Brutální Amarok z dílen MTM. Bude stačit Raptoru?

0
24100

Král offroadových pick-upů

Pokud člověk v dnešní době zatouží po skutečně brutálním offroadu, je volba jasná. Drsnější offroad, než-li je současný Ford F-150 Raptor, byste hledali jen těžko. Ten nejen, že budí respekt už při pouhém pohledu, ale i při pohledu na výčet použité techniky. Pod kapotou sídlí masivní šestiválcové véčko 3,5 litru s výkonem převyšující hranici 410 koňských sil a točivým momentem, jehož hodnota sahá téměř až k šesti stům Nm.

 

Jenže co dělat, pokud zoufale toužíte po nekompromisním pick-upu, ale americký Ford je tou značkou, kterou z celého srdce nenávidíte? Do nedávna byste musel sáhnout buď po konkurenčních vozech, kterým chybí buď vzhledová atraktivita Raptora nebo výkon.

 

Vyzivatel z wolfsburgu

Na pomoc s tímto problémem ale přispěchala známá tunerská společnost MTM. Ta si vzala do parády velký pick-up z Wolfsburgu.

 

Volkwagan Amarok ve své nejvýkonnější verzi disponuje přeplňovaným, dvoulitrovým čtyřválcovým dieselem s výkonem 179 koňských sil, což je ve srovnání s Raptorem spíš výkon bicyklu.

 

Turbo? Kompresor? Ale kdepak!

Proto se inženýři v MTM rozhodli Amarok posílit. Nečekejte ale nějaké přidání kompresoru či turbodmychadla.

 

V MTM se rozhodli pro mnohem radikálnější krok. Pod kapotou Amaroku vložili rovnou zcela nový motor. Jedná se o vidlicový osmiválce 4,2 litru pocházející z Audi, jehož výkon šplhá na hodnotu 410 koňských sil a točivý moment 930 Nm, který je dostupný mezi 2 000 a 3 000 otáčkami za minutu. Tato porce síly je pomocí osmistupňové Tiptronic distribuována na všechna čtyři kola.

 

Díky novému agregátu mohou velkému Amaroku závidět jízdní dynamiku i mnohé nabroušené hatchbacky. Z nuly na sto kilometrů v hodině dokáže tento pouštní obr sprintovat zhruba za 6 sekund a jeho maximální rychlost činí 240 km/h.

 

Nezapomínejme na design

Přidáním brutálního výkonu ale úpravy nekončí. Každého na první pohled zaujme speciální, matný pouštní lak, na kterém skvěle vynikají černé doplňky, jako vystouplé rozšířené blatníky, přední ochranný rám, maska chladiče nebo nový rám, chránící posádku při převrácení vozu pře střechu. Pod zmíněnými rozšířenými blatníky nalezneme dvacetipalcová kola BBS s offroadovými pneumatikami značky Cooper.

 

 

Vzhledem k obrovskému nárůstu výkonu bylo zapotřebí také vylepšit systém brzd. Přední kola jsou tak nyní vybavena masivními kotouči s průměrem 405 mm. Na zadních kolech nalezneme kotouče s průměrem 356 mm.

 

Kabina plná luxusu

V interiéru vozu se nabízí samozřejmě jen ty nejvybranější materiály. Sedadla, stejně jako další čalouněné části, jsou potaženy pravou kůží a alcantarou. A pro navození opravdu exklusivního dojmu nechybí na palubě ani doplňky z uhlíkových vláken.

 

Pokud se vám tento drsný offroad s kabinou nabitou luxusem zamlouvá, může být váš za částku 200 tisíc Eur, což je zhruba 5,5 milion korun.

 

Foto: MTM

 
Sdílejte
Předchozí článekCitroën C3 nebo Peugeot 208? Češi mají jasno!
Další článekAutosalon Chicago: Truck jako z Jurského parku
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here