Zajímavosti
🕓 3 min

Návrat Audi Quattro?

Legenda automobilových soutěží Audi Quattro

Převrátila svět rallye na začátku osmdesátých let naruby, a potom potichu zmizela ze světa. Vrátí se Quattro na silnice v nové podobě?

První čtyřkolka

První masově vyráběné sériové auto s pohonem všech čtyř kol a agresivním chováním se stalo obrovských hitem. Automobilka Audi se už několikrát celkem vážně věnovala studiím na téma nové Audi Quattro, první nejserióznější projekt po dlouhém období ticha byl představen v roce 2010, ten byl poháněný přeplňovaným benzínovým čtyřválcem a byl vlastně takovým vzpomínkovým konceptem u příležitosti třicátého výročí představení Audi Quattro.

Sport Quattro

Na předloňském autosalonu ve Frankfurtu se představil další koncept, tentkrát to byl plug-in hybrid s názvem Sport Quattro, který skrýval pod kapotou čtyřlitrový vidlicový osmiválec o výkonu 560 koní, a k tomu stodesetikoňový elektromotor. Agresivně působící žlutý vůz využíval modifikované platformy MLB doplněné uhlíkovými kompozity, nicméně byla to skutečně jen studie a o výrobě ani náznakem nikdo nemluvil.

O rok později se na světě objevila další studie Audi Quattro, tentokrát s laserovými světly. Vůz v červené barvě měl obě kapoty, střechu i palubní desku z karbonu a pohon měl na starosti osmiválec 4.0 TFSI (411 kW/560 k, 700 N.m) s elektromotorem (110 kW a 400 N.m), celkový výkon měla pohonná jednotka tedy hezkých 700 koní.
Rozměry vozu měly být 4602 x 1964 x 1386 mm, tedy větší než původní Quattro, největší změna nastala v délce rozvoru – někdejších 2204 mm se stalo 2784 mm. Na 21palcová kola s centrální maticí patřily pneumatiky o rozměru 285/30. Celkem vážil koncept 1850 kg, což je slušné, vzhledem k tomu, že jde o hybrid.
Nejvyšší rychlost konceptu Sport Quattro byla 305 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h proběhlo za 3,7s.

Quattro bude

Současný šéfdesignér Audi, Marc Lichte, na autosalonu v Los Angeles oficiálně potvrdil, že myšlenka nové verze legendárního Audi Quattro je stále živá a na novém voze se pracuje. Bude prý ale vypadat jinak než všechny studie, které se dosud objevily na veřejnosti – celý projekt začal znovu od začátku a Audi chystá něco mnohem extrémnějšího. Obě studie, starší i novější, sice měly potenciál, ale automobilka má zájem o něco propracovanějšího a překvapivějšího. O konkrétních projektech ani jakýchkoli termínech ovšem nepadlo dodnes ani slovo.

foto: Audi

Picture of Marek Hervíř

Marek Hervíř

Nadšenec do všeho, co jen trochu smrdí benzínem. Zároveň také spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. Nejvíce ho baví auta, "se kterými si člověk může více hrát a cítí odezvu při každém manévru". Nejčastěji pro vás Marek připravuje různé návody, postupy a informační články.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *