Globální trh v posledních týdnech zaplavily čínské automobily. Už v květnu roku 2023 se Čína dostala do čela žebříčku největších světových exportérů aut, kdy předběhla Japonsko. Své čím dál větší místo má Čína i v České republice. Zvlášť oblíbené jsou na tuzemském trhu čínské SUV, které lákají i na poměrně přijatelnou cenu.
SUV jsou v České republice velmi oblíbená auta, a i proto není divu, že se čínští výrobci snaží v českých končinách uspět. Staví nové autosalony, lákají na nové technologie, cenu i komfort. Níže najdete nejznámější SUV od předních čínských výrobců, kteří se snaží české spotřebitele zaujmout.
MG ZS
První značkou, která se na českém trhu snaží od loňského léta prorazit, je MG. Automobilka se snaží zájemce zlákat hlavně na její benzínové SUV MG ZS, které cenově vychází už od 445 tisíc korun. V základní výbavě svým budoucím majitelům nabízí šest airbagů, zadní parkovací senzory, 17palcová litá kola, vyhřívaná zpětná zrcátka či kožený volant.
Předností je také 10,1palcová obrazovka info systému s podporou Apple CarPlay/Android Auto, pohon předních kol, kombinovanou spotřebou 6,6 l/100 km či kufr s objemem 448 litrů. Nabízí se ve specifikacích 1,5 l s pětistupňovou manuální převodovkou nebo 1,0 TGI s šestistupňovým manuálem.
Dongfeng T5 EVO
Celkem dvakrát se na český trh snažila vstoupit i čínská značka Dongfeng. Oblíbenosti se tu těší hlavně její model T5 EVO, který na první pohled může připomínat malé Porsche. Převodovka je sedmirychlostní automatická, láká na pohon předních kol, maximální uváděná rychlost je 180 kilometrů za hodinu. Objem palivové nádrže je 55 litrů a cenovka začíná na 775 tisících korunách.
Automobilka láká také na 37 odkládacích přihrádek, nezaměnitelný sportovní design, výkon 197 koní nebo širokoúhlý 24‘‘ displej na palubní desce. Model je vybaven 1,5litrovým přeplňovaným čtyřválcovým motorem s maximálním točivým momentem 285 Nm.
Dongfeng Voyah Free
V celé Evropě i Číně jsou stále významnější elektromobily, a to i mezi SUV. Platí to i pro Česko, kde se v posledních měsících snaží prosadit elektrické SUV Voyah Free, které v základní výbavě stojí více než dva miliony korun. Velikostně odpovídá konkurenčnímu Volkswagenu Touareg a jeho prodej má na starosti společnost Dongfeng.
V modelu Free se mohou řidiči těšit na elektromotor o systémovém výkonu 360 kW (480 k) a 750 newtonmetrech točivého momentu. Stovku zvládne za 4,4 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 200 km/h. Auto je 4,9 metru dlouhé a pohotovostní hmotnost dosahuje 2340 kilogramů.
SWM G01
Na českém trhu se rozjíždí i značka SWM, kterou před lety založili Italové. Poměrně nedávno se ale Italové rozhodli jejich automobilku prodat do Číny, a proto v tomto článku může figurovat právě i automobilka SWM.
Její nejznámější model současnosti je G01, jehož cenovka začíná na 620 tisících korunách. Jde o prostorově velkorysá auta s 156 koňmi. Lákají na nadstandardní výbavu, 1,5 litrové benzinové motory i milánský design. V základní výbavě najdete třeba couvací kameru, monitorování tlaku v pneumatikách, střešní ližiny nebo třeba bezklíčkový vstup i start.
Baic X55 II
Velkou budoucnost na českém trhu by mohl mít model Baic X55 II, jehož cenovka startuje na 800 tisících korunách. Vysoký podíl v této automobilce má německý Mercedes-Benz, všechno je ale převlečné do čínského kabátu. Láká na pěkný design, váhu 1550 kilogramů, motor 1.5TD i sedmistupňovou převodovku.
JAC iEV7S
Klíčovým SUV z Číny je i elektromobil JAC iEV7S. Cenovka včetně DPH startuje na 809 tisících korunách, auto je vybaveno lithiovou baterií Samsung Ternary, zrychlení na 50 kilometrů za hodinu zvládne za 4 sekundy a technologie kapalného chlazení má zvyšovat bezpečnost baterie. Slibovaný maximální dojezd se blíží 300 kilometrům, k dispozici je i panoramatický obraz nebo dálkové ovládání.