Asi je všem známý fakt, že se brzdy během jízdy zahřívají a to mnohem víc, než si asi dokážete představit. Teplota v běžném provozu nepřesahuje hranici 200 °C, ale na okruhu vzroste až na 500 °C. Server Engineering Explained s pomocí termální kamery za více než 1,3 milionu korun natočil zajímavé video při zahřívání brzdové soustavy.
Autor videa požívá k brzdění parkovací brzdu
- motor vytáčí na hranici 3000 min/1
- kamera zobrazuje 5 hlavních míst
- vnější hranu brzdového kotouče
- kotouč pod brzdovým obložením
- disk za brzdovým obložením
- náboj kola
- svrchní část brzdového obložení
Závěr
Nejžhavější část kotouče je překvapivě jeho vnější hrana pod důsledky lehké koroze. Disk tak nedokáže efektivně odvádět teplo. Kola z lehkých slitin také přejímají část tepla generovaného kotouči. Materiál, ze kterého je vyrobený disk, má značný vliv na účinek brzdové soustavy.
[su_youtube url=“https://youtu.be/VEL9diENZY0″]