Nejdůležitější model domácí automobilky Škoda byl konečně oficiálně představen veřejnosti. Ostrá verze modelu Octavia občas rozproudí dlouhé diskuze o tom, jak moc ostrý nebo sportovní tento vůz vlastně. Problémem je, že mnohým uchází pravá podstatu vozu Škoda Octavie RS. Tou je elegantní sportovní vzhled a dostatečná dynamika. A musíme uznat, že vzhled a interiér se automobilce u nové generace rozhodně povedl.
Škoda Octavia disponuje přitažlivým vzhledem
Jako konkurence tohoto modelu můžeme označit Ford Focus ST nebo Hyundai i30 N. Verze RS je jednou z celkem čtyřech verzí nové generace Škoda Octavia. Hned na první pohled je jasné, že verze RS je spíše konzervativní a na jejím zevnějšku není nic, co by vyloženě překvapilo. Možná i díky tomu vůz působí celistvým elegantním dojmem. I přesto by podle automobilky měla mít agresivnější vzhled než její předchůdce. Okamžitě si můžete všimnout pozměněné přední masky a výrazné LED mlhovky. Na zadní straně vozu je již po zvyku velká horizontální mlhovka a pěkně vypadající koncovky výfuku. Je potřeba ale říci, že u verze hybrid bude minimálně jedna koncovka falešná.
Kola dělají auto. Platí to i u Octavie
Už v základu budou u nové Octavie RS kola o velikosti 18 palců a při lepším prozkoumání zjistíte, že za nimi budou červené třmeny brzd. I kvůli nim nebude možné na auto dát menší než 17 palcové disky. Samozřejmě i tady je ale možnost příplatkové výbavy. To potom dostanete kola R19 s pneumatikami 225/40. Ty pěkně vyplní blatníky a na nové Octavii vypadají opravdu skvěle.
Škoda Octavia RS iV je pro mnohé překvapením
Nová generace Škoda Octavia RS bude prodávána také jako plug-in hybrid. Vybavena pak bude baterií s kapacitou 13 kWh a pohánět bude elektromotor s výkonem 85 kW. Doplňovat ho bude spalovací motor TSI o obejmu 1.4 a s výkonem 110 kW. Systémový výkon tedy bude 180 kW a 400 N.m. a přenášet se bude na přední kola. Maximální rychlost Octavie RS iV bude 225 km/h a čistě na elektřinu ujede 60 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h jí zabere 7,3 sekundy a kombinovaná spotřeba by dle automobilky měla být 1,3 litru. Na českých dálnicích tak bude moci jezdit bez dálniční známky.
Nebudou chybět ani spalovací motory
Pokud ale nejste fanoušky hybridů, tak jsou pro vás samozřejmě připraveny i verze se spalovacími motory. Pod kapotou tedy bude moci být 2.0 TSI o výkonu 180 kW nebo 2.0 TDI s 147 kW. Benzínová Octavia RS bude mít pohon předních kol vybírat budete moci mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. To naftová verze může být kombinována s pohonem všech kol.
" ["post_title"]=> string(75) "Škoda Octavia RS iV: Výkon 245 koní a kombinovaná spotřeba 1,3 litrů?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(66) "skoda-octavia-rs-iv-vykon-245-koni-a-kombinovana-spotreba-13-litru" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:22:26" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:22:26" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=16370" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [1]=> object(WP_Post)#15158 (24) { ["ID"]=> int(16257) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2020-02-12 17:16:07" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2020-02-12 16:16:07" ["post_content"]=> string(2479) "Nikoho z vás nejspíš nepřekvapí zpráva, že Škodovka připravuje elektrické novinky. Mluví se o tom už několik let, ale nyní se dá říct, že premiéra je za rohem. Celá tahle sága započala konceptem Vision iV a dnes již víme, že to skončí sériovou výrobu modelu Škoda Enyaq iV.
Škoda Enyaq je významný krok kupředu
Ano, tak se bude jmenovat první elektrické sériově vyráběné SUV mladoboleslavské automobilky Škoda. Již víme, že tento model bude postaven na nové modulární platformě MEB, která je čerstvě k dipozici pro koncern VW. Vás ale nejspíš nejvíc zajímá způsob, jakým vzešlo na svět označení Enyaq. Písmeno "E" je samozřejmě elektromobil a "Q" je písmeno společné pro SUV automobily Škoda. A to mezi tím je odvozenina od irského slova enya, což je ve volném překladu zdroj života.
Co slibuje?
Předchozí koncept byl poháněn dvěma elektromotory, tedy vždy jeden pro nápravu. Kombinovaný výkon byl 306 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 5,9 vteřiny. A dojezd měl Vision iV údajně 500 kilometrů. Do roku 2022 má automobilka v plánu předvést 10 hybridních vozů, které bude sdružovat označení iV. Do roku 2025 by elektromobily a hybridy měly dělat 25 % všech prodejů domácí automobilky.
" ["post_title"]=> string(56) "Škoda Enyaq iV: Zdroj života pro domácí automobilku?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(50) "skoda-enyaq-iv-zdroj-zivota-pro-domaci-automobilku" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:22:36" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:22:36" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=16257" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [2]=> object(WP_Post)#15155 (24) { ["ID"]=> int(16245) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2020-02-11 12:41:53" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2020-02-11 11:41:53" ["post_content"]=> string(3173) "Kompaktní hatchback od Audi je velice oblíbeným vozem, který má dle uniklých informací šanci doopravdy zajmout. Samotná automobilka vypustila do světa několik fotek maskovaného vozu a kusé informace ohledně připravované A3 a S3, tak si je pojďme dát dohromady. Jistotou je, že takový Mercedes-AMG A35 nebo BMW M135i budou mít velice silnou konkurenci.
O Audi A3 se stále mlží
O připravované Audi A3 toho vlastně moc nevíme. Již nějakou dobu se dopředu výrazně neposouvala, a její konkurence získala celkem slušný náskok, a to i ty technicky příbuzné. Vzpomenou můžeme nový Golf, Seat Leon i novou Škodu Octavia. Možná si ale Audi prostě vzala více času, aby mohla vůz posunout o několik kroků dopředu. Co se týká sportovní verze S3, tak o ní toho víme výrazně více.
Audi S3: Quattro, 310 koní a 400 N.m.
U sportovní Audi je samozřejmostí pohon všech kol Quattro s mezinápravovou spojkou. To je záruka dokonalé přilnavosti a stability i v těch nejhorších povětrnostních podmínkách. Tady navíc nebude Quattro držet auto na cestě jen kvůli sněhu či dešti, ale bude se hodit i kvůli krocení výkonu. Pod kapotou nové S3 by se měl naházet čtyřválcový dvoulitr s výkonem 310 koní a 400 N.m. Na malý hatchback jsou taková čísla více než pěkná a svezení se bude rozhodně zajímavé. Navíc nebude chybět ani zajímavá výbava.
Zaostávat rozhodně nebude
Začít můžeme třeba adaptivním podvozkem nebo elektromechanickým progresivním řízením. Přidat si můžeme zajímavou větu, která udělá radost lidem s úchylkou na technické pojmy. Aktuálně používané magnetoelektrické tlumiče již použity nebudou a nahradí je tlumiče s elektrohydraulickými ventily. Celý vůz bude stát na devatenácti-palcových kolech s pneumatiky Bridgestone. Koupit si ho budete moci pouze s automatickou převodovkou, jelikož manuál už v nabídce nebude. V budoucnosti dorazí i Audi RS 3.
" ["post_title"]=> string(55) "Audi A3 a S3 s 310 hp má nakročeno správným směrem" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(50) "audi-a3-a-s3-s-310-hp-ma-nakroceno-spravnym-smerem" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:22:38" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:22:38" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=16245" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [3]=> object(WP_Post)#15161 (24) { ["ID"]=> int(15994) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2020-01-15 17:33:01" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2020-01-15 16:33:01" ["post_content"]=> string(3459) "Německá automobilka Volkswagen v poslední době šla do sebe a začala pracovat na vzhledové stránce svých automobilů. Nedávno na internet unikly špiónské fotky nového modelu utajovaného modelu VW, který vypadá bez nadsázky úchvatně. A pokud jste fanoušky kombíků, tak vám udělá velkou radost.
Jak to bylo s vozem Volkswagen CC?
Abychom se vrátili k vypuštění modelu Volkswagen CC, tak s musíme dostat až do roku 2008. Se známým Volkswagenem Passat sdílel platformu a technický základ, ale označení již ne. Volkswagen jej vypustil s pozitivní předpovědí prodeje. Předpokládáno bylo, že se jich za sedm let prodá 300 000 kusů, přičemž dvě třetiny se měly prodat v USA. Jenže realita pak byla bohužel úplně jiná. V roce 2015 bylo prodáno pouze 3 900 kusů, což model CC pohřbilo. Na jeho místo přišel Volkswagen Arteon, který dosáhl o poznání lepších výsledků.
Model speciálně navržený pro Čínu?
Není žádnou výjimkou, že se automobilky v případě některých vozů rozhodují podle čínského trhu. A tam CC boduje a dokonce se objevily fotky jeho modernizované verze. Slovo "modernizované" ale berte s nadhledem. Tento Arteon Combi je postaven na deset let staré platformě B, na kterou byly připojeny plastové lemy a další dodatky. V této podobě bude prodáván pouze v Číně, ale podle nepotvrzených zpráv by také Arteon Shooting Brake mohl dorazit i do Evropy, kde by ale dostal modernější platformu.
Co se skrývá pod kapotou?
Když se podíváme pod kapotu, tak tam nic extrémního nečekejte. V základu bude v motorovém prostoru přeplňovaný motor o objemu 1.8 litru s výkonem 186 koní a 320 Nm. V případě nejvyšší specifikace je možné očekávat turbem přeplňovaný dvoulitr o výkonu 220 koní a 350 Nm. V základu dostane nový majitel sedmistupňovou automatickou převodovku a pohon přední nápravy, přičemž v příplatkové výbavě bude i pohon všech kol.
" ["post_title"]=> string(62) "Je tohle Volkswagen Arteon Shooting Brake? Špionážní fotky" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(57) "je-tohle-volkswagen-arteon-shooting-brake-spionazni-fotky" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:22:51" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:22:51" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=15994" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [4]=> object(WP_Post)#15163 (24) { ["ID"]=> int(15807) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2019-12-11 11:02:59" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-12-11 10:02:59" ["post_content"]=> string(3960) "Řada RS u automobilky Audi značí rodinku pořádné ostrých vozů, které jsou praktické i pro každodenní použití. Jen vzpomeňme rodinný kombík Audi RS6 s výkonem 600 koní. Tento rok dostala povedený face-lift a nakonec došlo i na Audi RS 5 Coupé i Sportback.
Nedrží se zpátky
Audi to tento rok rozjela ve velkém a svědčí o tom pořádné velká Audi RS Q8. Nově byla vypuštěna nová verze konkurence vozů BMW M3. Face-lift u RS5 proběhl podobně jako u sourozenců a dočkali jsme se tedy rozšířené masivní masky a celé auto se opticky snížilo. Světlomety nově disponují laserovou technologií a střecha je vyrobena z karbonu. To pomohlo snížit hmotnost vozidla o 4 kilogramy a tato změna také snížila těžiště, tudíž nová RS5 bude zase o něco stabilnější. Když se na podíváme na zadní část, tak není možné přehlédnout karbonem obalené koncovky výfuků. Do nabídky přibylo nové laky karoserie, mezi nimiž je červená Tango a modrá Turbo.
Audi RS5 nemůže zklamat
Co se týká motorové části, tak tam je to téměř identické. Pod kapotou najdete šestiválec TFSI s objemem 2.9 litru a výkonem krásných 450 koní a točivým momentem 600 Nm. Tyto čísla jsou navíc měřená při 1900 otáčkách za minutu. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola systémem Quattro a výkon se přenášen přes automatickou převodovku Tiptronic. Má navíc hliníková pádla pro řazení pod volantem. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 2,9 sekundy a maximální rychlost je 280 km/h. Na volantu zaujme tlačítko RS Mode, jehož aktivováním se zapne individuální jízdní režim.
České ceny ještě neznáme
Už ve standardu je vůz vybaven sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči. Komu to ovšem nestačí, tak je možné připlatit a získat tak sportovní podvozek Plus, který má vinuté pružiny a nastavitelné tlumiče, jež jsou propojeny diagonálním olejovým vedením. Tato funkce se dá krásně složitě popsat, ale řekněme, že reguluje průtok oleje v tlumičích tak, aby se co nejvíce potlačily náklony karoserie v zatáčkách. Nyní si tyto vozy můžete prohlédnout pouze v německém konfigurátoru, neboť na české ceny ještě čekáme. Nicméně cena se s příplatkovou výbavou bez problému dostane přes 3 miliony korun.
" ["post_title"]=> string(51) "Audi RS5 Sportback a Coupé: Tango, Turbo a RS Mode" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(48) "audi-rs5-sportback-a-coupe-tango-turbo-a-rs-mode" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:20:52" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:20:52" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=15807" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [5]=> object(WP_Post)#15164 (24) { ["ID"]=> int(15313) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2019-10-16 11:53:52" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-10-16 09:53:52" ["post_content"]=> string(3670) "Výborný městský vůz s názvem Toyota Yaris bude ještě lepší. Dostala se k nám totiž již čtvrtá generace, která se oproti té třetí liší snad ve všech aspektech. Změny poznáme hned na první pohled a ještě víc jich najdeme při důkladném prozkoumání. Nová Toyota Yaris se dá popsat tak, jak by se tento typ aut s levným provozem definovat měl: úsporné, bezpečné a snadno ovladatelné.
Zcela přepracovaný vzhled
Toyota vyvinula kompletně novou platformu, na které tento Yaris postavila. A že si tedy dali záležet. Začněme tím, co je zřetelné už z dálky. Bavíme se o designu, který téměř úplně změnil vzhled vozu. Vůz působí celistvějším dojmem a karoserie je zakulacenější. Výrazná je přední maska s agresivními prvky a LED světlomety. Neurazí ani prolisy na bocích, které vozu dodávají na sebevědomí a pocitu stability. Tento pocit ale bude reálný, neboť Yaris má nižší těžiště a rozchod kol je větší. Za zmínku stojí též přední náprava se vzpěrami McPherson a vzadu je torzní příčka.
Příjemný a moderní interiér
Zapracovalo se samozřejmě i na interiéru. Zaujme přístrojový panel z měkčeného plastu a plstěná povrchová úprava výplní dveří. Jak u žádného moderního auta, tak ani tady nechybí multifunkční TFT displej a dotyková obrazovka infotainmentu. V příplatkové výbavě je dokonce i 10palcový head-up displej. Připlatit si můžete dále za bezdrátové dobíjení telefonu, ambientní osvětlení a vyhřívání volantu. Pamatujete si na tu poznámku o zvýšení bezpečnosti? Toyota dostala inteligentní adaptivní tempomat, nový centrální airbag a asistent jízdy v pruzích.
Co se skrývá pod kapotou vozu Toyota Yaris?
Yaris uvádí do pohybu modernizovaná hybridní pohonná jednotka 1.5 Hybrid Dynamic Force. Pojďme si ho popsat tak, aby se tomu dalo rozumět. Jedná se o tříválcový motor s Atkinosonovým cyklem o objemu 1.5 litru. Má tak schopnost proměnného časování ventilů a výkon jde na kola přes automatickou převodovku e-CVT. O samotné hybridní soustavě toho bohužel zatím moc nevíme. Kapacita lithium-iontové baterie je ve hvězdách, stejně jako výkon a spotřeba celého ústrojí.
" ["post_title"]=> string(70) "Nová Toyota Yaris: Nejbezpečnější a nejúspornější malé auto?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(58) "nova-toyota-yaris-nejbezpecnejsi-a-nejuspornejsi-male-auto" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:21:07" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:21:07" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=15313" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [6]=> object(WP_Post)#15165 (24) { ["ID"]=> int(14904) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2019-09-25 14:53:38" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-09-25 12:53:38" ["post_content"]=> string(3456) "Když píšeme o tom, že automobilka upravila nabídku motorů pro určitý model, tak je to většinou příchod hybridu či slabšího motoru. V případě Volkswagen T-Roc je tomu ale naopak. Dostane zajímavý dieselový agregát o výkon 190 koní, k čemuž se připojí i dva nové výbavové pakety. Zapracovalo se samozřejmě i na designu, tak se pojďme podívat na to, co bude u T-Rocu nového.
Pohonná jednotka dokáže zaujmout
Začněme srdcem každého vozu, což je samozřejmě motor. Pokud se při výběru rozhodnete pro paket Sport, tak dostanete turbem přeplňovaný motor 2.0 TDI, jež disponuje výkonem 190 koní (140 kW) a točivý moment 400 Nm. To je poměrně pěkný výkon, díky kterému vůz získá zajímavou dynamiku. Na kola se navíc bude přenášet přes automatickou převodovku DSG se sedmi rychlostními stupni a pohon všech kol bude využívat systém 4Motion. Vůz s tímto paketem bude začínat na ceně lehce přes 880 000 Kč.
Paket Black Styles - pro fanoušky černé barvy
Zajímavá příplatková výbava se ale pojí s interiérem. Jedná se o dva pakety Black Styles a Beats. Už podle označení Black Styles je pravděpodobně, jasné o co vlastně jde. Přidáno bude velké množství černých doplňků na karoserii, mezi než patří kryty zrcátek, rámy oken a ohraničení mřížky chladiče. Tento kousek bude stát na 18 palcových kolech od firmy Grange Hill a na sloupku C bude speciální grafika. Po usazení se si všimnete černé stropnice, černé obložení palubní desky a bílé ambientní osvětlení. Ve volitelné výbavě je černá střecha a 19 palcové kola Suzuka. Cenu tohoto paket zatím přesně neznáme, ale měla by se pohybovat kolem 40 000 Kč.
Paket Beats pro vyznavače hlasité muziky
Fanoušky hudby zaujme paket Beats. Jestli se pohybujete ve světě reproduktorů a audiotechniky, tak firmu Beats jistě znáte. Paket byl tedy pojmenován po ní a do auta se díky této spolupráci dostane šest reproduktorů, subwoofer a zesilovač o celkovém výkonu 300 W. Abyste si mohli hudbu snadno pouštět, tak nechybí rádio Composition Media s funkcí App-Connect, tudíž můžete vůz propojit s mobilem. S tímto paketem také souvisí menší změny na palubní desce doplňcích. Jeho cena bude kolem 20 000 Kč.
" ["post_title"]=> string(67) "Volkswagen T-Roc dostane silnější motor a dva speciální pakety" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(62) "volkswagen-t-roc-dostane-silnejsi-motor-a-dva-specialni-pakety" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:21:17" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:21:17" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=14904" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [7]=> object(WP_Post)#15166 (24) { ["ID"]=> int(14617) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2019-08-26 16:39:56" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-08-26 14:39:56" ["post_content"]=> string(2038) "Příchod elektrické budoucnosti nezastavíme a automobilka Opel jí jde naproti. Jen před pár dny se stala první značkou, která předvedla první čistě elektrické rallye auto. Jmenuje se Opel Corsa-e a je připravena vyrazit na závody. Ve spolupráci s eněmeckým klubem ADAC má dokonce v plánu pořádat svůj vlastní pohár zaměřený na podporu mladých závodníků.
Co tento vůz změní?
Ona to není žádná velká novinka. Soutěže jsou už nějakou dobu pořádány a nadějní závodníci při nich používají model Adam Cup nebo závodní speciál Adam R2. Ten už disponuje pěkným výkonem 190 koní, tudíž mají závodníci pod rukou už poměrně rychlý vůz. Nová Corsa-e se začne používat během roku 2021 a vše započne kvalifikačními závody. Podle výsledků na ně naváže pohár, který je zatím vnitřně nazýván "Super Season1".
Od produkční verze se moc neliší
On to až takový speciál není. Z velké části vychází přímo ze sériové verze, na které byly provedeny potřebné úpravy. Například výkon se vůbec nezměnil a automobil tak disponuje výkone 100 kW, což můžeme přepočítat na 136 koní. Docela zajímavý je točivý moment, jelikož čítá zajímavých 260 N.m. Aby se výkon s co nejmenší ztrátou přenášel na poháněná kola, tak byl vůz vybaven předním diferenciálem značky Torsen. A aby vůz pěkně držel na trati, tak je vybaven závodním zavěšením kol. Těmito úpravami by do sezóny 2020/2021 mělo projít celkem 15 vozů. Pokud máte o tyto závody zájem, tak vstup do šampionátu by neměl překročit milion korun.
" ["post_title"]=> string(52) "Opel Corsa-e: Rallye speciál pro mladé závodníky" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(47) "opel-corsa-e-rallye-special-pro-mlade-zavodniky" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:21:35" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:21:35" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=14617" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [8]=> object(WP_Post)#15167 (24) { ["ID"]=> int(14530) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2019-08-21 15:11:10" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-08-21 13:11:10" ["post_content"]=> string(5815) "Rok 2019 se nese ve znamení pětadvacetiletého výročí modelů RS automobilky Audi. Již před nějakým časem nám bylo slíbeno, že se nám vozy postupně odtajní a automobilka svůj slib také dodržela. Jako první přišel na řadu dlouho připravovaný Audi RS 6 Avant. Pojďme se tedy podívat, co si tento nádherný kousek německého inženýrství připravil.
Kruh se uzavírá
Postaví se vedle svých méně výkonných bratříčků, kterými jsou sedan a kombi Audi A6. Audi celkově s doplněním své nabídky nijak nespěchalo, ale jak dobře víme, tak na ty dobré věci se vyplatí čekat. U verze RS 6 Avant navíc nešlo jen o nacpání výkonného motoru pod kapotu, ale změny jsou hluboké a promyšlené. Výkon je totiž potřeba snadno ovládat a vůz udržet na cestě.
Na nic si nehraje
Už na první pohled je jasné, že se nijak svou indentitu maskovat nesnaží. Je to ostrý a stabilně působící kombík, z něhož agrese vystupuje i ve chvílích, kdy pokojně stojí na parkovišti. Vše k dokonalosti dotahují obrovské koncovky výfuku a nasávání vzduchu k brzdám v předním nárazníku. Až nápadně hodně se podobá speciálům z okruhu.
Audi RS 6 Avant snad nikoho zklamat nemůže
Jeden z nejrychlejších kombíků světa přece samozřejmě nedostane oturbený tříválec. Audi tady vsadilo na léty osvědčenou klasiku v podobě osmiválce s dvěma turby. Díky tomu má tento rodinný kombík 600 koní a točivý moment 800 Nm. V královské disciplíně zrychlení z 0 na 100 km/h má zápis 3,6 sekundy a na 200 km/h se dostane za 12 sekund. Maximální rychlost, kterou můžete vyzkoušet třeba na německé dálnici, je elektronicky omezena na 250 km/h, ale s paketem Plus se zvýší na 300 km/h.
Dokáže plachtit s vypnutým motorem
Pokud vás u takové stíhačky zajímá spotřeba, tak si přidáme informace o vychytávkách, které ji drží na nízké úrovni. Při nízkém zatížení dokáže vypnout až čtyři válce a bude z ní tedy takový oturbený čtyřválec. Pokud ale chcete palivo šetřit ještě více, tak se dá po dálnici plachtit s vypnutým motorem. V rychlostech 55 až 160 km/h je možné vše přenechat na mild-hybridním systému, díky kterému celkově ušetříte až 0,8 litru za 100 ujetých kilometrů.
Závodní speciál s obrovským kufrem
Jak už si dnes pomalu zvykáme, tak ani u Audi RS 6 Avant nechybí možnost natáčení zadních kol. To nabízí lepší manévrovatelnost v nízkých rychlostech a také zvýšení stability v těch vysokých. Dále za zmínku stojí adaptivní vzduchový podvozek, díky kterému by pocit z jízdy měl být jako při cestování na mráčku. Při rychlosti nad 120 km/h se RS 6 Avant o centimetr sníží a pozitivně ovlivní aerodynamické schopnosti. Podvozek ale v případě potřeby může být také zvýšen a to až 20 milimetrů.
Je plná vychtávek
Pohon všech kol je samozřejmě Quattro a rozdělení síly je v poměru 40:60, kde více jde na zadní nápravu. Nechybí ani funkce Launch Control a v případě potřeby může jít 70% výkonu na přední kola, či až 85% na kola zadní. Společně s proměnným točivým momentem, nastavitelným sportovním diferenciálem a dvojitou lamelovou spojku je tohle snad nejlepší vůz, který si můžete na cestu do práce koupit.
" ["post_title"]=> string(88) "Sen v podobě Audi RS 6 Avant: Combi, 600 koní, až 1680 litrů zavazadlového prostoru" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(80) "sen-v-podobe-audi-rs-6-avant-combi-600-koni-az-1680-litru-zavazadloveho-prostoru" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:18:43" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:18:43" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=14530" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } [9]=> object(WP_Post)#15327 (24) { ["ID"]=> int(14132) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2019-07-20 14:40:35" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2019-07-20 12:40:35" ["post_content"]=> string(3594) "Tohle není jen představení nového modelu Chevrolet Corvette. Je to totiž úplně nová cesta, kterou se tento legendární vůz vydává. Kdysi ukázkový muscle-car má ve verzi C8 blíže spíše takovému Ferrari. Udály se obrovské změny, které se dotkly i samotné podstaty Corvetty. Má vyšlápnuto na evropské supersporty?
Motor Corvetty je nově uprostřed
Charakteristická pro ni je dlouhá kapota, pod níž bručel osmiválec. Tak ta je pryč. Nebojte se, ten osmiválec o objemu 6,2 litru nezmizel, ale přesunul se do prostřední části auta. To výrazně ovlivnilo rozložení váhy auta, jelikož je lépe zatížená náprava, ale i celkové proporce. Hlavní výhodou je zlepšení trakce a ovladatelnosti, a díky snížení kapoty má řidič lepší výhled ven.
Prostorné zavazadlové prostory
Pozitivně se tyto změny projevily i na praktičnosti. Samozřejmě to ani teď není vhodné auto na cestu do Chorvatska, ale nově má dva zavazadlové prostory. Ten zadní vznikl díky posunutí kabiny téměř o půl metru dopředu. Do předního zavazadlového prostoru Corvetty by se mělo bez problémů vejít kabinové zavazadlo i menší taška. Zadní nabízí podobné možnosti, ale můžete do ní složit i střechu.
Atmosférický osmiválec je srdeční záležitost
Teď se konečně dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. A tím je atmosférické osmiválcové srdce o objemu 6.2 litru. Jedná se o klasický Small Block, ale kvůli novým parametrům musel být kompletně přepracován. Laborovalo se i s mazáním, které musí být schopno dokonale mazat i při velkém přetížení v zatáčkách. Ve specifikaci se sportovním výfukem má krásných 502 koní a 637 Nm. Bez něj na řidiče čeká 469 koní a 630 Nm, které se v obou případech na kola převádí před osmistupňovou automatickou převodovku.
Chevrolet Corvette C8 má vyšlápnuto na supersporty
Vše, co jsme si vypsali, by mělo vést k tomu, že Corvette C8 bude tou nejrychlejší Vettou v historii. Systém Launch Control a lépe zatížené nápravy drasticky zlepší rozjezd z 0 na 100 km/h, jež by se měl pohybovat kolem 3 sekund.
" ["post_title"]=> string(41) "Chevrolet Corvette C8: Americké Ferrari?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(38) "chevrolet-corvette-c8-americke-ferrari" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:19:14" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:19:14" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=14132" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "1" ["filter"]=> string(3) "raw" } } ["post_count"]=> int(10) ["current_post"]=> int(-1) ["before_loop"]=> bool(true) ["in_the_loop"]=> bool(false) ["post"]=> object(WP_Post)#15159 (24) { ["ID"]=> int(16370) ["post_author"]=> string(2) "16" ["post_date"]=> string(19) "2020-03-05 17:25:23" ["post_date_gmt"]=> string(19) "2020-03-05 16:25:23" ["post_content"]=> string(4586) "Nejdůležitější model domácí automobilky Škoda byl konečně oficiálně představen veřejnosti. Ostrá verze modelu Octavia občas rozproudí dlouhé diskuze o tom, jak moc ostrý nebo sportovní tento vůz vlastně. Problémem je, že mnohým uchází pravá podstatu vozu Škoda Octavie RS. Tou je elegantní sportovní vzhled a dostatečná dynamika. A musíme uznat, že vzhled a interiér se automobilce u nové generace rozhodně povedl.
Škoda Octavia disponuje přitažlivým vzhledem
Jako konkurence tohoto modelu můžeme označit Ford Focus ST nebo Hyundai i30 N. Verze RS je jednou z celkem čtyřech verzí nové generace Škoda Octavia. Hned na první pohled je jasné, že verze RS je spíše konzervativní a na jejím zevnějšku není nic, co by vyloženě překvapilo. Možná i díky tomu vůz působí celistvým elegantním dojmem. I přesto by podle automobilky měla mít agresivnější vzhled než její předchůdce. Okamžitě si můžete všimnout pozměněné přední masky a výrazné LED mlhovky. Na zadní straně vozu je již po zvyku velká horizontální mlhovka a pěkně vypadající koncovky výfuku. Je potřeba ale říci, že u verze hybrid bude minimálně jedna koncovka falešná.
Kola dělají auto. Platí to i u Octavie
Už v základu budou u nové Octavie RS kola o velikosti 18 palců a při lepším prozkoumání zjistíte, že za nimi budou červené třmeny brzd. I kvůli nim nebude možné na auto dát menší než 17 palcové disky. Samozřejmě i tady je ale možnost příplatkové výbavy. To potom dostanete kola R19 s pneumatikami 225/40. Ty pěkně vyplní blatníky a na nové Octavii vypadají opravdu skvěle.
Škoda Octavia RS iV je pro mnohé překvapením
Nová generace Škoda Octavia RS bude prodávána také jako plug-in hybrid. Vybavena pak bude baterií s kapacitou 13 kWh a pohánět bude elektromotor s výkonem 85 kW. Doplňovat ho bude spalovací motor TSI o obejmu 1.4 a s výkonem 110 kW. Systémový výkon tedy bude 180 kW a 400 N.m. a přenášet se bude na přední kola. Maximální rychlost Octavie RS iV bude 225 km/h a čistě na elektřinu ujede 60 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h jí zabere 7,3 sekundy a kombinovaná spotřeba by dle automobilky měla být 1,3 litru. Na českých dálnicích tak bude moci jezdit bez dálniční známky.
Nebudou chybět ani spalovací motory
Pokud ale nejste fanoušky hybridů, tak jsou pro vás samozřejmě připraveny i verze se spalovacími motory. Pod kapotou tedy bude moci být 2.0 TSI o výkonu 180 kW nebo 2.0 TDI s 147 kW. Benzínová Octavia RS bude mít pohon předních kol vybírat budete moci mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. To naftová verze může být kombinována s pohonem všech kol.
" ["post_title"]=> string(75) "Škoda Octavia RS iV: Výkon 245 koní a kombinovaná spotřeba 1,3 litrů?" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(4) "open" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(66) "skoda-octavia-rs-iv-vykon-245-koni-a-kombinovana-spotreba-13-litru" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-05-23 10:22:26" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-05-23 08:22:26" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(28) "https://autotrip.cz/?p=16370" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(6) "clanky" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" } ["comment_count"]=> int(0) ["current_comment"]=> int(-1) ["found_posts"]=> int(241) ["max_num_pages"]=> float(25) ["max_num_comment_pages"]=> int(0) ["is_single"]=> bool(false) ["is_preview"]=> bool(false) ["is_page"]=> bool(false) ["is_archive"]=> bool(true) ["is_date"]=> bool(false) ["is_year"]=> bool(false) ["is_month"]=> bool(false) ["is_day"]=> bool(false) ["is_time"]=> bool(false) ["is_author"]=> bool(false) ["is_category"]=> bool(true) ["is_tag"]=> bool(false) ["is_tax"]=> bool(false) ["is_search"]=> bool(false) ["is_feed"]=> bool(false) ["is_comment_feed"]=> bool(false) ["is_trackback"]=> bool(false) ["is_home"]=> bool(false) ["is_privacy_policy"]=> bool(false) ["is_404"]=> bool(false) ["is_embed"]=> bool(false) ["is_paged"]=> bool(true) ["is_admin"]=> bool(false) ["is_attachment"]=> bool(false) ["is_singular"]=> bool(false) ["is_robots"]=> bool(false) ["is_favicon"]=> bool(false) ["is_posts_page"]=> bool(false) ["is_post_type_archive"]=> bool(false) ["query_vars_hash":"WP_Query":private]=> string(32) "8c07c279ea35baf9e338397ab0a2a1ab" ["query_vars_changed":"WP_Query":private]=> bool(true) ["thumbnails_cached"]=> bool(false) ["allow_query_attachment_by_filename":protected]=> bool(false) ["stopwords":"WP_Query":private]=> NULL ["compat_fields":"WP_Query":private]=> array(2) { [0]=> string(15) "query_vars_hash" [1]=> string(18) "query_vars_changed" } ["compat_methods":"WP_Query":private]=> array(2) { [0]=> string(16) "init_query_flags" [1]=> string(15) "parse_tax_query" } }