Z čeho se skládá ložisko náboje kola ridex

Ložiska kol jsou malé kovové kuličky uložené v malých kroužcích, které jsou navrženy tak, aby snižovaly valivé tření a umožňovaly volné otáčení kol automobilu a zároveň udržovaly hmotnost vozidla.

Ložisko kola je umístěno v náboji kola, který spojuje kolo s nápravou. Každé kolo má vlastní sadu ložisek.

Dva nejběžnější typy ložisek kol jsou kuličková a válečková. Jeden typ ložisek kol používal válečky, což byla v podstatě řada malých válečků umístěných v kuželovém kruhovém pouzdře. Válečková ložiska obvykle nejsou utěsněná, což je dobré pro provoz, ale špatné pro náchylnost ke znečištění.

Ložisková sada RIDEX s integrovaným magnetickým snímacím kroužkem se skládá z vnitřního a vnějšího ložiska a má vnitřní průměr 28 mm.  Stejně jako v případě zadní nápravy, která používá „C“ sponu k upevnění nápravy k nosiči ozubeného kola.  Ložiska nosiče kroužku přenášejí axiální zatížení a přímý válec na konci příruby přenáší radiální zatížení.

Nejčastější mechanická závada je způsobena netěsností těsnění, která umožňuje, aby mazací tuk opustil ložisko a voda a písek se dostaly dovnitř. To vše vede k degradaci kuliček a vnějšího a vnitřního pouzdra ložiska, což často vytváří při otáčení kola písečný, skřípavý zvuk. Při pohledu dovnitř opotřebovaného ložiska se často objevují malé kousky kovu, které se odlomily zevnitř samotného ložiska a obrušují si cestu kolem závodníků, čímž způsobují další škody.

Vzhledem k tomu, že ložiska kol jsou zpravidla vyrobena z kalené oceli, vydrží pořádnou dávku rotačního zneužití. Stačí však použít teplo (v důsledku nedostatečného mazání) a vodu (porušené těsnění) a může se rozpoutat peklo.

Jaká je průměrná životnost ložisek kol?

Jakmile má vaše vozidlo najeto více než 75 000 km, může začít selhávat ložisko předního i zadního kola. Některá však vydrží i více než 100 000 mil. Náboj, který obsahuje a drží ložiska, je připevněn k vřetenu kola a to je spojeno se zbytkem zavěšení vašeho vozidla. Když ložiska začnou selhávat, mohou vydávat skřípavý, syčivý nebo bzučivý zvuk. Pokud uslyšíte tento typ zvuku vycházející z vašeho vozidla, nezapomeňte jej ihned odvézt k mechanikovi.

Zdroj obrázku: rexbo.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *