Historie
🕓 2 min

Škoda 1203: Jak špatné to doopravdy bylo?

V historii dodávek české výroby narazíme hlavně na jeden model. A tím je všem dobře známá Škoda 1203. Jak je ale mnozí na vlastní kůži zažili, tak výborné auto to zrovna nebylo. Byla vybavena zastaralými technologiemi a konstrukčními řešeními. Automobilka o tom ale věděla, a rozhodla se nachystat nástupce. Ten bohužel také moc úspěchu nezažil.

Obsah: Škoda 1203 Zobrazit

    Poklop do motorového prostoru se používal velice často

    I přes své kladné vlastnosti se nikdy Škoda 1203 velkého obdivu nedočkala. Bylo to spíše naopak. Lidé se vysmívali jejím slabinám a bylo jí až opovrhováno. Ano, je pravda, že výborný vůz to žádném případě nebyl, ale dnes při ohlédnutí do minulosti jí některé špatné vlastnosti odpustíme. Design nijak nádherný nebyl, tudíž tím si fanoušky nezískala a s výkonem to slavné také nebylo. Právě naopak. Dá se říct že byla poddimenzovaná. Velice častý scénář ze silnic byla zadýchaná 1203 jen pomalu pachtící se do kopce. Pokud ji tedy nepotkaly nějaké potíže. Na to ale byla připravena, neboť k motoru se dalo pěkně dostat poklopem přímo z kabiny.

    Kazily se už při cestě z výroby

    Tuhle vychytávku bohužel vyzkoušelo více řidičů, než by bylo zdravé. Pokud jste jízdu ve Škodě 1203 nikdy nezažili, tak si možná nedokážete představit, jak špatné to doopravdy bylo. Stačí říct, že poklop do motoru museli použít i řidiči, kteří tuto dodávku vezli novou z továrny. Ano, tohle je pravdivý příběh. Největší problém první várky bylo praskání hlavy, což byl následek odklonění se od technologických postupů. Za zmínku stojí i podpalování ventilů, špatná stabilita, téměř nefunkční topení a velký vliv zimy na výkon vozu. V mrazech se téměř nemohl rozjet ani na rovině.

    Hranatý nástupce

    V roce 1972 přišly první prototypy Škoda 1500 v s hranatou karoserií. Podle názvu je jasné, že to motorového prostoru se dostal nový motor o objemu 1,5 litru. Výroba se mezitím přesunula do automobilky TAZ v Trnavě. Postupně se pracovalo na úpravách a modernizacích a kolem roku 1998 už se cena mikrobusu dostala na 400 000 Kč. Po krátké době skončila výroba v Trnavě, ale až do minulého roku běžela v Žacléři linka vyrábějící náhradní díly.

    Picture of Josef Fencl

    Josef Fencl

    Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *