Tohle není jen představení nového modelu Chevrolet Corvette. Je to totiž úplně nová cesta, kterou se tento legendární vůz vydává. Kdysi ukázkový muscle-car má ve verzi C8 blíže spíše takovému Ferrari. Udály se obrovské změny, které se dotkly i samotné podstaty Corvetty. Má vyšlápnuto na evropské supersporty?
![Chevrolet Corvette C8: Americké Ferrari? Chevrolet Corvette C8: Americké Ferrari?](https://autotrip.cz/wp-content/uploads/2019/07/Chevrolet-Corvette-C8-768x432.jpg)
Motor Corvetty je nově uprostřed
Charakteristická pro ni je dlouhá kapota, pod níž bručel osmiválec. Tak ta je pryč. Nebojte se, ten osmiválec o objemu 6,2 litru nezmizel, ale přesunul se do prostřední části auta. To výrazně ovlivnilo rozložení váhy auta, jelikož je lépe zatížená náprava, ale i celkové proporce. Hlavní výhodou je zlepšení trakce a ovladatelnosti, a díky snížení kapoty má řidič lepší výhled ven.
Prostorné zavazadlové prostory
Pozitivně se tyto změny projevily i na praktičnosti. Samozřejmě to ani teď není vhodné auto na cestu do Chorvatska, ale nově má dva zavazadlové prostory. Ten zadní vznikl díky posunutí kabiny téměř o půl metru dopředu. Do předního zavazadlového prostoru Corvetty by se mělo bez problémů vejít kabinové zavazadlo i menší taška. Zadní nabízí podobné možnosti, ale můžete do ní složit i střechu.
![Chevrolet Corvette C8](https://autotrip.cz/wp-content/uploads/2019/07/Chevrolet-Corvette-C8-novinka-1024x576.jpg)
Atmosférický osmiválec je srdeční záležitost
Teď se konečně dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. A tím je atmosférické osmiválcové srdce o objemu 6.2 litru. Jedná se o klasický Small Block, ale kvůli novým parametrům musel být kompletně přepracován. Laborovalo se i s mazáním, které musí být schopno dokonale mazat i při velkém přetížení v zatáčkách. Ve specifikaci se sportovním výfukem má krásných 502 koní a 637 Nm. Bez něj na řidiče čeká 469 koní a 630 Nm, které se v obou případech na kola převádí před osmistupňovou automatickou převodovku.
Chevrolet Corvette C8 má vyšlápnuto na supersporty
Vše, co jsme si vypsali, by mělo vést k tomu, že Corvette C8 bude tou nejrychlejší Vettou v historii. Systém Launch Control a lépe zatížené nápravy drasticky zlepší rozjezd z 0 na 100 km/h, jež by se měl pohybovat kolem 3 sekund.
![](https://autotrip.cz/wp-content/uploads/2019/07/Chevrolet-Corvette-C8-zezadu-1024x576.jpg)
Já nevím, zepředu mi to připomíná Ferrari a zadek se mi moc nelibí. Corvetta to má u mě jako na houpačce. C3 se mi líbí, C4 zas tolik ne, C5-7 se mi moc líbí a C8 vůbec. C7 jsem dokonce i krátce projel a je to slušnej nářez. Zážitek je to parádní a nestojí to moc 🙂