Dá se testům důvěřovat?
Francouzský automobilový koncern PSA ve spolupráci se dvěma neziskovými organizacemi T&E a FNE, představila nejnovější výsledky testů měření spotřeby paliva automobilů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu.
O věrohodnost testů se starala dvojice zmíněných nezávislých organizací, T&E (Transport & Enviroment) a FNE (France Nature Environnement). Pro potvrzení správnosti byly výsledky podrobeny auditu společnosti Bureau Veritas.
Dokonalá simulace reálného provozu
Měření probíhala vždy na stejném úseku reálného provozu. Ten se skládal z 25 km jízdy po městě, 39 km mimo město a 31 km jízdy na dálnici. Vozy přitom nebyly nijak šetřeny. Po celou dobu jízdy byla zapnuta klimatizace, kufr byl plný zavazadel, a všechna sedadla ve voze byla obsazena. Jak se ukázalo po konci testu, korespondují tyto výsledky s hodnotami, které byly zjištěny od zákazníků koncernu PSA, což potvrzuje věrohodnost testu.
Záchrana pověsti
Pro tento test se vedení PSA rozhodlo kvůli diskusím, které v loňském roce oslabily důvěru ve výsledky udávaných hodnot spotřeby. Krom tohoto testu uveřejní PSA na svém webu i online simulátor, který nabídne řidičům pohled na reálnou spotřebu vybraného vozu, v závislosti na zvoleném jízdním stylu a místě pohybu.
Výsledky testu spotřeby vozů PSA v reálném provozu:
Modely PEUGEOT
14 MODELŮ PEUGEOT | Protokol T&E l/100km |
Homologace l/100km |
Rozdíl l/100km |
|
108 1.2l PureTech 82 BVM5 pneu 15“ STD | 6,1 | 4,3 | 1,8 | |
208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 pneu 16“ TBRR | 4,7 | 3,5 | 1,2 | |
208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 pneu 16“ UBRR | 4,7 | 3 | 1,7 | |
2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 pneu 16“ TBRR | 5,1 | 3,7 | 1,4 | |
2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 16“ TBRR | 5,2 | 3,7 | 1,5 | |
2008 1.2l PureTech 82 BVM5 pneu 16“ TBRR | 6,4 | 4,9 | 1,5 | |
2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 pneu 16“ TBRR | 7,1 | 4,8 | 2,3 | |
308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 16“ UBRR | 4,9 | 3,2 | 1,7 | |
308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 pneu 16“ TBRR | 6,6 | 4,6 | 2 | |
308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 pneu 16“ UBRR | 6,3 | 4 | 2,3 | |
3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 17“ TBRR | 6,1 | 4,1 | 2 | |
3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 pneu 17“ UBRR | 7,6 | 4,9 | 2,7 | |
508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 pneu 17“ UBRR | 6,3 | 4 | 2,3 | |
PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 pneu 15“ TBRR | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
TBRR = velmi nízký valivý odpor / UBRR = ultra nízký valivý odpor
Modely CITROËN
11 MODELŮ CITROEN | Protokol T&E l/100km |
Homologace l/100km |
Rozdíl l/100km |
C1 PureTech 82 BVM Feel pneu 15“ STD | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
C3 PureTech 82 BVM Exclusive pneu 16“ TBRR | 6,3 | 4,6 | 1,7 |
C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort pneu 16“ TBRR | 5,7 | 3,8 | 1,9 |
C3 BlueHDi 75 S&S BVM pneu 15“ UBRR | 4,9 | 3,0 | 1,9 |
C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine pneu 16“ TBRR | 5,1 | 3,6 | 1,5 |
C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine pneu 16“ TBRR | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
C4 BlueHDi 100 BVM Feel pneu 16“ TBRR | 5,1 | 3,6 | 1,5 |
C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive pneu 17“ TBRR | 6,5 | 3,9 | 2,6 |
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction pneu 16“ UBRR | 5,7 | 4 | 1,7 |
Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive pneu 17“ TBRR | 7,4 | 5 | 2,4 |
Berlingo BlueHDi 100 BVM pneu 15“ TBRR | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
Modely DS
3 MODELY DS | Protokol T&E l/100km |
Homologace l/100km |
Rozdíl l/100km |
DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic | 5 | 3,6 | 1,4 |
DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic | 6 | 4,3 | 1,7 |
DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic | 5,4 | 3,8 | 1,6 |
Foto: PSA