět maximální rychlostí 250 km/h. Dojezd činí díky nově vyvinutým bateriím využívající grafenovou technologii těžko uvěřitelných 643 km na jedno nabití.

 

Stejně jako Tesla plánuje i Fisker vložit do vozu EMotion systém autonomního řízení. Prozatím se jedná o pouhý koncept a stále není jisté, dočkáme se tohoto vozu i v reálu. Jak ale známe Henrika Fiskera, který s oblibou dotahuje své projekty do zdárného konce, můžeme si na reálnou výrobu modelu EMotion bez obav vsadit.

 

 

Designový souboj Kodiaq vs Ateca

 

Foto: Fisker

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *