Nový model Fordu Mondeo, který byl představen v loňském roce po dlouhých sedmi letech odstupu od uvedení předchozího modelu, se loni stal vítězem hlasování veřejnosti České republiky o Auto roku v kategorii střední a vyšší střední třída.
Jeho největší předností je přitažlivý a moderní design, který působí na první pohled velmi luxusně – a největší zásluhu na tom má výrazná příď s LEDkami pro denní svícení. Jak je to ale uvnitř?
Mondeo zůstává obrovským vozem, což bylo a je jednou z jeho hlavních deviz, a současně také potvrzením amerického rodokmenu. Původ ve Spojených státech však poznáte i podle na evropské poměry poněkud nedbalého vzhledu interiéru, u nás na laciné plasty ani měkká látková sedadla nejsme moc zvyklí, a tak je možno si ve vyšších verzích připlatit třeba za kožená sedadla.
Novinkou jsou u Mondea a vlastně i světově airbagy v bezpečnostních pásech na zadních sedadlech – fungují zjednodušeně řečeno jako nafukovací pásy a bezpečnost cestujících v zadní části vozu je tak lepší.
Co se týká nabídky motorů, můžeme si vybrat ze dvou verzí zážehového motoru EcoBoost – jedenapůllitrový motor o výkonu 158 koní, nebo dvoulitrový s volitelným výkonem 200 nebo působivých 230 koní.
Máte-li radši naftu, můžete si vybrat ze tří výkonových verzí motoru 2.0 TDi, z nichž nejsilnější přijde na trh v polovině letošního roku a bude mít 206 koní. Motorům jsou přizpůsobeny také převodovky, manuální i automatické – jsou šestistupňové, vždy ve dvou provedeních, a do auta dostanete tu, která je vhodnější k vašemu typu motoru.
Jste-li příznivci hybridních technologií, máte šanci i u Fordu. Nové Mondeo je se novinek nebojí a jeho model nazvaný HEV je prvním hybridním Fordem, který se vyrábí v Evropě.
Od předposlední verze Mondeo také poněkud přibralo – koneckonců, je to docela velké auto, takže nějakou živost od něj nečekejte. Celkově je nový Ford Mondeo přesně tím vozem, který byste měli zařadit do svého výběru, pokud hledáte dobře vypadající, prostorný a pohodlný dálniční koráb pro svou rodinu či časté cestování v rámci firmy.