Zajímavosti
🕓 3 min

LaFerrari Aperta se ukázalo v Praze! Takhle vypadá 90 milionů na kolech

Dámy a pánové, LaFerrari Aperta

Ferrari LaFerrari je jedno z nejúchvatnějších hypersportovních automobilů, který se kdy objevil na planetě Zemi. LaFerrari je společně s McLarenem P1 a s Porsche 918 Spyder řazeno do tak zvané svaté trojice hypersportů. Již od příchodu tohoto skvostu z Maranella se spekulovalo, zda se Ferrari odváží postavit i jeho otevřenou verzi. Italská automobilka se k tomuto kroku skutečně odhodlala a na loňském autosalonu v Paříži představila vůz s názvem LaFerrari Aperta.

 

Limitka z limitky

Již při pohledu na verzi Aperta je jasné, že tohle není žádné tuctové auto. Již základní LaFerrari je velice vzácný vůz. Vyrobeno bylo pouze 500 kusů. LaFerrari s přídomkem Aperta v tomto zachází ještě dál. Vyrobeno bylo jen 209 kusů. Z toho jde 200 k zákazníkům a devět si automobilka ponechala k propagačním účelům. Je tedy opravdu velkým úspěchem, když můžeme hrdě prohlásit, že jeden kus modelu LaFerrari Aperta, v hodnotě 90 milionů korun byl prodán zákazníkovi z České republiky. Aby byl tento úspěch pražského zastoupení Ferrari náležitě zviditelněn, uspořádalo Ferrari k této události tiskovou konferenci, na které jsme my samozřejmě nesměli chybět. A přinášíme vám patřičný fotoreport z této akce.

 

 

Získat Apertu není jen tak

Možná se ptáte, proč se pořízení tohoto vozu nejmenovaným českým boháčem tolik mediálně zviditelňováno. Je to proto, že Ferrari si u modelu LaFerrari Aperta samo vybírá, komu tento vůz prodá. Zájemce o vůz proto musí splnit dlouhý seznam nároků automobilky, mezi kterými je i podmínka, že zájemce o LaFerrari musí ve své sbírce mít minimálně pět dalších vozů se vzpínajícím se hřebcem ve znaku. Zájemce se také musí automobilce zavázat, že si vůz kupuje na delší dobu a ne za účelem dalšího prodeje. V takovém případě by se ocitl na „black listu“ Ferrari a o dalším novém Ferrari by si mohl nechat jen zdát.

 

[su_youtube url=“https://www.youtube.com/watch?v=L7kpmG5HTT0″]

 

963 koní na zadní nápravě!

Konstrukčně vychází Aperta ze základního LaFerrari. To znamená, že v prostoru před zadní nápravou je umístěn masivní vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, který generuje výkon 800 koňských sil. Nesmíme ale zapomínat, že tomuto agregátu pomáhá elektromotor, který produkuje dalších 163 koňských sil. Ve výsledku tedy na zadní kola putuje výkon 963 koňských sil. Tato dávka výkonu dovoluje vozu zrychlovat z 0 na 100 km/h pod tři vteřiny a z 0 na 200 km/h za 7,1 vteřiny. Maximální rychlost vozu činí 350 km/h.  Za zmínku stojí i aerodynamická stránka vozu. Prakticky každý výraznější element vozu, jako je přední spoiler, velké zadní křídlo nebo výrazný difuzor je aktivní. Znamená to tedy, že tyto prvky mění svou polohu v závislosti na jízdě a pomáhají zvyšovat přítlak vozu. Přesto si dovoluji prohlásit, že mnoho LaFerrari Aperta jízdu na okruhu nikdy neokusí a spíše se stanou hvězdami soukromých automobilových sbírek.

 

Foto: Petr Míka

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *