Svět, kde i Chiron působí jako Dacia
Italské supersporty se vzpínajícím se koníkem ve znaku, tradičně patří mezi nejexkluzivnější automobily, které se na silnicích pohybují. Jejich cena a jedinečnost odráží nejen skvostnou ruční výrobu, ale i úchvatný závodní rodokmen nebo silné životní příběhy, stojící za jejich vznikem nebo životem. Díky všem těmto aspektů patří automobily od Maranellské automobilky Ferrari mezi nejdražší automobily v historii. Pokud vám přijde Bugatti Chiron za 40 milionů korun jako drahé, vězte, že vedle pěti nejdražších Ferrari na světě působí Chiron jako auto pro masy.
5) Ferrari 275 GTB/C Speciale
Páté nejdražší Ferrari na světě je vůz 275 GTB/C Speciale se sériovým číslem 06701. Tento vůz byl vyroben roku 1964 jako jeden ze tří vozů s karoserií berlinetta (kupé). Právě tato jedinečnost a fakt, že ostatní dva kusy patří do soukromých sbírek a jejich majitelé se jich jen tak nevzdají, dokázala vyhnat cenu tohoto vozu během aukce v srpnu roku 2014 v americké aukční síni RM Monterrey na neuvěřitelnou částku 26 400 000 dolarů (cca.660 milionů korun)
4) Ferrari 275GTB/4S NART Spider
Vůz, specifikace 275 GTB/4S NART Spider byl vyroben roku 1967 se sériovým číslem 10709. V roce 1968 se dostal do rukou svého prvního a jediného majitele, Eddieho Smithe Sr., který se o něj v průběhu jeho života vzorně staral. Díky svému naprosto perfektnímu stavu a faktu že se jedná o jeden z deseti vyrobených vozů modelů NART Spider byl vůz prodán v roce 2013 opět v aukční síni RM Monterey za 27 500 000 dolarů (687,5 milionu korun).
3) Ferrari 290 MM
V prosinci loňského roku si dopřál neznámý kupec skutečně pěkný vánoční dáreček. V New Yorku probíhala aukce, pořádána aukčním domem RM Sotheby’s, ve které se stal hlavní hvězdou automobil Ferrari 290 MM s číslem podvozku 0626. Tento vůz byl vyroben v roce 1956. V témže roce se za volantem tohoto skvostu objevil legendární argentinský pilot Juan Manuel Fangio. Ten s tímto vozem dokázal vybojovat čtvrté místo v závodě Mille Miglia. V závodě 1000 km na Nürburgringu uzmul bronzovou medaili a závod 1000 km Buenos Aires o rok později naprosto ovládl a získal zasloužené první místo. Díky těmto úspěchům, neuvěřitelně zdokumentovanou historií a vlastnictví certifikátu Ferrari Classiche se cena Fangiova vozu vyšplhala na závratných 28 050 000 dolarů (701 250 000 Kč)
2) Ferrari 335S
Majitele druhého nejdražšího Ferrari na světě zná jistě každý. Model Ferrari 335S z roku 1957 zakoupil během pařížské aukce pořádané společností Artcurial v letošním únoru fenomenální fotbalista Lionel Messi. Ten svou automobilovou sbírku rozšířil o opravdový skvost. Kus s výrobním číslem 0674 pochází z roku 1957 ze čtyřkusové výrobní série. Tento konkrétní exemplář má na svém kontě stříbrnou medaili ze závodu Mille Miglia, traťový rekord na okruhu v Le Mans a může se také pochlubit tím, že za jeho volantem seděl slavný Stirling Moss, který s ním absolvoval celou Velkou cenu Kuby. A kolik, že hvězdný Argentinec s dresem číslo 10 za rudého závodního veterána utratil? Podržte se. Messi za Ferrari 335S z roku 1957 utratil 35 711 359 dolarů (893 milionů korun).
1 ) Ferrari 250 GTO
A jsme ve finále. Nejdražším, kdy prodaným Ferrari a vlastně nejdražším vozem celé automobilové historie je Ferrari 250 GTO z roku 1962 s výrobním číslem 3851GT. Jeden z osmadvaceti dochovaných kusů byl prodán v srpnové aukci aukční síně Bonhams v roce 2014. Tento konkrétní kus se může chlubit naprosto špičkovým stavem. Ten je dán stálostí majitelů (po celou dobu byl vůz ve vlastnictví jediné rodiny) Také po celou dobu svého života aktivně závodil a byla mu tudíž dopřávána ta nejlepší péče. Mezi největší úspěchy tohoto vozu, jehož první majitel se stal závodník Jo Schlesser, patří druhé místo z automobilového závodu Tour de France. Konečně se dostáváme k tomu, na co všichni netrpělivě čekáte a to sice k ceně tohoto vozu. Za tento rudý závodní vůz utratil neznámý kupec v kalifornském Carmelu 38 115 000 dolarů (952,9 milionu korun).
Foto: RM, Bonhams