Autonovinky
🕓 3 min

Aston Martin odhalil podrobnosti o chystaném hypersportu! Víme vše!

Aston Martin konečně promluvil

Od představení britského hypersportu, AM-RB001, který vznikl díky spolupráci britské automobilka Aston Martin, rakouské závodní stáje Red Bull Racing Formula One Team a jejího geniálního aerodynamika Andriana Neweyho uteklo již mnoho vody. Přesto se ty nejdůležitější informace o tomto vozu dostaly na veřejnost až nyní.

 

Atmosférický dvanáctiválec a neuvěřitelná aerodynamika

Tyto nové informace do světa vypustil šéfdesigner Aston Martinu, Marek Reichman, v rozhovoru pro australský server Motoring. V tomto rozhovoru Reichman potvrdil, že hypersport AM-RB001 bude disponovat speciálně vyvinutým, atmosféricky plněným, vidlicovým dvanáctiválcem, jehož výkon má překonat hodnotu jednoho tisíce koňských sil. Obsah tohoto motoru se má pohybovat mezi šesti a sedmi litry a úhel jenž mají válce svírat má být ještě širší než u současného biturbo dvanáctiválce (60°), pohánějící model DB11. Díky tomu by měl být motor celkově nižší, což usnadnilo život konstruktérům, kteří jej dokáží snáze umístit do motorového prostoru. Nízká stavba motoru navíc přispívá ke snížení celkového těžiště vozu. To bude mít samozřejmě vliv na jízdní vlastnosti vozu, které mají být naprosto bezkonkurenční. Na tomse nejvíce přičinili inženýři stáje Red Bull Racing Formula One Team, v čele s Adrianem Neweym. Díky jejich zkušenostem z prostředí Formule 1 a využití černé magie zvané aerodynamika má být AM-RB001 při průjezdu zatáčkou odolat neuvěřitelnému přetížení až 4,5 G. O přenos síly na kola vozu se má starat speciálně vyvinutá, jednospojková převodovka od společnosti Xtrac.

 

 

Nový král hypersportů?

Marek Reichman rovněž potvrdil, že hypersport AM-RB001 by měl být schopen vyvinout maximální rychlost, převyšující hodnotu 400 km/h. K tomu bude vozu pomáhat i systém rekuperace kinetické energie, který pracuje na podobném principu, jako systém, známý z prostředí Formule 1. Tento systém by měl fungovat podobně jako u konkurenčního McLarenu P1. Elektromotor bude tedy pomáhat běžnému spalovacímu motoru. V případě zájmu bude ale možné spalovací motor vypnout a například při pohybu po městě využívat pouze elektrický pohon.

 

3 miliony dolarů za jednu sedačku

Ačkoli majitelé utratí za vůz 3 miliony dolarů(cca. 75 milionů korun), budou se muset smířits velkou nevýhodou.  Ve svém hypersportu totiž nikoho nepovozí. Vůz bude koncipovájako jednosedadlový stroj s centrální řidičskou pozicí. Sedadlo bude navíc fixní, bez možnosti posunutí, naopak nastavitelné budou jak pedály, tak volant.

 

Času není nazbyt

Celkově má Aston Martin v plánu postavit 150 vozů této specifikace. Pokud po jednom toužíte, rozhodně neváhejte, britská automobilka totiž uvádí, že již více než 100 zájemců podepsalo kupní smlouvu k tomuto vozu. První vozy by se měly ke svým majitelům dostat již na konci roku 2018. Následně se má na světě ukázat i 25 speciálních vozů, určených speciálně pro okruhové použití, bez silniční homologace k běžnému provozu.

 

Více se o spolupráci mezi Red Bullem a Aston Martinem dozvíte ZDE.

 

Foto: Aston Martin

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *