VW T4 RUF s motorem Porsche: 2 turba a pekelných 522 koní

0
564

Patříte do té úzké skupiny, která nutně potřebuje dodávku, ale zároveň jste fanoušky rychlosti? V mnoha případech při hledání dodávky padne volba na Transporter T4 s motorem 2,5 TDI a fajnšmekři sáhnou po hodně omezených benzínových motorech 2.8 VR6. Jen málo lidí ale ví, že jeden takový Volkswagen T4 si vzala do péče firma RUF a vybavila ho motorem z Porsche 911 Turbo.

Motor pod kapotou nehledejte

Až na pár detailů na první pohled vypadá jako klasický Transporter. Uvnitř ale nezůstal téměř kámen na kameni. Motor se nenacházel po zvyku v přední části, ale kvůli lepšímu rozložení váhy byl posunut nad zadní nápravu. Motor tedy byl plochý boxer z 993 Porsche 911 Turbo. Není potřeba dodávat, že instalace si vyžádala mnoho oprav. Z výroby tento motor má výkon 408 koní, ale T4 je díky své aerodynamice schopna ucpat větrný tunel, tudíž bylo potřeba výkon navýšit.

Motor Porsche
Motor Porsche

Takovými údaji se klasický Transporter pyšnit nemůže

Ladění motoru měl na starosti samotný Alois Ruf. Motor se nakonec dal popsat takto: dvě turba, objem 3,6 litru a výkon 522 koní při 6 000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment tohoto kousku byl velice pěkných 675 Nm při 5 000 ot/min. Nakonec tedy T4 zrychlovala z 0 na 100 km/h za pouhých 5,1 vteřiny a z 0 na 200 km/h zrychlila za 15,7 sekundy. Maximální rychlost tohoto kousku byla 273 km/h a je tedy více než jasné, že musely být upraveny i další části vozu.

VW T4 RUF
VW T4 RUF

Sportovní podvozek a větrané brzdy

Samozřejmostí byl pohon všech kol a výkon se na kola přenášel přes manuální převodovku Porsche. T4 byla postavena na sportovní snížený podvozek s tvrdými tlumiči a pružinami. To doplnily kola R19 s pneumatikami 235/35 pro co nejlepší grip na silnici. O spolehlivé zastavení se staraly odvětrávané kotouče a brzdy taktéž od Porsche. Sériová sedadla nahradily závodní sedačky Recaro, které byly i v zadních řadách.

Sedačky Recaro
Sedačky Recaro

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Vložte váš komentář
Vaše jméno