Domů » Pro řidiče » Jak vypnout systém start-stop? A co takové ESP?

Jak vypnout systém start-stop? A co takové ESP?

0

V dnešní době už to není jen motor a řidič. Ze všech stran nám do řízení zasahuje elektronika a nejrůznější bezpečnostní systémy, které to s námi myslí dobře, ale někdy nám brnkají na nervy. S elektronikou se ale také nese možnost nastavování a personalizace systémů. Na to si ale musíte vyhradit nějaký čas a připravit nervy, protože to za vás v továrně neudělají.

Jak vypnout systém start-stop? A co takové ESP?

Ne vždy nám pouze pomáhají

Mnoho takových systémů si tedy můžete upravit k obrazu svému. Svícení světel po vypnutí motoru, barva ambientního osvětlení, zobrazovaná data na informačním panelu, počet zablikání blinkrů při klepnutí po páčce a mnoho dalších. Stejné množství systému si ale nastavit nemůžeme, protože jsou nakonfigurovány už z továrny. Těch je možná ještě více. Vzpomenout můžeme start-stop nebo třeba elektronickou stabilizaci ESP. Množství těchto systémů má základ v ekonomických či ekologických nařízeních a automobilka vám s jejich vypnutím rozhodně nepomůže.

Jak vypnout start-stop

Tohle vás bude zajímat pokud patříte na tu stranu, která se spojuje s názorem, že systém start-stop ničí motory. Jeho deaktivace je možná jednoduchým stisknutím nebo podržením tlačítka označeným písmenem „A“, ale v drtivé většině případů se při dalším nastartování vrátí do akce. Výjimkou jsou pouze vozy automobilky Fiat a Jeep z koncernu FCA. U nich je pernamentní vypnutí vellice jednoduché. U zbytku na to bez úprav musíme po nastartování myslet. Alespoň že ta tlačítka jsou snadně dostupná.

V přiloženém videu uvidíte důkazy, že jeho pernamentní vypnutí v žádném případě není nemožné. V podstatě musíte dosáhnout toho, aby si systém automobilu zapamatoval, že start-stop musí být i při dalším nastartování vypnutý. Nejčastěji se toho dosáhne pomocí kódování nebo modulu pro držení paměti.

Jak na vypnutí ESP

Systém elektronické stabilizace je v aktuální době snad největší problém. Při ostřejší jízdě vás začne všemožně omezovat a sahat vám do řízení. To je velice nepříjemné a někdy to dokáže nemile překvapit. Zkušený řidič navíc dokáže jet na sněhu bezpečněji, než kdyby mu do řízení zasahovalo ESP. Nedochází k ostrému brzdění a jízda je plynulejší. U většiny moderních předokolek již vypnout ani nejde a třeba v takovém Opelu musíte tlačítko pro deaktivaci držet až 10 sekund. Deaktivovat ho tedy můžete, ale hned při prvním náznaku problému se okamžitě automaticky zapne. Je potřeba si trošku pohrát s nastavením a i u vás se v menu objeví ESC OFF.

Jak naopak ze systému ESP dostat maximum? Pravdou je, že v běžném provozu může být velice užitečný, ale musíte mu dát prostor. Stačí následovat několik tipů a se systémem elektronické stabilizace budete kamarádi.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články

vznětový motor

Vznětový motor – jak funguje, jeho výhody a nejlepší naftové motory

0
Za mne je vznětový motor jedním z nejlepších vynálezů, které člověk mohl učinit. Dnes se „chrochtáků“, jak se se vznětovým motorům říká zkusíme podívat...