Nemůžete nastartovat? Mráz vám vybil baterii

0
60
auto_baterie

Venku nám postupně přituhuje a teploty se pomalu dostávají na nulu. To neznamená pouze otravné škrábání okna před cestou do práce. S velkými teplotními výkyvy si nerozumí ani vaše autobaterie. Ta je zásadní částí vozidla, bez níž vaše auto jednoduše nenastartuje. Podcenit koupi autobaterie a péči o ni se tedy v žádném případě nedoporučuje.

K čemu autobaterie slouží?

Není klíčová jen při samotném startování auta. V dnešních elektronikou naplněných vozech má práce až nad hlavu. Je potřeba pro napájení navigace, ovládání okének, stěračů, klimatizace, pro správnou funkci všemožných bezpečnostních systému a mnoho dalších. Velice náročný je i rozšířený systém “start-stop”.

Mrazivé teploty a krátké trasy ji ničí

Mínusové teploty a mráz drasticky snižují její životnost. K tomu přidejte popojíždění na krátkých trasách, časté startování a máme tady dokonalý recept na ranní nepříjemnosti. Baterie se během krátké jízdy nestihne důkladně dobít, což musíte vy následně dohánět nabíječkou. Nemůžeme ale vše svádět na zimu. Stejné problémy nastávají i v létě, jen nejsou tak časté.

Problémů může být víc

Pokud se tedy chcete vyhnout problémům, tak se snažte autobaterii držet v nabitém stavu. V opačném případě bude ráno motor jen točit startérem a vy se nikam nedostanete. To je totiž jasné znamení, že se baterie vybila. Úplné vybití je nebezpečné i z jiného důvodu. Pokud je zcela nabitá, tak ji nevadí ani třeskuté mrazy hluboko pod nulou. Vybitá baterie se ale může již při pár stupních pod nulou roztrhnout.

Jaké napětí má vaše baterie?

Tím nejjednodušším testem je měření klidového napětí baterie. Její provedení se doporučuje 24 hodin od poslední jízdy. Pokud naměříte napětí nižší než 12,5 V, tak je potřeba baterii nabít nabíječkou. Jiná situace je u vozů vybavených systémem “start-stop”. Tam kvůli zjištění stavu baterie musíte navštívit autoservis.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here