Historie
🕓 2 min

Co způsobilo historicky první smrtelnou nehodu?

V dnešní době jsou bohužel smrtelné dopravní nehody součástí každého dne. Na celém světě v důsledku havárie umře ročně více než milion lidí. Aut je dnes mnoho, jsou rychlá, lidé si dávají méně a méně pozor. To jsou jedny z mnoha důvodů těchto tragických událostí. Ale kdy se stala první nehoda? Jak daleko zpátky musíme jít?

V prvopočátcích automobilismu

Musíme se dostat až do doby, kdy auta byla jen výstřelkem. Jedná se o dobu před 120 lety. A došlo k ní na silnici mezi Londýnem a Brightonem. Právě po ní jel Henry Linfield se svým osmnáctiletým synem. Typ vozu už se po letech zapomněl. Během sjezdu londýnské ulice s názvem Russel Hill vozu v nešťastnou chvíli přestaly fungovat brzdy. Vůz tak nebylo možné zastavit a společně s cestujícím narazil v rychlosti 30 km/h do stromu. V té době samozřejmě o nějakých bezpečnostních prvcích ve vozech nebyla ani řeč.

Použití pásů ještě nějaký ten rok nikoho ani nenapadlo. Syn tak po nárazu z auta vyletěl. Kupodivu se mu při havárii ani při letu skoro nic nepřihodilo. Hůř na to byl řídící otec. Po nárazu do stromu mu motor zaklínil nohu. Tu museli zdravotníci později amputovat a Linfield na následky pooperačního šoku zemřel.

První usmrcený chodec

To byla první smrt řidiče. Když už se tímto tématem zaobíráme, tak si můžeme připomenout i první smrt, která byla způsobena srážkou s automobilem. K ní došlo již dva roky předtím.

Bránit se deštníkem nefungovalo nikdy

Angličanka Bridget Driscoll se dostala do situace, kdy proti ní jel kličkující vůz. Jel pouze 6,5 km/h. Angličanka se naneštěstí pro ni rozhodla proti přibližujícímu vozu chránit deštníkem. Jak se ukázalo, tak to není možné. Při srážce utrpěla poranění hlavy a následně zemřela.

Právě ten rok přestal platit zákon, který vyžadoval, aby před každým vozem šel člověk s červeným praporkem. Jeho úkolem bylo upozornit chodce na projíždějící vůz a zajistit všem bezpečí. Souběžně s tím mohly vozy legálně jezdit až 22,5 km/h.

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Jeden komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *