Není nic neobvyklého na tom, že zkušený mechanik dokáže rozpoznat problém vozu už podle jeho zvuku. Automobilka Škoda se ale rozhodla, že mechanikům tuto výsadu při rozpoznávání problémů vezme a nahradí ji umělou inteligencí. Vše údajně zvládne nová chytrá aplikace v telefonu, kterou automobilka právě testuje. Jmenuje se Sound Analyser a má servisům napomoci s hledáváním problémů a potíží.
Jak bude taková aplikace fungovat?
Budete to tedy probíhat tak, že přijedete do servisu a mechanik nahraje zvuk vozu do aplikace, která ho následně porovná se zvukem zdravého auta a s různě poškozenými vozy. Algoritmus poté vybere závadu, která se zvukem nejlépe shoduje s testovaným vozem. Následně také doporučí, jak je možné tuto závadu odstranit. Aplikace by tedy neměla mechaniky nahradit, ale spíše jim pomoci ve chvílích, kdy si nebudou zcela jistí. A také by měla zlepšit efektivitu práce. Na druhou stranu by tedy měla zkrátit dobu, po kterou bude vůz v servisu.
Budou takové aplikaci mechanici věřit?
Na této aplikaci pracuje speciální divize automobilky a tvrdí, že v budoucnosti umělá inteligence najde v servisech více uplatnění. Aplikace tedy dokáže podle zvuku upozornit na opotřebování určitých dílů, ale otázkou vlastně je, jestli také aplikaci bude zkušený mechanik věřit. Automobilka Škoda dále udává, že přesnost rozpoznávání je více než 90 %.