Zajímavosti
🕓 3 min

Škoda a začínající výroba Octavia Combi třetí generace Africe

Škoda Auto se zahájením výroby automobilů v Africe zbaví vysokých dovozních cel.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto nově zahájí výrobu svých vozů na dalším kontinentě. Po rozsáhlé expanzi po Evropě a Asii si nyní zamíří přímo do Afriky. Během pár týdnů začne výroba známých škodovek přímo v Alžírsku. Společnost tak chce zachytit nynější růst ještě stále relativně malého severoafrického trhu. Automobilka Škoda Auto se výrobou na místě současně také zbaví vysokých cel uvalených na dovezená auta. Podobnou strategii volí automobilky také na dalších trzích s vysokými dovozními cly, jako je v Číně, Rusku a Indii. Velká očekávání měla automobilky v Indii, kde se ale velké světové značky drží se ztrátami. Podobně se nyní evropské automobilky snaží dostat i do Íránu.

Škoda Octavia

Zahájením výroby v Alžírsku v letošním roce započne nová etapa této společnosti. Bližší informace ale zatím automobilka neposkytla. Mluvčí automobilky Tomáš Kubík byl skoupý na slovo a sdělil pouze, že se bude v Africe vyrábět více modelů automobilů Škoda. Jistá je výroba Škody Octavia. Vozy se budou vyrábět v závodě, který se stane společným podnikem Volkswagenu a současně i alžírské společnosti Sovac, která se zabývá zejména distribucí vozů různých koncernových značek v Alžírsku. Výroba nebude prozatím nijak velká. Jedná se asi o 100 vozů denně.

Rozsah Alžírský závod

Nová montážní hala vznikla ve městě Relizane, které leží 220 km od hlavního města Alžíru. Volkswagen již v minulosti uvedl v tiskové zprávě, že kromě Škoda Octavia se zde budou dělat také modely Volkswagen Golf, Caddy a Seat Ibiza. Největší zastoupení má na zdejším trhu Renault, který v Maroku vyrábí třeba vozy Dacia. Maroko se nyní stává základnou automobilek a vozy se vyvážejí i do Evropy. Alžírský závod VW nyní bude vyrábět hlavně pro severoafrický trh. Zdejší montáž představuje efektivní způsob, jak začít s výrobou v Alžírsku. Proběhne školení zaměstnancům v kvalitě, výrobě a logistice, aby vše odpovídalo evropským standardům.

Africký trh a vysoký potenciál

Andreas Lauenroth, šéf zahraničních výrob Volkswagenu také sdělil, že VW bude mít v závodě minoritní podíl. Partnera odpovědný za služby pro automobilový průmysl KPMG, Jana Linharta, vnímá africký trh z hlediska aut jako málo rozvinutý. Jeho velikost je asi 1 milion prodaných nových osobních vozů za rok, což je srovnatelné se španělským trhem. V Evropě je 5 zemí s větším prodejem než má celá Afrika. Prodejům dominují 4 země, tedy JAR, Egypt, Maroko a Alžírsko. S investicemi do infrastruktury a rozvojem regionů očekávají rostoucí zájem o osobní automobily, který může ovlivnit nestabilní politická a ekonomická situace. Poptávku většiny chudších afrických zemí uspokojuje dovoz ojetých aut.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *