Domů » Žebříčky » Test ojetiny: Mercedes-Benz C350 W204 3.5 CGI (2011) – stále nestárnoucí ojetina?

Test ojetiny: Mercedes-Benz C350 W204 3.5 CGI (2011) – stále nestárnoucí ojetina?

Mercedes-Benz třídy C generace W204, vyráběný mezi lety 2007 a 2014, byl v době svého uvedení prémiovým sedanem, kombi či kupé, který nabízel kombinaci komfortu, moderních technologií a kvalitního zpracování.

Po faceliftu v roce 2011 získal modernější vzhled a vylepšené motory. Tato generace dosáhla významného úspěchu na trhu, když se stala nejprodávanějším modelem značky, s více než 2,4 milionu prodaných kusů po celém světě. Dodnes patří mezi nejvyhledávanější ojetiny své třídy, a to díky své odolnosti, nadčasovému designu a příjemným jízdním vlastnostem. Testovaný Mercedes-Benz C350 z roku 2011, poháněný benzínovým atmosférickým šestiválcovým motorem o objemu 3,5 litru, představuje skvělou příležitost k posouzení jeho spolehlivosti a jízdních vlastností po letech provozu.

Zobrazit

    Design po 14 letech

    Generace W204 přinesla výraznou změnu v designu předních světlometů. Zatímco předchozí generace třídy C W203 měla charakteristické dvojité kulaté světlomety, W204 přešla na modernější a ostřejší tvar, který vozu dodal elegantnější vzhled. Právě tento designový posun je jedním z hlavních důvodů, proč si Céčko i po letech zachovává svěží, nadčasový a nestárnoucí vzhled. Navíc facelift v roce 2011 přinesl ostřejší rysy, upravenou masku chladiče, agresivnější přední nárazník, modernější LED světla a krapet odlišný interiér s novějším infotaimentem a displejem.

    Vevnitř nesmí chybět kvalitní materiály, které oproti dnešním vozům nepůsobí jen jako imitace luxusu, nikde nic nevrže a celkově interiér nabízí robustní a poctivé zpracování. Palubní deska je orientovaná na řidiče, ovládací prvky jsou intuitivní. U testovaného modelu jsme ocenili komfortní bílá kožená sedadla s vyhříváním a elektrickým nastavením, které jsou na delší cesty ideální a při sportovnější jízdě v zatáčkách dostatečně podrží. Na předních sedadlech je dostatek prostoru, ale na zadních je místa o něco méně, což může být občas problém pro vyšší cestující. Pokud však neměříte více jak 190 cm, cesta na zadních sedadlech není nějak limitující. Kufr sedanu nabízí 475 litrů, kombi 485 litrů a kupé 450 litrů, což je pro běžné využití dostačující.

    Motorizace: co vybrat a čemu se vyhnout?

    W204 nabízela širokou škálu motorů. Mezi benzínovými variantami jsou nejspolehlivější základní C160 a C180 z prvních let výroby, které mají jednoduchou konstrukci a nenáročnou údržbu. Model C250 se často při zanedbané údržbě setkává s problémy s karbonizací. Šestiválcové C300 a C350 patří také k velmi solidním volbám, lepší je však volit faceliftové modely s tímto označením, jelikož benzínový šestiválec prošel poměrně zásadní modernizací, která přinesla lepší spolehlivost a trochu vyšší výkon.

    Vrcholem nabídky byl C63 AMG s atmosférickým osmiválcem o objemu 6.2 litrů, který poskytoval brutální výkon, ale zároveň vyžadoval pečlivou údržbu a drahé opravy. C63 AMG se navíc stalo úplně posledním atmosférickým AMG, díky tomu jeho cena rok od roku roste.

    Naftové varianty byly k dispozici od C180 CDI až po šestiválcové C350 CDI. Čtyřválcové motory OM646 (C200 a C220 CDI) jsou odolné, ale u C220 CDI a C250 CDI s modernějšími OM651 je nutné hlídat stav vstřikovačů. Šestiválcové diesely OM642 (C300, C320, C350 CDI) jsou tiché, spolehlivé a mají vysoký točivý moment, ale mohou se u nich často objevit úniky oleje. Mezi nejvíce problematické verze patří první generace motoru OM651 u C220 CDI a C250 CDI, které trpěly na vstřikovače a rozvody.

    Pohon zadních kol je většinou bezproblémový, ale u silnějších motorizací a vysokého nájezdu je dobré prověřit stav diferenciálu a zadní nápravy. Některé modely disponovaly pohonem všech kol 4MATIC, který zlepšuje trakci na kluzkém povrchu a funguje i po letech opravdu dobře, může však vyžadovat vyšší údržbu.

    Pod kapotou testovaného modelu pracuje atmosférický šestiválec 3.5 V6 s výkonem 225 kW (302 koní). Motor běží kultivovaně, má lineární nástup výkonu a při rozumném zacházení není přehnaně žíznivý. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje kolem 9-10 litrů na 100 kilometrů. Jízda je pohodlná, podvozek dobře tlumí nerovnosti a řízení je přesné s dobrou zpětnou vazbou. Podvozek u generace W204 je opravdu dobře naladěný a nepůsobí dojmem, že auto plave, ve vyšších rychlostech působí stabilně. 

    Časté závady a na co si dát pozor?

    Generace W204 se po letech provozu osvědčila jako spolehlivý vůz, ale s vyšším nájezdem se mohou objevit některé problémy. Nejčastější závadou u ojetin je nefunkční senzor hladiny oleje, který může hlásit falešně nízkou hladinu oleje. Neberte to ale jako samozřejmost a ověřujte si servisní historii vozu včetně výměn motorového oleje s tím spojeným. Automatická převodovka 7G-Tronic je sice robustní, ale při koupi ojetiny je  dobré provést výměnu oleje.

    Dieselové motory první generace OM651 mohou mít potíže se vstřikovači a rozvody, což může vést k nákladným opravám. U některých modelů se mohou objevit úniky oleje kolem chladiče, často u šestiválcových dieselů. Známé jsou také problémy s korozí konektorů xenonových světlometů. Mezi další časté neduhy patří problémy s posilovačem řízení u modelů vyrobených mezi červnem 2009 a únorem 2010, které byly předmětem svolávací akce. Podle mechaniků jsou však všeobecně nejčastějšími závadami všemožné senzory a čidla.

    Na testovaném kusu se neobjevila žádná viditelná koroze, což potvrzuje, že Mercedes oproti generaci W203 značně zapracoval na antikorozní ochraně. Přesto je dobré zaměřit se na místa, kde se mohou držet nečistoty a voda jako jsou zadní lemy a často spodní hrany zadních dveří.

    Orientační ceny oprav nejčastějších závad W204

    Automatická převodovka 7G-Tronic může časem začít cukat při řazení, což často vyžaduje výměnu oleje v ceně kolem 6 000 až 8 000 Kč, případně rozsáhlejší opravu mechatroniky, která se pohybuje mezi 15 000 a 25 000 Kč. Senzor hladiny oleje bývá dalším problémovým místem, jeho výměna vyjde zhruba na 3 000 až 5 000 Kč.

    U motorů může dojít k nadměrnému opotřebení vstřikovačů, jejichž výměna stojí přibližně 5 000 až 7 000 Kč za kus. Pokud se objeví problémy s rozvodovým řetězem, může se oprava vyšplhat až na 30 000 až 40 000 Kč. Častým problémem bývají také úniky oleje z různých částí motoru, například z chladiče oleje, kde oprava těsnění vyjde na 12 000 až 15 000 Kč.

    Mezi další časté závady patří poruchy posilovače řízení, které mohou znamenat výdaj mezi 10 000 a 15 000 Kč. U modelů s xenonovými světlomety se mohou vyskytnout problémy s konektory, jejichž oprava stojí kolem 3 000 až 6 000 Kč. Běžnou údržbou jsou také brzdy, kde kompletní výměna kotoučů a destiček na obou nápravách vyjde na 12 000 až 18 000 Kč.

    Ceny jsou orientační a mohou se lišit v závislosti na motoru, použitém materiálu a cenové politice servisu.

    Stále zajímavá ojetina

    W204 je stále atraktivní volbou pro ty, kteří hledají kvalitní a pohodlný vůz vyšší střední třídy. Pokud zvolíte správnou motorizaci a pohlídáte si servisní historii, získáte spolehlivý automobil s dobrými jízdními vlastnostmi a nadstandardním komfortem. Ve srovnání s podobně velkými vozy, například BMW řady 3 E90 a Audi A4 B8 se W204 vyznačuje větším důrazem na komfort. BMW E90 nabízí ostřejší řízení a sportovnější podvozek, ale může být méně pohodlné na delší cesty. Audi A4 B8 zase boduje kvalitním interiérem a pohonem Quattro, avšak některé verze trpí na vyšší poruchovost motorů TFSI. W204 tedy osloví především ty, kteří hledají vyváženou kombinaci luxusu a jízdního pohodlí.

    Doporučujeme zaměřit se na faceliftové modely, které eliminují některé dětské nemoci raných verzí. Nejlepším kompromisem mezi výkonem, spolehlivostí a spotřebou je C350 3.5 V6, který můžeme doporučit, chybu neuděláte ani s některým ze šestiválcových dieselů. Pokud se zaměříte na správný kus, může vám W204 dělat radost ještě dlouhá léta. Pokud ale koupíte auto s nejasnou minulostí, mohou se náklady na opravy rychle vyšplhat do nepříjemných částek. Proto se vyplatí investovat čas do důkladné kontroly před koupí.

    Picture of Tobiáš Duba

    Tobiáš Duba

    Od dětství mě fascinují auta, zejména ta, která dnes pomalu získávají status youngtimerů. Nejvíc mě baví hot hatche, ale rád ocením i povedené kupé nebo sedan. Auta pro mě nejsou jen prostředkem k přesunu z bodu A do bodu B, miluju zvuk motoru, vůni benzínu či nafty a ten jedinečný pocit svobody za volantem. Oblíbenou značku nemám, auto mě musí zaujmout jinak než jen logem na kapotě. Každý den sleduji trh s ojetinami a hledám zajímavé kousky, které na silnicích jen tak nepotkáte. Své poznatky a zkušenosti rád sdílím s dalšími automobilovými nadšenci.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *